Aplicarea procedurii de rambursare catre transportatori a 4 centi din totalul accizei de 7 eurocenti duce la mai multe probleme semnalate recent.
Desi masura a fost gandita pentru a compensa scumpirea carburantului, printre efectele sale se vor regasi evaziunea fiscala si alimentarile cu carburant facute in Ungaria, noteaza HotNews.ro.
Potrivit declaratiilor facute la inceputul acestei saptamani de premierul Victor Ponta, Guvernul va inapoia transportatorilor 4 centi din cei 7 centi reprezentand acciza la carburant care va fi introdusa la 1 aprilie, suma urmand a fi achitata trimestrial si pe baza facturii de achizitionare a carburantului.
Masura se aplica numai pentru motorina, in sectorul transporturilor de marfuri si de persoane, exclusiv transportul public de calatori.
Potrivit HotNews.ro, nu exista garantie ca intregul mecanism de rambursare va fi pregatit in trei luni (primul termen de rambursare), astfel ca se pot repeta situatii din trecut cand functionarii fiscali pur si simplu nu stiau cum sa procedeze la multe luni dupa intrarea in vigoare a unei legi. Unul dintre cazurile arhi-cunoscute, aminteste sursa, este cel al taxei de mediu, care a dus la nenumarate procese intre contribuabili si reprezentantii statului
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
SAF-T Ghid de raportare corecta
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
In plus, noteaza HotNews.ro, incurajati de posibilitatea de a recupera bani de la stat, unii jucatori din piata transporturilor vor fi tentati sa aduca facturi fictive doar pentru a avea de castigat din punct de vedere financiar. Frauda poate fi dusa si mai departe si unii ar putea infiinta firme de transport la care sa nu aiba in mod real activitate, ci doar sa le foloseasca pentru a recupera in mod fraudulos acciza din facturi false.