email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect in parteneriat. Ce inregistrari contabile se fac?

asociatie in participatiuneinregistrari contabileproiect in parteneriatsituatii financiare

In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie:

1.Firma X incheie un acord de parteneriat cu firma Y pentru achizitia unei instalatii de rafinare ulei. Din suma necesara 80% sunt obtinuti de firma X din fonduri nerambursabile si 20% pentru finalizare amplasament (rezervoare, TVA import) trebuie sa-i plateasca firma y in baza acordului.

2.Firma X incepe productia si vinde toata cantitatea firmei Y care se ocupa de vanzare si incasare. Din profitul obtinut 80% ar trebui sa se duca la firma X si 20% sa ramana firmei Y.

1.Cum se inregistreaza plata facuta in baza acordului catre firma X si cum isi poate recupera investitia de 20% firma Y?

2. Din punct de vedere contabil, cum se poate inregistra plata a 80% din profit la sfarsitul fiecarui an in baza acordului de parteneriat?

3. Se poate compensa datoria firmei X catre firma Y cu suma rezultata din profitul anual, respectiv cu 80%? Care ar fi inregistrarile contabile?

 

 


Operatiunile descrise consideram ca sunt cele specifice unei asocieri in participatiune.


 
Conform Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014, evidenta asocierii in participatie se organizeaza atat la nivelul asocierii, cat si in contabilitatea fiecarui coparticipant cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatiuni in participatie", analitic distinct pe fiecare coparticipant.

Evidenta decontarilor din operatiuni in asocieri in participatie, respectiv a decontarii cheltuielilor si veniturilor realizate din operatiuni in asocieri in participatie, precum si a sumelor virate intre coparticipanti, se realizeaza cu ajutorul contului 458 "Decontari din operatiuni in participatie".

Societatea care conduce evidenta asocierii in participatie tine evidenta si intocmeste balanta de verificare distincte de cele corespunzatoare activitatii proprii.

In ceea ce priveste imobilizarile corporale si necorporale puse la dispozitia asocierii, acestea sunt cuprinse in evidenta contabila a celui care le detine in proprietate.

Cheltuielile si veniturile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre unul dintre asociati, conform prevederilor contractului de asociere, cu respectarea prevederilor pct. 6. La sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi se transmit pe baza de decont fiecarui asociat, in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie.

La data bilantului, bunurile de natura stocurilor, creantelor, disponibilitatilor, precum si a datoriilor asocierii in participatie, se inscriu in situatiile financiare anuale ale asociatului care conduce evidenta asocierii.
 
Pentru exemplificare consideram valoarea produselor 10.000 lei, valoarea de vanzare 14.000 lei.
 
Contabilitatea asocierii:
 
1. Inregistrarea aportului: 461 = 458.Y           8.000
                                        5121 = 458.X          2.000
 
2. Inregistrarea facturii pentru produsele facturate de societatea Y: 371 =    401     10.000
 
3. Compensarea facturii: 401 = 461    8.000
 
4. Plata diferentei: 401 = 5121 2.000
 
5. Vanzarea produselor: 4111 = 707   14.000
6. Descarcarea gestiunii: 607 =  371   10.000
7. Incasarea: 5121 = 4111    14.000
8. Transmiterea veniturilor si cheltuielilor fiecarui asociat pe baza de decont:
 
458.1 = 607     8.000
 
458.2 = 607     2.000
 
707 = 458.1     11.200
 
707 = 458.2       2.800
 
9. Incetarea asocierii, restituire aport:
 
458.1 = 5121   11.200
458.2 = 5121     2.800
 
Asociatii vor inregistra aporturile, preluarea veniturilor si cheltuielilor si incasarea sumelor restituite.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu, economist


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatie in participatiuneinregistrari contabileproiect in parteneriatsituatii financiare


Data aparitiei: 29 Aprilie 2015

Votati articolul "Proiect in parteneriat. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X