email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligativitatea initierii inspectiei fiscale in cazul societatii comerciale

inspectie fiscaladesfiintare societateCodul de procedura fiscala





Au existat mai multe intrebari din partea societatilor in legatura cu obligatia ANAF de a efectua control de fond in cazul desfiintarii unei intreprinderi individuale sau a unei societati comerciale. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom prezenta mai jos o serie de explicatii conforme cu normele in vigoare.
 
Raspuns:
 
Dispozitiile legale, prevederile cuprinse la Titlul VII - Inspectia fiscala din Codul de procedura fiscala, nu prevad obligativitatea initierii unei inspectii fiscale in cazul in care societatea comerciale se afla in procedura de dizolvare. In acelasi timp, procedura dizolvarii initiata de catre Registrul Comertului nu impiedica organele fiscale sa initieze procedura executarii silite prin toate modalitatile stabilite de Codul de procedura fiscala pentru recuperarea sumelor datorate. 
 
Pe intreaga perioada in care se realizeaza operatiunile specifice dizolvarii societatea comerciale continua sa existe. Mai mult, creditorii societatii (inclusiv administratia fiscala) pot face opozitie la dizolvare daca aprecieaza ca ete de preferat mentinerea in fiinta a societatii pentru recuperarea propriilor creante. Numai dupa finalizarea lichidarii Registrul comertului va dispune radierea ceea ce va determina disparitia persoanei juridice. 
 
Deosebit de important pentru situatia persoanelor implicate in administrarea societatii este art. 27 din Codul de procedura fiscala care stabileste ca in cazul in care societatea a devenit insolvabila adica bunurile si veniturile nu pot asigura recuperarea creantelor (inclusiv situatia in care societatea si-a incetat existenta) se poate angaja raspunderea solidara a altor persoane fizice si juridice. Printre acestea se pot numara asociatii, administratorii, dar si alte societati care au preluat parti insemnate din bunurile, portofoliul de clienti ori salariatii societatii insolvabile.
 
Stabilirea raspunderii solidare pentru asociati sau administratori se realizeaza, in temeiul art. 28 din Codul de procedura fiscala prin procedura administrativa, iar conditia fundamentala care se regaseste in toate cazurile in care este posibila stabilirea raspunderii - reaua-credinta - este lasata la aprecierea administratiei fiscale.
 
Asa cum mentionam mai sus procedurile privind dizolvarea societatii nu presupun efectuarea unei inspectii fiscale insa Oficiul National al RegistruluiComertului solicita inainte radierii un certificat fiscal cu privire la inexistenta obligatiilor fiscale. Nici eliberarea acestuia, reglementata de art. 112 din Codul de procedura fiscala nu presupune efectuarea unei inspectii fiscale deoarece informatiile cuprinse in certificat sunt completate pe baza evidentei fiscale pe platitor. Cu toate acestea organele fiscale pot solicita prezentarea unor documente, registre ori ale informatii in urma carora pot decide chiar declansarea inspectiei fiscale in masura in care apreciaza ca sunt elemente care sa o justifice.


 

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectie fiscaladesfiintare societateCodul de procedura fiscala


Data aparitiei: 14 Martie 2012

Votati articolul "Obligativitatea initierii inspectiei fiscale in cazul societatii comerciale":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X