email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit

A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit
auditori financiarifirma auditmonitorul oficialregistrul public

Ordinul nr. 105/2018 a fost publicate in Monitorul Oficial nr. 801 din 19 septembrie 2018. Acesta face referire la aprobarea Normele privind inregistrarea auditorilor financiari si a firmelor de audit in Registrul public electronic al auditorilor financiari si firmelor de audit. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice alte norme emise anterior avand acelasi obiect isi inceteaza aplicabilitatea, dupa cum este mentionat in Monitorul Oficial.

 

Cine se inregistreaza in Registrul public electronic?

- auditorii financiari care au fost autorizati in Romania de catre ASPAAS in condițiile art. 3, 13 si 66 din Legea nr. 162/2017 si s-au inscris ca membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, denumita in continuare CAFR;
 
-  firmele de audit care au fost autorizate in Romania de catre ASPAAS in condițiile art. 3 din Legea nr. 162/2017 si s-au inscris ca membri ai CAFR;
 
-  firmele de audit care sunt autorizate in alt stat membru de origine si sunt inregistrate la autoritatea competenta din statul membru de origine si carora le-a fost recunoscuta autorizarea -  auditorii si entitatile de audit din tari terte in conformitate cu art. 67 din Legea nr. 162/2017.
 
 
Ce mai trebuie retinut?
 
Auditorii financiari prevazuti la alin. (1) lit. a) se inregistreaza pe doua categorii, activi si nonactivi, in baza declaratiei pe propria raspundere.
 
Sunt auditori financiari nonactivi persoanele care, potrivit legii, sunt incompatibile cu exercitarea activitatii de audit financiar.
 
Auditorii financiari persoane fizice, care isi desfasoara activitatea in Romania in calitate de liber-profesionist, depun la ASPAAS certificatul de inregistrare fiscala, in copie certificata pentru conformitate cu originalul.
 
Fiecare auditor financiar si firma de audit se identifica in Registrul public electronic printr-un numar individual atribuit de ASPAAS.
 
Registrul public electronic este accesibil publicului pe pagina de internet a ASPAAS si contine informatiile referitoare la auditorii financiari si firmele de audit in conformitate cu art. 4 si 5, precum si adresa si datele de contact ale ASPAAS.
 
In cazuri temeinic justificate, la solicitarea persoanelor interesate, anumite informatii din Registrul public electronic nu sunt facute publice. Prin cazuri temeinic justificate se inteleg situatiile in care nepublicarea informatiilor in Registrul public electronic reduce o amenintare iminenta si semnificativa la adresa securitatii unei persoane.
 
 
ATENTIE!
 
- Registrul public electronic se actualizeaza lunar. 
 
- Exercitarea activitatii de audit financiar de catre persoane care au promovat examenul de competenta profesionala si care nu sunt inregistrate in Registrul public electronic constituie contraventie conform art. 44 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 162/2017.
 

 Inregistrarea auditorilor financiari 
 

(1) In Registrul public electronic se mentioneaza urmatoarele informatii privind auditorii financiari:
 
a) numele, adresa postala si cea de posta electronica, numarul individual de inregistrare atribuit de ASPAAS, precum si data obtinerii ultimei vize anuale de la ASPAAS pentru exercitarea activitatii de audit financiar;
 
b) numele, adresa postala si cea de posta electronica, adresa paginii de internet, daca este cazul, si numarul de inregistrare a firmelor de audit la care este angajat auditorul financiar sau cu care este asociat ca partener sau in vreun alt mod, daca este cazul;
 
c) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca auditor financiar (autorizat si inscris intr-un registru public) la autoritatile competente ale altor state membre si/sau ale altor tari terte, inclusiv numele autoritatilor de inregistrare si, daca este cazul, numerele de inregistrare in evidentele acestora.
 
(2) Auditorii din tari terte, autorizati in conformitate cu art. 66 din Legea nr. 162/2017, sunt inregistrati in baza unui act care atesta ca solicitantii sunt inregistrati la autoritatea competenta din tara de origine. Acestia sunt evidentiati in Registrul public electronic, intr-o sectiune distincta, ca auditori din tari terte. Informatiile publicate sunt cele prevazute la alin. (1), in masura in care acestea sunt aplicabile.

 

 Inregistrarea firmelor de audit
 

(1) Pentru fiecare firma de audit, Registrul public electronic contine urmatoarele informatii:
 
a) denumirea, adresa postala si cea de posta electronica, numarul individual de inregistrare atribuit de ASPAAS, precum si data obtinerii ultimei vize anuale de la ASPAAS necesare exercitarii activitatii de audit;
 
b) forma juridica;
 
c) informatii de contact, respectiv adresa postala si de posta electronica a persoanei principale de contact si, acolo unde este cazul, adresa paginii de internet;
 
d) adresa postala si cea de posta electronica a fiecarui birou deschis in Romania;
 
e) numele si numarul de inregistrare ale tuturor auditorilor financiari angajati, asociati ca parteneri sau in alt mod cu firma de audit;
 
f) numele si adresele postale si de posta electronica profesionale ale tuturor actionarilor sau asociatilor;
 
g) numele si adresele postale si de posta electronica profesionale ale tuturor membrilor organului administrativ sau de conducere;
 
h) daca este cazul, apartenenta la o retea si o lista cu denumirea si adresele firmelor membre si afiliate sau o indicare a locului unde aceste informatii sunt disponibile public;
 
i) informatii cu privire la toate celelalte inregistrari ca firma de audit la autoritatile competente ale altor state membre si ca entitate de audit pe langa tari terte, inclusiv denumirea si adresa autoritatii de inregistrare si, dupa caz, numerele de inregistrare;
 
j) daca firma de audit este inregistrata in temeiul art. 4 alin. (3) din Legea nr. 162/2017, dupa caz.
 
(2) Entitatile de audit din tari terte sunt inregistrate in Registrul public electronic potrivit prevederilor art. 67 din Legea nr. 162/2017, in baza unui act care atesta ca solicitantii sunt inregistrati la autoritatea competenta din tara de origine. Acestea sunt evidentiate in Registrul public electronic intr-o sectiune distincta. Informatiile publicate sunt cele prevazute la alin. (1), in masura in care acestea sunt aplicabile.
 
DE RETINUT!
 
- In Registrul public electronic se efectueaza mentiunile privind suspendarea exercitarii activitatii, respectiv incetarea suspendarii exercitarii activitatii.
 
- In cazul in care apar modificari ale informatiilor cuprinse in Registrul public electronic, auditorii financiari si firmele de audit au obligatia notificarii ASPAAS in termen de 30 de zile de la aparitia acestora.

de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditori financiarifirma auditmonitorul oficialregistrul public


Data aparitiei: 20 Septembrie 2018

Votati articolul "A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X