Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ce a anuntat MFP referitor la nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat

Ce a anuntat MFP referitor la nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat
case de marcatlegea preveniriimfp

Ministerul Finantelor Publice a anuntat ce a hotarat Guvernul legat de nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat printr-un comunicat de presa publicat pe site-ul institutiei.


In data de 5 august, Guvernul a aprobat initiativa Ministerului Finantelor Publice de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidenta Legii prevenirii, prin modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr.270/2017, precum si a modelului planului de remediere.

Masura, care va fi in vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare a operatorului economic de la prima abatere. Organele de control vor analiza situatia fiecarui contribuabil in parte, iar daca acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul si vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, in functie de constatari.

ANAF si MAI vor analiza, in timpul controlului, situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:

a) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situatie in care organul de control nu aplica sanctiuni;

b) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt;

c) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare;

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda



d) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate si a facut comanda la distribuitorul autorizat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de dotare si fiscalizare scurt;

e) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic si nu exista pe piata aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste in planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile).

Potrivit Legii prevenirii, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr.28/1999.

 In acest context, atragem atentia asupra necesitatii ca toate entitatile implicate in acest proces sa intensifice demersurile pentru finalizarea avizarii tehnice, a fiscalizarii, a instalarii si a punerii in exploatare a noilor aparate de marcat, aceasta masura legislativa fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP in perioada de implementare.

Ministerul Finantelor Publice va continua sa monitorizeze permanent operatiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel national, se anunta in comunicat.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatlegea preveniriimfp

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Septembrie 2018


Votati articolul "Ce a anuntat MFP referitor la nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat":
Rating:

Nota: 3.96 din 5 din 12 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retineri - decizie de imputare ? sau nu se mai face ?

Intrebare: Hristos a inviat !

Va rog din tot sufletul sa ma lamuriti
si sa imi spuneti cum ar trebui sa se procedeze corect ?
in cazul urmator:

In urma efectuarii inventarului s-a constatat o lipsa
de bunuri in gestiunea unui salariat.

Comisia de inventariere a intocmit Procesul verbal.

Contabilul institutiei a spus ca:
- pentru recuperare suma /prejudiciu,
acum nu se mai face o decizie de impunere.
Nu se mai fac decizii de impunere de la intrarea in vigoare a codului muncii
Retinerea pagubei provocata de salariat, iniferent ce functie ar avea, gestionar sau nu, nu mai este permisa de Codul muncii actual prin decizii de imputare.
- acum, recuperarea s-ar face
fie prin acordul partilor, fie prin hotararea instantei.

Va rog din tot sufletul cum este corect sa se faca ?

- daca recuperarea s-ar face prin acordul partilor,
ce act trebuie sa faca institutia ?

- sa se faca o Notificare din partea institutiei
prin care sa se aduca la cunostinta gestionarului vinovat
ca are o lipsa in gestiune si ca paguba este de X lei ?
si sa i se spuna ca
- daca gestionarul vinovat nu recunoaste lipsa in gestiune
si nu depune un Angajament de plata,
va fi dat in judecata,
iar recuperarea sumei se va face prin hotararea instantei.?

Va rog mult de tot sa imi dati un sfat
cum trebuie sa se procedeze ?

Raspuns: Acordul partilor nu este cazul, decat daca gestionarul recunoaste ca este vinovat si este de acord....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016