email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine poate efectua auditul intern?

Cine poate efectua auditul intern?
audit internsituatii financiareaudit financiarauditor financiar

Potrivit prevederilor de la art. 20 alin (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, entitatile ale caror situatii financiare anuale sunt supuse, potrivit legii, auditului statutar sunt obligate sa organizeze si sa asigure exercitarea activitatii de audit intern.

Studiu de caz: cine poate efectua auditul intern? 

Intrebare: "O SRL (capital integral privat) ale carei situatii financiare sunt auditate financiar ca urmare a depasirii criteriilor de marime privind auditul financiar trebuie sa efectueze si audit intern? Cine poate efectua auditul intern? Auditul intern trebuie facut de o persoana care are calitatea de auditor membru CAFR sau poate fi facuta de un angajat/un comitet format din mai multi angajati ai societatii respective care au studii economice superioare (diploma de economist) sau un expert contabil independent de firma? Ar putea fi realizat auditul intern de un economist care e angajat in cadrul societatii ce presteaza servicii de contabilitate externalizata catre societatea respectiva dar care nu se ocupa de tinerea contabilitatii acelei societatii (persoana respectiva este independenta insa societatea angajatoare nu este)?"

Potrivit prevederilor de la art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999, auditul financiar se efectueaza de catre auditorii financiari sau de firmele de audit care sunt autorizati/autorizate in conditiile legii si care sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare Camera, si consta, in principal, din urmatoarele activitati:

a)auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, in conditiile legii;
b)auditul situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, in masura in care acesta nu constituie un audit statutar, conform legii;
c)misiuni de revizuire a situatiilor financiare anuale, a situatiilor financiare consolidate, precum si a situatiilor financiare interimare;
d)misiuni de asigurare si alte misiuni si servicii profesionale, in conformitate cu standardele internationale in domeniu si cu alte reglementari adoptate de Camera;
e)audit intern, altul decat auditul public intern.

La art. 23, se precizeaza ca responsabilii pentru organizarea activitatii de audit intern, coordonarea lucrarilor/angajamentelor si semnarea rapoartelor de audit intern trebuie sa aiba calitatea de auditor financiar.

Coordonatorul activitatii de audit intern este persoana care coordoneaza activitatea de audit intern, fie ca este internalizata in cadrul organizatiei sau externalizata printr-o firma de specialitate. Coordonatorul trebuie sa detina calitatea de auditor financiar activ in Romania, conform prevederilor legale aplicabile.

Prin urmare apreciez ca, indiferent de persoanele care efectueaza auditul intern- salariati din interiorul entitatii sau persoane externalizate, persoana care coordoneaza aceasta activitate si semneaza rapoartele de audit intern trebuie sa fie o persoana care are calitatea de auditor financiar.

Raspuns oferit in luna martie 2024 de catre specialistii site-ului Portalcontabilitate. Dati click 

AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
audit internsituatii financiareaudit financiarauditor financiar


Data aparitiei: 14 Martie 2024

Votati articolul "Cine poate efectua auditul intern?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X