Antifrauda a depistat peste 4.800 de firme cu nereguli la fiscalizarea incasarilor in luna august, potrivit unui comunicat al institutiei.
In luna august 2019, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala, din cadrul ANAF, au verificat modul in care 1.341 de firme din toata tara fiscalizeaza prin intermediul caselor de marcat toate incasarile provenite din vanzarea de produse si prestarea de servicii in domenii precum comertul cu imbracaminte, incaltaminte si produse nealimentare, alimentatie publica (restaurante, cluburi, baruri, cafenele, patiserii, legume-fructe), florarii, servicii de infrumusetare (coafor, frizerii, centre de relaxare), vulcanizari etc.
Inspectorii antifrauda fiscala au identificat abateri si au aplicat 256 de avertismente. De asemenea, acestia au dispus si sanctiuni contraventionale in valoare totala de 7,61 milioane de lei (amenzi si confiscari). Valoarea totala a celor 1.553 de amenzi dispuse este de 6,88 milioane lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 737.706 lei. Totodata, pentru incalcarea prevederile legale privind utilizarea si dotarea caselor de marcat, inspectorii antifrauda au dispus suspendarea activitatii comerciale in 61 de locatii.
De altfel actiunile de control au fost mai intense inca de la inceputul anului 2019. Din ianuarie pana in prezent, a fost verificat modul in care 4.832 de firme din toata tara fiscalizeaza incasarile prin intermediul caselor de marcat. Au fost identificate abateri de la prevederile legale, au fost aplicate 1.470 avertismente si au fost dispuse 4.366 amenzi contraventionale in cuantum total de 21,14 milioane de lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 4,15 milioane de lei.
In timpul controalelor antifrauda contribuabilii au fost informati din nou despre obligatia legala de a se dota cu noile case de marcat cu jurnal electronic si de ale utiliza lor pentru fiscalizarea tuturor incasarilor provenite din vanzarile de bunuri sau prestarile de servicii direct catre populatie. Contribuabilii au, de asemenea, obligatia de a intocmi documente justificative pentru toate sumele introduse in punctul de lucru, de a intocmi si utiliza documente justificative fiscale si contabile specifice operatiunilor economice efectuate.
OBSERVATIE!
Este important de stiut ca dupa dispunerea planurilor de remediere nu se vor mai aplica avertismente si urmeaza sanctiuni importante: amenda de pana la 10.000 lei, confiscarea tuturor incasarilor, chiar daca au fost inregistrate in case de marcat vechi fara jurnal electronic si suspendarea activitatii comerciale a punctului de lucru pana la dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor