email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma cu capital de stat - Nedepunere Declaratia S 1001

declaratia S 1001codul de procedura fiscalaOG 92/2003OMFP 2443/2011


Vom analiza astazi cazul unei societati cu capital de stat care este instiintata ca ar fi trebuit sa depuna Declaratia S 1001 din noiembrie 2011, chiar daca societatea nu era inregistrata la Finante. Vom furniza astfel informatii utile cu privire la declaratiile specifice pentru SLR-uri cu capital de stat.

Solutia consultantului:

Potrivit prevederilor OMFP 2443/2011 privind reglementarea procedurii de raportare a indicatorilor economico-financiari de catre operatorii economici reclasificati in sectorul administratiei publice si de raportare a unor indicatori economico-financiari prevazuti in bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici cu capital sau patrimoniu integral ori majoritar de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, operatorii economici specificati mai sus au obligatia raportarii lunare si trimestriale la Ministerul Finantelor Publice a indicatorilor economico-financiari prevazuti in anexele nr. 1 - 7, care fac parte integranta din acest ordin, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, astfel:
    a) operatorii economici prevazuti in lista D mentionata la art. 2 alin. (4) vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 1, 2, 3 si 5;
    b) operatorii economici prevazuti in lista D mentionata la art. 2 alin. (4) vor raporta trimestrial datele prevazute in anexa nr. 4;
    c) operatorii economici prevazuti in lista C mentionata la art. 2 alin. (4) vor raporta lunar datele prevazute in anexele nr. 6 si 7;
    d) operatorii economici prevazuti in listele A si B mentionate la art. 2 alin. (4) vor raporta trimestrial date preliminare conform anexelor nr. 6 si 7.

Potrivit art. 2, alin. 2) din OMFP 2443/2011,cu modificarile ulterioare,  pentru datele anuale, anexele nr. 1 - 5 se vor transmite astfel:

    a) pana la 25 ianuarie anul urmator date preliminare;
    b) pana la 5 martie anul urmator date revizuite conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;
    c) pana la 25 mai anul urmator date finale pe baza situatiilor financiare anuale intocmite potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Datele revizuite transmise conform prevederilor alin. (2) lit. b) se vor confrunta cu cele din situatiile financiare anuale. In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale, explicatii privind cauzele acestor abateri.

Prima raportare se va efectua la data de 25 octombrie 2011 pentru perioada de raportare 1 ianuarie - 30 septembrie 2011.

Ministerul Finantelor Publice poate modifica structura formularelor prevazute inanexele nr. 1 - 7 in cazul in care modificarile legislative si cerintele de date impun acest lucru.

Operatorii economici prevazuti in listele A si B care raporteaza date prevazute inanexele nr. 6 si 7 au obligatia transmiterii datelor definitive, astfel:
    a) pana la 25 mai a anului curent, pentru exercitiul financiar al anului precedent;
    b) pana la 25 august a anului curent, pentru semestrul I al anului curent.

Precizam ca prevederile legale de completare a formularului, listele operatorilor care depun aceste formulare, ghidul de depunere a raportarii si structura formularului S1001 se gasesc pe site-ul ANAF - declaratii electronice - descarcare declaratii - formular S1001.

Conform prevederilor art. 2, alin. 1 din OMFP 2443/2011,cu modificarile ulterioare, Raportarea indicatorilor economico-financiari se va face prin completarea formularului inteligent de declaratie S1001, descarcat de pe site-ul internet al Ministerului Finantelor Publice.

Transmiterea formularului S1001 completat se va face utilizand serviciile portalului e-guvernare. Declaratia se semneaza electronic cu semnatura digitala utilizata de operatorul economic la depunerea declaratiilor fiscale.

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice se publica spre consultare ghidul de completare si transmitere a formularului S1001.

Listele operatorilor economici care raporteaza formularul S1001 se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.gov.ro, astfel:
    - lista A: lista operatorilor economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale;
    - lista B: lista operatorilor economici care functioneaza la nivelul administratiei publice locale;
    - lista C: lista operatorilor economici monitorizati lunar conform Acordului incheiat cu Fondul Monetar International;
    - lista D: lista operatorilor economici reclasificati in sectorul administratiei publice.

Explicatiile privind abaterile semnificative rezultate in urma aplicarii prezentului ordin vor fi trimise in format electronic la urmatoarele adrese de e-mail:
    a) pentru operatorii economici cuprinsi in lista A, la adresa de e-mail S1001.listaA@mfinante.gov.ro;
    b) pentru operatorii economici cuprinsi in lista B, la adresa de e-mail S1001.listaB@mfinante.gov.ro;
    c) pentru operatorii economici cuprinsi in lista C, la adresa de e-mail S1001.listaC@mfinante.gov.ro;
    d) pentru operatorii economici cuprinsi in lista D, la adresa de e-mail S1001.listaD@mfinante.gov.ro.

Operatorii economici din subordinea autoritatilor publice centrale, precum si filialele acestora prezinta situatiile financiare anuale la Ministerul Finantelor Publice, in vederea avizarii acestora din punctul de vedere al incadrarii in nivelul veniturilor si cheltuielilor cuprinse in bugetele de venituri si cheltuieli, conform prevederilor art. 15 alin. (4) din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea 275/2008 , cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul legal de depunere a acestora la organul fiscal in raza caruia sunt arondati.

Atentie! Operatorii economici care se regasesc in mai multe liste vor raporta datele de fiecare data, la termenele mentionate mai sus, corespunzator anexelor respective.

Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare. Astfel, conform prevederilor art. 219 , alin. 1, lit. a) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile ulterioare, neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a bunurilor si veniturilor impozabile sau, dupa caz, a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume, precum si orice informatii in legatura cu impozitele, taxele, contributiile, bunurile si veniturile impozabile, daca legea prevede declararea acestora, constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art.  219 , alin. 2, lit. d) din OG 92/2003 , cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia S 1001codul de procedura fiscalaOG 92/2003OMFP 2443/2011


Data aparitiei: 26 Februarie 2013

Votati articolul "Firma cu capital de stat - Nedepunere Declaratia S 1001":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X