email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?

smartbillcontabilitategestiunea in cloudcorectii in gestiune

Folosirea unui program pentru a avea gestiunea in cloud este o varianta din ce in ce mai utilizata de numeroase companii,  din motive cat se poate de practice: economie de timp, accesibilitate rapida de oriunde si posibilitatea de a fi folosita de mai multe persoane simultan, chiar si din locatii diferite.

Ce se intampla, insa, in practica de zi cu zi? Este atat de utila si rapida gestiunea in cloud pe cat ne dorim? Putem, spre exemplu, sa facem rapid si simplu retururi sau stornari, in conditiile in care suntem fata in fata cu mai multi clienti grabiti?

Am testat aplicatia furnizata de Smart Bill (...vezi aici cum arata aplicatia >>), solutie care ofera servicii de facturare, gestiune si contabilitate primara gazduite in Cloud. Putem vedea, astfel, ce inseamna din punct de vedere practic folosirea unui astfel de program, in doua situatii care implica anumite corectii in gestiune: returul si stornarea.

Daca returul reprezinta o restituire a produselor cumparate de clienti, din diferite motive (defect, razgandire , samd), stornarea reprezinta corectarea  unor inregistrari precedente, unele dintre ele chiar datorate retururilor  – de exemplu, in urma unui retur de la clienti, compania emite o factura de storno pentru a evidentia si in gestiune sau contabilitate acest fapt.  Stornarea are insa o arie de aplicabilitatea mai larga decat returul.

Atat retururile cat si stornarile pot fi privite de catre firma atat din perspectiva de furnizor cat si de cea de client. Firma poate efectua retururi pentru marfa cumparata dar poate primi si retururi pentru marfa vanduta. La fel si in cazul stornarilor.

Adesea cele doua notiuni se suprapun in practica si se opereaza la fel.


 

Sa analizam mai departe o situatie concreta.

Presupunem ca folosim Smart Bill si dorim sa facem un retur la un furnizor. Cum procedam?
In primul rand va trebui sa introducem o nota de receptie pentru acel produs:

 


Din fereastra pe care o vedeti mai sus, daca dorim sa inregistram un retur pentru o receptie mai veche, putem face acest lucru accesand sectiunea "Optiuni receptie" (partea stanga, sus)



Pasul urmator va fi sa alegem alegem receptiile disponibile pentru stornare. Observati si din imagine ca acestea se deschid in fereastra urmatoare.

Foarte important de stiut este faptul ca aplicatia Smart Bill iti prmite sa alegi exact ce produse doresti sa returnezi. Acest lucru ne confera cateva mari avantaje:

  • daca ai un NIR ce contine multe produse, dar doresti sa returnezi doar doua dintre ele, poti specifica exact produsele respective si pe NIR-ul storno vor aparea doar acele doua produse;

 

  • daca ai o cantitate dintr-un produs care a fost receptionata de-a lungul unei perioade mai mari de timp si pe baza mai multor NIR-uri, iar returul se face tot de pe multe NIR-uri, ai aceasta posibilitate. Trebuie doar sa iti selectezi NIR-urile, sa stabilesti produsul, iar pe storno vor aparea pozitiile cu produsul dorit de tine, de pe toate NIR-urile bifate initial.

 

  • de mare ajutor este faptul ca in dreptul fiecarui produs va aparea drept comentariu numarul documentului de pe care se face storno-ul.

 ...click AICI daca doriti sa testati aplicatia Smart Bill >>

Sa continuam cu operatiunea de retur. Dupa ce am ales documentul, va trebui sa salvam, iar rezultatul va fi inregistrarea receptiei mai vechi selectate cu semnul "-".

Putem storna pozitii sau valori, integral sau partial.


Din postura de utilizator este un lucru bun  faptul ca avem toata informatia la indemana si nu suntem constransi pe anumite fluxuri standard.

Important este faptul ca in urma operatiunii efectuate vom genera nota de receptie separata pentru produsele nou intrate:

Vom avea, insa, si un document separat pentru returul de bunuri.  Acest document nu este prevazut in nomenclatorul de documente financiar contabile, dar ne este cat se poate de util in gestiunea interna, pentru a tine evidenta acestor operatiuni.

O alta functionalitate foarte importanta a aplicatiei Smart Bill este posibilitatea de a storna, sau anula, receptia inclusiv din forma de vizualizare. (...aici puteti vedea detaliat aplicatia Smart Bill >>)


Daca dorim sa corectam mai avem si o alta varianta de accesare a acestei functionalitati: direct din meniul dedicat, numit "Vanzari si achizitii"

In concluzie, daca folosim gestiunea in cloud oferita de Smart Bill avem urmatoarele avantaje:

  • putem face modificari pe documente sau inregistrari existente cu un efort minim. Avantajul major este faptul ca in orice fereastra exista butoane de optiuni care conduc la pasul dorit.
  • putem sa facem o stornare, daca asta ne dorim, prin mai multe modalitati. Fiecare dintre ele,  sunt adaptate paginii in care ne aflam.

 

  • Avem in permanenta la indemana o variatie de optiuni, ceea ce confera un foarte mare confort in utilizarea aplicatiei


In plus, marele atuu este faptul ca toate aceste modificari in gestiune pot fi vazute in timp real. Daca avem un coleg la biroul din Timisoara care face 2 retururi ce pot modifica stocul, le putem vedea fara probleme de la Bucuresti doar logandu-ne in aplicatie.
...click AICI pentru a vedea cum functioneaza aplicatia Smart Bill >>

Orice alegere implica o analiza temeinica a structurii de business . Avantajele unei solutii gazduite in cloud sunt evidente pentru orice utilizator: usurinta in utilizare, rapiditate,  accesibilitate din orice locatie, economie de timp iar toate acestea combinate cu conceptul de aplicatie impus de Smart Bill si analizat mai sus, constituie o solutie eficienta, rationala si de incredere pentru orice antreprenor.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
smartbillcontabilitategestiunea in cloudcorectii in gestiune


Data aparitiei: 14 Octombrie 2016
Ultima actualizare: 17 Octombrie 2016

Votati articolul "Avem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X