email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL Antifrauda: Peste 4.800 de firme au avut nereguli la fiscalizarea incasarilor

OFICIAL Antifrauda: Peste 4.800 de firme au avut nereguli la fiscalizarea incasarilor
case de marcatantifraudaamenzi

Antifrauda a depistat peste 4.800 de firme cu nereguli la fiscalizarea incasarilor in luna august, potrivit unui comunicat al institutiei.


In luna august 2019, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala, din cadrul ANAF, au verificat modul in care 1.341 de firme din toata tara fiscalizeaza prin intermediul caselor de marcat toate incasarile provenite din vanzarea de produse si prestarea de servicii in domenii precum comertul cu imbracaminte, incaltaminte si produse nealimentare, alimentatie publica (restaurante, cluburi, baruri, cafenele, patiserii, legume-fructe), florarii, servicii de infrumusetare (coafor, frizerii, centre de relaxare), vulcanizari etc.

Inspectorii antifrauda fiscala au identificat abateri si au aplicat 256 de avertismente. De asemenea, acestia au dispus si sanctiuni contraventionale in valoare totala de 7,61 milioane de lei (amenzi si confiscari). Valoarea totala a celor 1.553 de amenzi dispuse este de 6,88 milioane lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 737.706 lei. Totodata, pentru incalcarea prevederile legale privind utilizarea si dotarea caselor de marcat, inspectorii antifrauda au dispus suspendarea activitatii comerciale in 61 de locatii.

De altfel actiunile de control au fost mai intense inca de la inceputul anului 2019. Din ianuarie pana in prezent, a fost verificat modul in care 4.832 de firme din toata tara fiscalizeaza incasarile prin intermediul caselor de marcat. Au fost identificate abateri de la prevederile legale, au fost aplicate 1.470 avertismente si au fost dispuse 4.366 amenzi contraventionale in cuantum total de 21,14 milioane de lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 4,15 milioane de lei.

In timpul controalelor antifrauda contribuabilii au fost informati din nou despre obligatia legala de a se dota cu noile case de marcat cu jurnal electronic si de ale utiliza lor pentru fiscalizarea tuturor incasarilor provenite din vanzarile de bunuri sau prestarile de servicii direct catre populatie. Contribuabilii au, de asemenea, obligatia de a intocmi documente justificative pentru toate sumele introduse in punctul de lucru, de a intocmi si utiliza documente justificative fiscale si contabile specifice operatiunilor economice efectuate.
 

OBSERVATIE!

Este important de stiut ca dupa dispunerea planurilor de remediere nu se vor mai aplica avertismente si urmeaza sanctiuni importante: amenda de pana la 10.000 lei, confiscarea tuturor incasarilor, chiar daca au fost inregistrate in case de marcat vechi fara jurnal electronic si suspendarea activitatii comerciale a punctului de lucru pana la dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic.



 

Consulta si proiectul despre Legea prevenirii. ANAF va da direct AMENDA comerciantilor fara case de marcat electronice.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatantifraudaamenzi


Data aparitiei: 05 Septembrie 2019

Votati articolul "OFICIAL Antifrauda: Peste 4.800 de firme au avut nereguli la fiscalizarea incasarilor":
Rating:

Nota: 4.7 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X