Declaratia 101 normala a fost adaptata de Fisc ca sa poata fi utilizata si de membrii grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit. Institutia a actualizat formularul in data de 23 martie 2023, potrivit prevederilor Ordinului 310/2023 care se aplica pentru declararea impozitului pe profit anual datorat incepand cu anul fiscal 2022.
Prin acest act normativ au fost efectuate doua modificari importante - atat adaptarea Declaratiei 101 normale, cat si introducerea Declaratiei 101 consolidate privind impozitul pe profit determinat de grupul fiscal.
Declaratia 101 privind impozitul pe profit se depune pana la data de 26 iunie 2023, in loc de 25 martie, potrivit OUG 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative.
Declaratia 101 se numara printre cele mai complexe formulare fiindca implica analiza tuturor cheltuielilor, a veniturilor, a deducerilor, analiza pierderilor fiscale si multe alte provocari.
Alta modificare adusa formularului 101 a fost facuta prin OPANAF nr. 423/ 17.03.2022, publicat in MO nr. 273 din 22 martie 2022. Prin acest act normativ a fost evidentiata reducerea impozitului pe profit. Pe perioada aplicarii reducerii de impozit, prin derogare de la prevederile art. 41 si 42 din Codul fiscal, termenul pentru depunerea declaratiei anuale privind impozitul pe profit aferent anului fiscal respectiv este pana la data de 25 iunie inclusiv a anului urmator, iar pentru contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5) din Codul fiscal pana la data de 25 a celei de-a sasea luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat.
Este important de retinut ca nedepunerea corecta sau la termenul legal constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 lei!
Declaratia 101 - model valabil in 2023 - ultima versiune din martie
Declaratia 101 PDF - actualizat in 23 martie 2023
Toate modificarile aduse recent pot fi consultate in
Registrul de Evidenta Fiscala PFA Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor Cartea verde a contabilitatii
Declaratia 101 - ce a adus nou Ordinul 310/2023
1. Anexa nr.1 formular 101 “Declaratie privind impozitul pe profit” se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
a) Dupa casuta “Declaratie depusa de contribuabili pentru care reglementarile contabile sunt emise de B.N.R., respectiv A.S.F.” se introduce o casuta noua, casuta “Declaratie depusa de membrul unui grup fiscal in domeniul impozitului pe profit”.
b) La litera B “Date privind impozitul pe profit“, indicatorul de la rd.40 se modifica si va avea urmatorul continut: “Profit impozabil/ Pierdere fiscala (rd.35+rd36+rd37-rd 38-rd.39)”.
2. Anexa nr.3 "Instructiuni de completare a formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
a) La capitolul I "Depunerea declaratiei", dupa ultimul paragraf, se introduce un nou paragraf, cu urmatorul cuprins:
“Declaratia se completeaza si de membrii grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit. In aceasta situatie se bifeaza rubrica “Declaratie depusa de membrul unui grup fiscal in domeniul impozitului pe profit”.
Fiecare membru al grupului fiscal completeaza declaratia proprie, cu ajutorul aplicatiei informatice de asistenta. Declaratia semnata electronic se transmite persoanei juridice responsabile a grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit, in format electronic."
b) La Capitolul II “Completarea declaratiei”, pct.3 “Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»”, se modifica si se completeaza, dupa cum urmeaza:
b1) Instructiunile de completare ale randului 39 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“Randul 39 - se completeaza cu valoarea pierderilor fiscale de recuperat din perioadele anterioare, atat din activitatile din Romania, cat si din surse externe. Nu se includ la acest rand pierderile fiscale din anii anteriori, reglementate de art. 40 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nerecuperabile din profitul impozabil al anului de raportare.
Acest rand se completeaza in cazul operatiunilor de reorganizare si cu urmatoarele valori:
- persoana juridica beneficiara inscrie si valoarea pierderilor fiscale nerecuperate din anii precedenti de contribuabilul cedent si transmise de acesta, potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
- persoana juridica cedenta inscrie partea din pierderea fiscala de recuperat din anii precedenti pe care continua sa o recupereze, recalculata proportional cu activele mentinute, potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
In cazul membrilor unui grup fiscal in domeniul impozitului pe profit, randul se completeaza cu valoarea pierderilor fiscale de recuperat din perioadele anterioare aplicarii sistemului de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit.”
b2) Dupa instructiunile de completare ale randului 39 se introduc intructiuni de completare pentru randul 40, cu urmatorul cuprins:
“Randul 40 - se completeaza cu valoarea profitului impozabil/pierderii fiscale de recuperat in anii urmatori.
In cazul membrilor unui grup fiscal in domeniul impozitului pe profit se vor avea in vedere urmatoarele:
- in cazul in care in anul curent membrul unui grup fiscal inregistreaza profit impozabil, pierderile fiscale (rd.39), inregistrate de un membru al grupului inainte de aplicarea sistemului de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit, se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 31 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre membrul respectiv, numai din profiturile impozabile ale acestuia;
- pierderea fiscala din anii precedenti (suma inscrisa la rd. 39) poate fi scazuta in limita profitului impozabil;
- in cazul in care in anul curent membrul unui grup fiscal inregistreaza pierdere fiscala, pierderile fiscale (rd.39) inregistrate de un membru al grupului inainte de aplicarea sistemului de consolidare fiscala in domeniul impozitului pe profit nu se cumuleaza cu pierderea fiscala din anul curent;
- pierderile fiscale inregistrate de un membru al grupului in perioada aplicarii sistemului de consolidare fiscala se recupereaza din rezultatul fiscal colsolidat al grupului.
- suma reprezentand profit impozabil/pierdere fiscala inscrisa la rd.40 se comunica persoanei juridice responsabile pentru determinarea rezultatului fiscal consolidat al grupului fiscal.”
b3) Instructiunile de completare ale randului 43.1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“Randul 43.1 - se inscriu sumele reprezentand cheltuielile cu sponsorizarea si/sau mecenatul, cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, precum si sumele reprezentand cheltuielile privind bunurile, mijloacele financiare si serviciile acordate Fondului Natiunilor Unite Pentru Copii -UNICEF, precum si altor organizatii internationale care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte, prevazute la art.25 alin.(4) lit.t) din Legea nr.227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in limitele si in conditiile prevazute la art.25 alin.(4) lit.i) din Legea
nr.227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, din anul curent.”
b4) Dupa instructiunile de completare ale randului 51 se introduce urmatorul text:
“In cazul membrilor unui grup fiscal in domeniul impozitului pe profit, randurile 41.2, 47, 49, 51-53 din formular nu se completeaza.”
Declaratia 101 - modificarile introduse prin Ordinul 423/2022
1. Anexa nr. 1, formularul 101 „Declaratie privind impozitul pe profit“, se modifica si se inlocuieste cu formularul prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
2. Anexa nr. 3 „Instructiuni de completare a formularului 101 «Declaratie privind impozitul pe profit»“ se modifica dupa cum urmeaza:
a) la capitolul I „Depunerea declaratiei“, dupa primul paragraf se introduce un nou paragraf, cu urmatorul cuprins:
Pe perioada aplicarii prevederilor art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 153/2020, termenul pentru depunerea declaratiei anuale privind impozitul pe profit este pana la data de 25 iunie inclusiv a anului urmator, iar pentru contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5) din Codul fiscal pana la data de 25 a celei de-a sasea luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat. Fac exceptie contribuabilii pentru care reglementarile contabile sunt emise de Banca Nationala a Romaniei, respectiv de Autoritatea de Supraveghere Financiara.“;
b) la capitolul II „Completarea declaratiei“, la punctul 3 „Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»“, instructiunile de completare a formularului de la randul 12 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Randul 12.1 - se completeaza cu suma reprezentand cheltuielile cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, reportate din anii precedenti, potrivit art. 40^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste sume vor fi preluate de la randul 31 «Cheltuieli cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic reportate pentru perioada urmatoare» din «Declaratia privind impozitul pe profit» depusa pentru anul anterior.
Randul 12.2 - in cazul in care dobanda si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic sunt incluse in costul unui mijloc fix, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, se completeaza cu valoarea reprezentand dobanda/alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic incluse in amortizarea contabila, respectiv in valoarea contabila ramasa neamortizata, la scoaterea din gestiune a mijloacelor fixe, dupa caz, inregistrate pe cheltuieli in anul curent.“;
c) la capitolul II „Completarea declaratiei“, la punctul 3 „Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»“, instructiunile de completare a formularului de la randul 14 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Randul 14 - se inscriu din punct de vedere fiscal provizioanele/ajustarile pentru depreciere constituite potrivit art. 26 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat cele care sunt inregistrate pe cheltuieli de exploatare la randul 2 din formular.“;
d) la capitolul II „Completarea declaratiei“, la punctul 3 „Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»“, instructiunile de completare a formularului de la randul 14.1 se abroga;
e) la capitolul II „Completarea declaratiei“, la punctul 3 „Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»“, instructiunile de completare a formularului de la randul 31 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Randul 31 - reprezinta valoarea cheltuielilor cu dobanzile si alte costuri echivalente dobanzii din punct de vedere economic, nedeductibile fiscal pentru anul fiscal curent, dar care sunt reportate pentru perioada urmatoare, potrivit prevederilor art. 40^2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.“;
f) la capitolul II „Completarea declaratiei“, la punctul 3 „Sectiunea B «Date privind impozitul pe profit»“, dupa instructiunile de la randul 33, instructiunile de completare a formularului se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Randul 36 - se completeaza cu sumele reprezentand pierderile inregistrate in perioada curenta, de reportat pentru perioada urmatoare, conform prevederilor art. 40 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 37 - se completeaza de persoana juridica cedenta cu valoarea pierderii fiscale inregistrate in perioada curenta, transferata persoanei juridice beneficiare, si care nu se recupereaza de persoana juridica cedenta, potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 38 - se completeaza de persoana juridica beneficiara cu valoarea pierderilor fiscale inregistrate de contribuabilul cedent in perioada din anul curent cuprinsa intre 1 ianuarie si data la care operatiunea respectiva produce efecte, si transferata de persoana juridica cedenta persoanei juridice beneficiare, potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 39 - se completeaza cu valoarea pierderilor fiscale de recuperat din perioadele anterioare, atat din activitatile din Romania, cat si din surse externe. Nu se includ la acest rand pierderile fiscale din anii anteriori, reglementate de art. 40 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nerecuperabile din profitul impozabil al anului de raportare.
Acest rand se completeaza in cazul operatiunilor de reorganizare si cu urmatoarele valori:
– persoana juridica beneficiara inscrie si valoarea pierderilor fiscale nerecuperate din anii precedenti de contribuabilul cedent si transmise de acesta, potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
– persoana juridica cedenta inscrie partea din pierderea fiscala de recuperat din anii precedenti pe care continua sa o recupereze, recalculata proportional cu activele mentinute, potrivit art. 31 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 41.1 - se inscrie suma rezultata din aplicarea cotei de 16% asupra profitului impozabil care se impune cu aceasta cota.
Randul 41.2 - se completeaza cu suma reprezentand impozitul de 5% aplicat asupra veniturilor din activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor sau cazinourilor, in conditiile reglementate de art. 18 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 42.1 - impozitul platit unui stat strain este dedus daca se aplica prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul strain si daca persoana juridica romana prezinta documentatia corespunzatoare, conform prevederilor legale, din care sa rezulte faptul ca impozitul a fost platit statului strain.
Randul se completeaza cu valoarea cea mai mica dintre urmatoarele doua valori, pe fiecare stat din care se obtin venituri prin intermediul unui sediu permanent sau venituri supuse impozitului cu retinere la sursa, venituri impuse atat in Romania, cat si in statul strain, respectiv:
1. suma impozitelor platite direct sau indirect prin retinere la sursa si virate de o alta persoana catre acel stat strain, pentru profiturile sediilor permanente din acel stat sau pentru alte venituri provenite din acel stat, confirmate de documentele ce atesta plata acestora;
2. suma egala cu impozitul pe profit calculat prin aplicarea cotei prevazute la art. 17 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, la:
– profiturile impozabile obtinute de sediile permanente din acel stat strain, profituri calculate in conformitate cu prevederile titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
– celelalte venituri obtinute in acel stat strain.
Daca o persoana juridica straina rezidenta intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat din Spatiul Economic European isi desfasoara activitatea in Romania printr-un sediu permanent si acel sediu permanent obtine venituri dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene ori dintr-un alt stat din Spatiul Economic European, iar acele venituri sunt impozitate atat in Romania, cat si in statul unde au fost obtinute veniturile, atunci impozitul platit in statul de unde au fost obtinute veniturile, fie direct, fie indirect prin retinerea si virarea de o alta persoana, se deduce din impozitul pe profit ce se determina potrivit prevederilor titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile prevazute la art. 39 alin. (4) si (5) din acelasi act normativ.
Suma care se inscrie la acest rand este mai mica sau cel mult egala cu suma inscrisa la rd. 41.
Randul 42.2 - suma care se inscrie la acest rand este mai mica sau cel mult egala cu diferenta dintre suma inscrisa la rd. 41 si suma inscrisa la rd. 42.1.
Randul 42.2.1 - se inscrie suma reprezentand scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit, in conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 42.2.2 - se inscrie suma reprezentand scutirea de impozit pe profit, in conformitate cu prevederile art. 22^1 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 42.3 - se inscriu sumele reprezentand scutiri si reduceri ale impozitului pe profit, calculate potrivit legislatiei in vigoare, exclusiv deducerea privind sponsorizarea si/sau mecenatul si bursele private, efectuate potrivit legii. Suma care se inscrie la acest rand este mai mica sau cel mult egala cu suma inscrisa la rd. 41 din care se scade suma inscrisa la rd. 42.1 si suma inscrisa la rd. 42.2.
Randul 42.3.1 - se inscrie suma reprezentand scutirea de impozit pe profit, in conformitate cu prevederile Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 43 - suma care se inscrie la acest rand este mai mica sau cel mult egala cu suma rezultata din aplicarea procentului de 20% la diferenta dintre suma inscrisa la rd. 41 si suma inscrisa la rd. 42.
Randul 43.1 - se inscriu sumele reprezentand cheltuielile cu sponsorizarea si/sau mecenatul, precum si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, in limitele si in conditiile prevazute la art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, din anul curent.
Randul 43.2 - se inscriu sumele reprezentand cheltuielile cu sponsorizarea si/sau mecenatul, precum si cheltuielile privind bursele private, reportate din perioada precedenta, in limitele si in conditiile prevazute la art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. II alin. (2) din Legea nr. 322/2021 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Randul 44 - se inscrie suma reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, in conformitate cu Legea nr. 153/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Suma care se inscrie la acest rand este mai mica sau cel mult egala cu suma inscrisa la rd. 41, din care se scade suma inscrisa la rd. 42 si suma inscrisa la rd. 43.
Randul 45 - se inscriu sumele care, potrivit legii, se scad din impozitul pe profit, cum ar fi cheltuielile privind functionarea unitatilor de educatie timpurie aflate in administrarea contribuabilului sau sumele achitate de contribuabil pentru plasarea copiilor angajatilor in unitati de educatie timpurie aflate in unitati care ofera servicii de educatie timpurie, conform legislatiei in vigoare, potrivit art. 25 alin. (4) lit. i^1) si i^2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Conform prevederilor art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2021 si ale art. XXVI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021, aplicarea prevederilor art. 25 alin. (4) lit. i^1) si i^2) din Legea nr. 227/2015 este suspendata in perioada 1 aprilie 2021-31 decembrie 2022 inclusiv.
Suma care se inscrie la acest rand este mai mica sau cel mult egala cu suma inscrisa la rd. 41, din care se scade suma inscrisa la rd. 42, suma inscrisa la rd. 43 si suma inscrisa la rd. 44.
Randul 46 - se inscrie suma reprezentand reducerea impozitului pe profit, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative.
Randul 48 - se inscrie suma reprezentand diferenta de impozit pe profit stabilita de organele de inspectie fiscala pentru anul fiscal de raportare si care se regaseste in indicatorii din formular.
Randul 49 - se inscriu, pentru anul de raportare, dupa caz, sumele reprezentand impozit pe profit sau plati anticipate in contul impozitului pe profit, declarate trimestrial prin formularul 100, la randul «Suma de plata». In cazul persoanelor juridice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, cu care este incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii, respectiv rezidente intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care opteaza pentru regularizarea impozitului platit in Romania, potrivit art. 225 sau 227, dupa caz, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se inscrie impozitul retinut la sursa de catre platitorul de venit, care constituie plata anticipata in contul impozitului pe profit.
Randul 50 - se inscrie suma dedusa din impozitul pe profit, in perioadele fiscale precedente, aferenta sponsorizarii/bursei private/mecenatului, in situatiile in care acestea au fost restituite, potrivit art. 25 alin. (12) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Randul 51 - se completeaza cu valoarea impozitului pe profit scutit aferent caselor de marcat, care se adauga la impozitul pe profit, in conformitate cu prevederile art. 45 alin. (7) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Declaratia 101 in 2023 - cine are obligatia depunerii?
Declaratia se depune si de persoanele juridice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, cu care este incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii, respectiv rezidente intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care opteaza pentru regularizarea impozitului platit in Romania, potrivit art.225 sau art.227, dupa caz, din Legea nr.227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,
avandu-se in vedere urmatoarele:
- se bifeaza rubrica "Optiune privind regularizarea impozitului, potrivit art.225 si art.227 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal" si se completeaza statul de rezidenta, in rubrica prevazuta in acest scop;
- declaratia se depune pe perioada termenului de prescriptie si va fi insotita de certificatul/certificatele de rezidenta fiscala in care se mentioneaza faptul ca persoana juridica a avut rezidenta fiscala intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, respectiv intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri in anul obtinerii
venitului si in anul exercitarii optiunii privind regularizarea impozitului in Romania;
- in vederea identificarii platilor anticipate se vor prezenta documente justificative care sa dovedeasca efectuarea retinerii la sursa a impozitului (de exemplu: contracte, facturi, ordine de plata, dispozitii de plata valutare externe etc.).
Persoanele juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva cu lichidare, potrivit legii, au obligatia sa depuna declaratia anuala de impozit pe profit si sa plateasca impozitul pana la data depunerii situatiilor financiare.
Persoanele juridice care, in cursul anului fiscal, se dizolva fara lichidare au obligatia sa depuna declaratia anuala de impozit pe profit si sa plateasca impozitul pana la inchiderea perioadei impozabile, definita prin Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data de 25 a celei de-a treia luni inclusiv de la inchiderea anului fiscal modificat, cu exceptia contribuabililor prevazuti la art. 41 alin. (5) lit. a) si b), alin. (16) si (17), care depun declaratia anuala de
impozit pe profit pana la termenele prevazute in cadrul acestor alineate.
Declaratia 101 in 2023 - termenul de depunere
Declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit poate fi depusa pana la 26 iunie 2023, in loc de 25 martie, dupa cum prevede OUG 153/2020, care se va aplica pentru perioada 2021 - 2025.
Citeste si: Indicele preturilor de consum pentru platile anticipate in contul impozitului pe profit pentru 2023