Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Lichidare desfasurata de lichidator din oficiu. Ce inregistrari contabile facem?

lichidator din oficiuinregistrari contabilegestiunelichidarevanzare

In analiza urmatoare, avem ca subiect o firma care se afla in lichidare desfasurata de lichidator din oficiu si care are in contul 371 terenuri.

Vom vedea cand se intocmeste balanta de lichidare, cum se procedeaza cu contul 371, cu ce se inchide si care este monografia contabila.

Terenurile evidentiate ca marfuri in contul 371 pot fi scoase din evidenta la vanzarea/cedarea acestora.

- Pentru acoperirea datoriilor societatii lichidatorul poate vinde catre terti terenurile, articol contabil:
    
411        =        %
                        707
                        4427

- scoaterea din gestiune a terenurilor vandute
    
            607            =        371

-  In situatia in care nu exista datorii catre terti de achitat si se decide preluarea terenurilor de catre asociati.

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
 Examenul CECCAR 2019. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2019. 100 de Subiecte rezolvate
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii

Evidentierea preluarii imobilizarii de catre asociati, pe baza facturii emise de societate.

        461                =                  %             
Debitori diversi                      7583        
                                  Venituri din vanzarea activelor       
                                 si alte operatii de capital    
                                                   4427
                                          TVA colectata
 
- Scoaterea din gestiune a terenului
                    6583                 =               211                                                              
       Cheltuieli privind                             Terenuri    
activele cedate si alte operatii de capital  
         
Conform articolului 27 alineatul (2) din Codul fiscal, distribuirea de active de catre o persoana juridica romana catre participantii sai fie sub forma de dividend, fie ca urmare a operatiunii de lichidare, se trateaza ca transfer impozabil.

    Conform Normelor metodologice de aplicare a art. 27 alin. (2) din Codul fiscal:

Profitul impozabil in cazul lichidarii se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, calculate cumulat de la inceputul anului fiscal, luandu-se in calcul:
- profitul din lichidarea patrimoniului,
- sumele din anularea provizioanelor,
- sumele inregistrate in conturi de capitaluri proprii constituite din profitul brut si care nu au fost impozitate la data constituirii,
- alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor.

La calculul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care isi inceteaza existenta in urma operatiunilor de lichidare nu sunt impozitate:
rezervele constituite din profitul net, sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit repartizate ca surse proprii de finantare pe parcursul perioadei de functionare, potrivit legii.
                     
Venitul rezultat din preluarea terenului (cont 7583) este venit impozabil iar cheltuiala aferenta scoaterii din gestiune a terenului (cont 6583) este cheltuiala deductibila.

Aceste operatii nu genereaza profit impozabil in masura in care preluarea terenului se face la valoarea de inventar a acestuia si venitul inregistrat este egal cu cheltuiala aferenta scoaterii din gestiune.

In masura in care terenul este preluat la o valoare stabilita, diferita de valoarea de inventar a acestuia diferenta dintre venitul inregistrat si cheltuiala aferenta este profit impozabil.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu, auditor financiar

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
lichidator din oficiuinregistrari contabilegestiunelichidarevanzare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 21 August 2015


Votati articolul "Lichidare desfasurata de lichidator din oficiu. Ce inregistrari contabile facem?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce pasi pentru incheiere Contract cu avocati

Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema
pentru ca nu stiu cum sa o rezolv:

- institutia noastra doreste sa incheie un Contract de asistenta juridica cu o casa de avocatura
in vederea reprezentarii institutiei noastre in fata instantelor judecatoresti
intr-un dosar penal de o mare complexitate.
- s-a facut o Nota de justificare in acest sens de catre un salariat al institutiei noastre.
- la aceasta data, cand se doreste incheierea unui asemenea Contract,
institutia nu are bani alocati in buget pentru acest scop
- suntem o institutie publica subordonata Consiliului Judetean
- Consiliul Judetean ne-a transmis printr-o adresa ca:
"pentru solicitarea si aprobarea unei rectificari /virari bugetare
este necesara estimarea valorica a serviciilor de asistenta juridica".

1. - Va rog sa imi spuneti cum se procedeaza ?....
cum se face acea estimare ?
Ce trebuie sa facem ?

Ne adresam caselor de avocati si solicitam oferte de pret ?
Nimeni, nici un avocat pe care l-am contacta
nu cunoaste dosarul, complexitatea acestuia si
nu poate spune cat sa ceara ( ce onorariu ), pe ce perioada,....
Cum putem estima valoarea contractului, in raport de ce elemente ?

2. - Daca vom estima o valoare, iar serviciile vor fi costa mai mult ?
Mai putem cere ulterior o suplimentare de buget in acelasi scop ?
Ce pasi sunt de urmat ?

Ce sfaturi imi puteti da ?


Raspuns: Va multumesc foarte, foarte mult pentru tot !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 August 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X