CUM POT FI DEPUSE ELECTRONIC DECLARATIILE
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.210 din 21 decembrie 2006 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, publicat in Monitorul Oficial nr. 74 din 31 ianuarie 2007, modificat si completat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 521 din 3 aprilie 2007, publicat in Monitorul Oficial nr. 252 din 16 aprilie 2007 reglementeaza procedura care se aplica pentru depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
1.DECLARATII CARE POT FI DEPUSE PRIN INTERNET
Conform acestui ordin, urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;
- Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;
- Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
- Declaratia recapitulativa, cod 14.13.01.02/r;
- Decontul privind accizele, cod 14.13.01.03;
- Decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna, cod 14.13.01.05;
- Situatia principalilor indicatori economico-financiari aferenti activitatii de jocuri de noroc.
2.TERMENELE DE DEPUNERE A DECLARATIEI
Anumite declaratii se depun LUNAR, pina in ziua de 25, inclusiv, a lunii urmatoare lunii la care se refera, pentru obligatiile de plata reprezentind, printre altele, accize, impozit retinut la sursa, conform legislatiei specifice privind impozitul pe venitul persoanelor fizice, impozit pe dividende, impozit pe veniturile nerezidentilor, contributii sociale, contributia angajatorilor pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, taxa de timbru social asupra valorii autovehiculelor noi din import, taxa pe jocuri de noroc, taxa de timbru social asupra jocurilor de noroc si „taxa pe viciu“.
TRIMESTRIAL , pina in ziua de 25, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator se va depune declaratia privind obligatiile de plata reprezentind plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de societati comerciale bancare, impozit pe profit, datorat de persoane juridice si persoane fizice din asociere. De asemenea, o data la trei luni, se depun declaratiile de impozit pe veniturile microintreprinderilor, impozit pe veniturile microintreprinderilor din asociere datorat de persoane fizice, impozitul si contributiile aferente veniturilor din salarii datorate de catre contribuabilii care au statut de microintreprindere, precum si de catre persoanele fizice care desfasoara activitati independente.
ANUAL , pina pe 25, inclusiv, a lunii ianuarie a anului urmator, se depun declaratii pentru impozitul si contributiile aferente veniturilor din salarii datorate de catre asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial.
3.DEPUNEREA DECLARATIILOR
Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor fiscale, contribuabilii utilizeaza serviciul „ Depunere declaratii“ existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in speta http://anaf.mfinante.ro/wps/portal. Aici se regasesc informatii cu privire la instructiunile pentru utilizarea serviciului de depunere electronica a declaratiilor (destinat contribuabililor din Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov), respectiv, instalarea mediului de lucru, instructiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor si completarea declaratiilor format pdf.
4.CERTIFICATUL DIGITAL
Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, contribuabilii au obligatia solicitarii certificatului digital.
Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerului Finantelor Publice, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale si este utilizat de catre contribuabil numai in relatia cu organul fiscal.
Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului „Depunere declaratii” si depunerea formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital”, aflat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul ANAF, http://anaf.mfinante.ro/wps/portal .
Modelul si continutul formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital” sunt prevazute in Anexa nr. 1 a Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.210/2006.
Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul „Depunere declaratii”. Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, impreuna cu: actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si in copie; documentul de identitate al solicitantului, in original si in copie si documentul eliberat de contribuabil din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil se depun de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la Directia Generela a Finantelor Publice de care apartineti.
Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.
Atentie! Certificatul digital este valabil o perioada de 3 ani.
Reinnoirea certificatului digital se solicita de catre titularul acestuia, prin completarea si depunerea formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital”.
Revocarea certificatului digital se solicita de titularul acestuia prin completarea si transmiterea formularului 141 „Cerere pentru revocarea certificatului digital” aflat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, http://anaf.mfinante.ro/wps/portal.
5.SEMNAREA DECLARATIILOR FISCALE
Declaratia depusa prin mijloace electronice se prezuma a fi semnata de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, a carei semnatura a fost atasata declaratiei, conform certificatului digital utilizat.