email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stim despre inregistrarea in scopuri de TVA in 2014 pentru a NU face greseli

Inregistrarea TVA 2014deconturile de taxa2014perioada fiscalatrimestrul calendaristicart. 153


Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, se urmeaza o procedura standard, asa cum veti regasi mai jos. Astfel, potrivit art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e), organele fiscale competente reinregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA astfel:

a) din oficiu, de la data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, respectiv:

- de la data reactivarii, pentru persoana impozabila care este declarata inactiva fiscal conform prevederilor art. 78 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii pentru persoana impozabila care a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii.
 

                                                     weburbanist.com

b) la solicitarea persoanei impozabile, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA, daca inceteaza situatia care a condus la anularea inregistrarii (inregistrarea in scopuri de TVA s-a anulat daca asociatii/administratorii persoanei impozabile/persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din O.G. nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata).

In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, persoana impozabila poate solicita reinregistrarea chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii.

In acest sens, prin asociat majoritar se intelege persoana fizica sau juridica ce detine parti sociale/actiuni in cadrul unei societati reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care depasesc 50% din capitalul social al societatii.

c) la solicitarea persoanei impozabile, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA, daca inceteaza situatia care a condus la anularea inregistrarii (inregistrarea in scopuri de TVA s-a anulat daca persoana impozabila nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive in cazul in care perioada fiscala este luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul in care perioada fiscala este trimestrul calendaristic).

In acest caz persoana impozabila trebuie sa furnizeze urmatoarele informatii/documente:

1. prezentarea deconturilor de taxa nedepuse la termen;

2. prezentarea unei cereri motivate din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;


d) la solicitarea persoanei impozabile, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA, daca inceteaza situatia care a condus la anularea inregistrarii (inregistrarea in scopuri de TVA s-a anulat daca persoana impozabila nu a evidentiat achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de nunuri/prestari de servicii in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul in care perioada fiscala este luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul in care perioada fiscala este trimestrul calendaristic.

In acest caz persoana impozabila trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca va desfasura activitati economice.


Sursa: Finante Arges

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Inregistrarea TVA 2014deconturile de taxa2014perioada fiscalatrimestrul calendaristicart. 153


Data aparitiei: 10 Martie 2014

Votati articolul "Ce trebuie sa stim despre inregistrarea in scopuri de TVA in 2014 pentru a NU face greseli":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X