In conformitate cu prevederile Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal, transpusa in Codul de Procedura Fiscala, Titlul VII^1, respectiv art. 109^12, Romania, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, are obligatia sa transmita statelor membre informatii pentru anumite categorii de venituri, respectiv:
- venituri din munca
- remuneratii platite administratorilor si altor persoane asimilate acestora
- produse de asigurari de viata
In vederea indeplinirii obiectivului de mai sus, autoritarile administratiei publice locale trebuie sa colecteze informatii de la persoanele rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene care obtin venituri de natura salariala sau asimilate acestora, precum si daca au contractat asigurari de viata pe teritoriul Romaniei, informatii stabilite la nivelul Comisiei Europene.
Totodata, potrivit art. 53^1 alin. (4) din OG 92/2003 republicata, platitorii veniturilor/remuneratiilor, dar si asiguratii, au obligatia transmiterii catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, declaratiile informative ce vor contine date cu privire la tipurile de venituri mentionate anterior.
In consecinta, se propune reglementarea prin ordin al Presedintelui ANAF a modelului si continutului declaratiilor.
Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Info ANAF/ Transparenta decizionala.
De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti.
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale SAF-T pentru Contribuabili Mici Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni