email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Explicatii utile privind noul serviciu de comunicare cu ANAF

comunicare cu ANAFspatiul privat virtualcomunicare electronicacodul de autentificare

In ce priveste noua procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si persoanele fizice, retinem ca aceasta se refera la dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic, comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal", precum si conditii de comunicare prin aceste servicii.

In vigoare din 2 septembrie 2014, procedura a fost aprobata prin Ordinul MFP nr. 1154/2014 si a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 646/2014.   

    Ce servicii de comunicare electronica ofera ANAF

Comunicarea prin "Spatiul privat virtual": prin accesarea acestui serviciu, persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, in legatura cu situatia fiscala proprie a persoanei,  precum si pentru a transmite organului fiscal cereri, inscrisuri sau documente.

Comunicarea prin serviciul "Buletinul informativ fiscal": prin mijloacele electronice de transmitere la distanta, ANAF furnizeaza serviciul "Buletinul informativ fiscal", care consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unor informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale.


    Cum se va face furnizarea serviciilor de comunicare electronica

Doua precizari prealabile. Mai intai, faptul ca, intr-o prima faza, adica pana la data de 31 decembrie 2014, numai solicitantii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov vor putea beneficia de identificarea electronica in mediul electronic si de utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual".

A doua precizare se refera la faptul ca serviciile de comunicare electronica sunt gratuite, iar in cazul in care furnizarea unui astfel de serviciu presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator. Mai retineti ca serviciile de comunicare electronica vor fi disponibile 24 de ore din 24.

Furnizarea serviciilor de comunicare electronica se efectueaza prin intermediul sistemului informatic centralizat al Ministerului Finantelor Publice, pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (serverul MFP-ANAF).

Serviciile de comunicare electronica se furnizeaza in baza ofertei de servicii puse la dispozitie de ANAF si a optiunilor utilizatorului, potrivit termenilor si conditiilor stabilite prin procedura.

Dispozitivele de identificare electronica. Procedura are in vedere doua categorii de utilizatori, si anume:

- persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala;

- persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decat cele de mai sus, precum si celelalte persoane fizice se identifica fie prin certificate digitale calificate, fie prin credentiale de tip nume+parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Procedura ne asigura in legatura cu securitatea datelor de identificare.

Dupa efectuarea identificarii, Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorului datele personale ale acestuia pe care le detine in baza sa de date si pe care le utilizeaza in scopul autentificarii, precum si denumirea serviciului electronic la care se acorda accesul. Acordul persoanei fizice pentru folosirea datelor sale personale in scopul acordarii accesului la serviciile de comunicare electronica pentru care persoana fizica solicita autentificarea se considera a fi implicit.

Procedura aduce precizarile necesare privitoare la identificarea persoanelor fizice in mediul electronic, prin certificate digitale calificate eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata. Detaliile privesc cererea de utilizare a unui certificat digital calificat si confirmarea inregistrarii acestuia, precum si modalitatea de renuntare.

In cazul identificarii persoanelor fizice prin credentiale de tip utilizator+parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta, sunt cativa pasi de urmat, anume cererea de inregistrare si aprobarea acesteia, precum si - eventual - modificarea elementelor de identificare electronica si radierea inregistrarii.  

Sursa: legestart.ro

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
comunicare cu ANAFspatiul privat virtualcomunicare electronicacodul de autentificare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 12 Septembrie 2014


Votati articolul "Explicatii utile privind noul serviciu de comunicare cu ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 12 Septembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X