email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prima privind rambursarea datoriilor pe termen lung in lumina ordinului 1802/2014

OMFP 1802/2014creditleasingrambursaredatorieimprumutrambursarea

Tinand cont de prevederile OMFP 1802/2014, stabilim care este monografia contabila incepand cu anul 2015 aferenta unui credit bancar pe termen lung si a unui leasing financiar in derulare si existente la data de 31.12.2014.

De asemenea, vom vedea care este monografia contabila incepand cu anul 2015 aferenta unui credit bancar pe termen lung si a unui leasing financiar contractate in anul 2015, conform sectiunii 4.9 din Ordinul mentionat.

OMFP 1802/2014 nu aduce modificari in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate a creditelor bancare pe termen lung sau a leasingurilor financiare, fata de OMFP 3055/2009.
 
Monografia contabila este aceeasi, iar la data de 31.12.2014 nu au loc transpuneri de solduri, daca la data de 31.12.2014 detineti leasing sau credit bancar.
 
Sectiunea 4^9 aduce, totusi, ceva nou fata de vechiul ordin, si anume, conform directivei europene, si Romania a implementat reglementarea cu privire la inregistrarea in contul 169 (cont utilizat inainte doar in cazul imprumuturilor din obligatiuni), in cazul datoriilor pe termen lung, a diferentei dintre suma de rambursat pentru o datorie, mai mare, si suma efectiv primita, mai mica.
 
Se pune intrebarea cind poate sa apara o astfel de situatie? Cind se poate rambursa, pentru o datorie, o suma mai mare decit suma primita?
 

Ma gindesc la faptul ca o astfel de situatie poate sa apara atunci cind creditorul ofera imprumutatului o suma de bani, insa solicita, prin contract, ca suma rambursata sa fie suma acordata majorata cu 1%, evident excluzind dobinzile.

Diferenta se va inregistra in contul 169, care se va include pe cheltuieli (cont 6868) pe o durata de pina la data scadenta a datoriei.


 
Asadar, daca in contractele de credit pe termen lung sau in contractele de leasing financiar, incheiate dupa data de 01.01.2015, nu este inserata vreo clauza de rambursare a unei sume mai mari decit suma primita, atunci contul 169 nu se utilizeaza.
 
Exemplu pentru o astfel de situatie:

Se obtine un imprumut, la data de 01.01.2015, de 10.000 lei, cu termen de rambursare de 2 ani. In contract se mentioneza atit dobinda, de 10% pe an, cu scadenta la rambursarea creditului, cit si faptul ca imprumutul va fi rambursat la o valoare mai mare cu 1% din suma acordata.

Pe baza contractului, se fac urmatoarele inregistrari:
- subscrierea imprumutului:
461 = 167  10.000 lei.
- inregistrarea primei privind rambursarea altor datorii:
1691 = 167  100 lei (10.000 lei * 1%).
- incasarea sumei:
5121 = 461  10.000 lei.
- la finalul anului 2015 se inregistreaza dobinda aferenta acestui an, conform punctului 53 alin. (5) din OMFP 1802/2014:
666 = 1687 1.000 lei.
- "amortizarea" primei privind rambursarea imprumuturilor, in primul an:
6868 = 1691   50 lei.
- in al doilea an, se ramburseaza imprumutul, inclusiv "prima":
167 = 5121  10.100 lei.
- se inregistreaza dobinda:
666 = 1687  1.000 lei.
- se plateste dobinda:
1687 = 5121  2000 lei.
- se "amortizeaza" prima:
6868 = 1691  50 lei.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 1802/2014creditleasingrambursaredatorieimprumutrambursarea


Data aparitiei: 03 Februarie 2015

Votati articolul "Prima privind rambursarea datoriilor pe termen lung in lumina ordinului 1802/2014":
Rating:

Nota: 1.25 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X