Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum pot fi depuse electronic declaratiile

declaratiideclaratii fiscale

CUM POT FI DEPUSE ELECTRONIC DECLARATIILE

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.210 din 21 decembrie 2006 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, publicat in Monitorul Oficial nr. 74 din 31 ianuarie 2007, modificat si completat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 521 din 3 aprilie 2007, publicat in Monitorul Oficial nr. 252 din 16 aprilie 2007 reglementeaza procedura care se aplica pentru depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

1.DECLARATII CARE POT FI DEPUSE PRIN INTERNET

Conform acestui ordin, urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:

- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;

- Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;

- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;

- Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;

- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;

- Declaratia recapitulativa, cod 14.13.01.02/r;

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

- Decontul privind accizele, cod 14.13.01.03;

- Decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna, cod 14.13.01.05;

- Situatia principalilor indicatori economico-financiari aferenti activitatii de jocuri de noroc.

2.TERMENELE DE DEPUNERE A DECLARATIEI

Anumite declaratii se depun LUNAR, pina in ziua de 25, inclusiv, a lunii urmatoare lunii la care se refera, pentru obligatiile de plata reprezentind, printre altele, accize, impozit retinut la sursa, conform legislatiei specifice privind impozitul pe venitul persoanelor fizice, impozit pe dividende, impozit pe veniturile nerezidentilor, contributii sociale, contributia angajatorilor pentru Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, taxa de timbru social asupra valorii autovehiculelor noi din import, taxa pe jocuri de noroc, taxa de timbru social asupra jocurilor de noroc si „taxa pe viciu“.

TRIMESTRIAL , pina in ziua de 25, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator se va depune declaratia privind obligatiile de plata reprezentind plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, datorate de societati comerciale bancare, impozit pe profit, datorat de persoane juridice si persoane fizice din asociere. De asemenea, o data la trei luni, se depun declaratiile de impozit pe veniturile microintreprinderilor, impozit pe veniturile microintreprinderilor din asociere datorat de persoane fizice, impozitul si contributiile aferente veniturilor din salarii datorate de catre contribuabilii care au statut de microintreprindere, precum si de catre persoanele fizice care desfasoara activitati independente.

ANUAL , pina pe 25, inclusiv, a lunii ianuarie a anului urmator, se depun declaratii pentru impozitul si contributiile aferente veniturilor din salarii datorate de catre asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial.

3.DEPUNEREA DECLARATIILOR

Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor fiscale, contribuabilii utilizeaza serviciulDepunere declaratii“ existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in speta http://anaf.mfinante.ro/wps/portal. Aici se regasesc informatii cu privire la instructiunile pentru utilizarea serviciului de depunere electronica a declaratiilor (destinat contribuabililor din Municipiul Bucuresti si judetul Ilfov), respectiv, instalarea mediului de lucru, instructiunile de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor si completarea declaratiilor format pdf.

4.CERTIFICATUL DIGITAL

Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, contribuabilii au obligatia solicitarii certificatului digital.

Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerului Finantelor Publice, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale si este utilizat de catre contribuabil numai in relatia cu organul fiscal.

Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului „Depunere declaratii” si depunerea formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital”, aflat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul ANAF, http://anaf.mfinante.ro/wps/portal .

Modelul si continutul formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital” sunt prevazute in Anexa nr. 1 a Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2.210/2006.

Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul „Depunere declaratii”. Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, impreuna cu: actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si in copie; documentul de identitate al solicitantului, in original si in copie si documentul eliberat de contribuabil din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil se depun de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la Directia Generela a Finantelor Publice de care apartineti.

Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.

Atentie! Certificatul digital este valabil o perioada de 3 ani.

Reinnoirea certificatului digital se solicita de catre titularul acestuia, prin completarea si depunerea formularului 140 „Cerere pentru obtinerea certificatului digital”.

Revocarea certificatului digital se solicita de titularul acestuia prin completarea si transmiterea formularului 141 „Cerere pentru revocarea certificatului digital” aflat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, http://anaf.mfinante.ro/wps/portal.

5.SEMNAREA DECLARATIILOR FISCALE

Declaratia depusa prin mijloace electronice se prezuma a fi semnata de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, a carei semnatura a fost atasata declaratiei, conform certificatului digital utilizat.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratiideclaratii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 31 August 2007


Votati articolul "Cum pot fi depuse electronic declaratiile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca cumpar ceva prin borderou de achizitie si pers. nu are acte asupra marfii?

Intrebare: Daca cumpar ceva prin borderou de achizitie si persoana nu are acte asupra obiectului, ce e de facut? adica cum se procedeaza? mai clar: vreau sa cumpar un mobilier vechi antic, proprietarul nu are acte asupra sa insa eu vreau sa il cumpar pt al vinde intr-un magazin. de ce acte avem nevoie? multumesc anticipat!

Raspuns: Daca se poate, as mai avea o intrebare stimate domn. Unde gasesc exemplare de completat pt asa cv?...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 31 August 2007 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016