email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retur la achizitie intracomunitara. Ce inregistrari contabile se fac?

Returachizitieinregistrari contabiletvaperioada fiscalaomfp 3417intracomunitar

In cazul urmator, societatea din Romania achizitioneaza din UE marfa. Din motive care tin de calitate slaba, beneficiarul decide sa returneze marfa. Partenerul extern va emite o Nota de credit pentru aceste produse care vor fi returnate, iar furnizorul se obliga sa plateasca si transportul.

Cum operam factura initiala si aceasta Nota de credit?
Care este cursul BNR la care operam acest Credit Note?
Ce document se emite pentru plata transportului suportat de furnizor?
Care este monografia contabila?

In cazul dvs. se aplica prevederile OMFP 3417/2009 al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind operatiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrari asupra bunurilor mobile corporale, si a Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind retururile de bunuri in spatiul comunitar si tratamentul fiscal al reparatiilor efectuate in perioada de garantie si postgarantie.

In Anexa 2 a OMFP 3417/2009 se explica:

    ART. 15
    Cazul 5: Tratamentul fiscal din punctul de vedere al TVA, cu aplicarea măsurilor de simplificare
    (1) Din perspectiva TVA se considera ca livrarea intracomunitara efectuata de A catre B si achizitia intracomunitara efectuata de B nu au avut loc, respectiv, in baza art. 138 lit. b) din Codul fiscal sau a echivalentului acestuia in legislatia altui stat membru, pentru respectiva livrare de bunuri baza de impozitare trebuie redusa in mod corespunzator. Daca anularea are loc in aceeasi declaratie recapitulativa si in acelasi decont de TVA, achizitia si livrarea intracomunitara nu se mentioneaza. In caz contrar, trebuie efectuata o corectie care se reflecta in declaratia recapitulativa si in decontul de TVA aferente perioadei fiscale in care se efectueaza corectia.

    (2) Transportul sau expedierea de bunuri din statul membru 2 in statul membru 1 nu are implicatii din punctul de vedere al TVA. Furnizorul A nu trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in statul membru 2.
    (...)."
Practic :


    Dvs. cumparati marfa si inregistrati taxare inversa :

371 = 401         1.000 x 4,5 lei/euro (cursul BNR de la data receptiei)   4.500 lei
4426 = 4427     4.500 x 24% = 1.080 lei
Contractul dvs. se anuleaza, si atunci Nota de credit va anula inregistrarea initiala, deci se va utiliza acelasi curs valutar, inregistrarea initiala trebuind sa fie anulata fara implicatii ale diferentelor de curs valutar:

371 = 401         1.000 x 4,5 lei/euro (cursul BNR de la data receptiei)   - 4.500 lei
4426 = 4427     4.500 x 24% = - 1.080 lei.

Dat fiind ca transportul este suportat de furnizor , dar inteleg ca dvs. primiti factura de la transportator, atunci ii veti refactura acestuia transportul. Deci intocmiti o factura de servicii :
4111 = 704     valoarea din factura transportatorului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Returachizitieinregistrari contabiletvaperioada fiscalaomfp 3417intracomunitar


Data aparitiei: 15 Decembrie 2014
Ultima actualizare: 23 Decembrie 2014

Votati articolul "Retur la achizitie intracomunitara. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X