email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de ordin privind declaratia 112. Au fost schimbate instructiunile de completare!

Proiect de ordin privind declaratia 112. Au fost schimbate instructiunile de completare!
declaratia 112cifra de afaceriimpozit pe venit

MFP a publicat la rubrica “Transparenta decizionala" un proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", adica pentru declaratia 112.

Luand in considerare modificarilor legislative aparute in domeniul asigurarilor sociale, precum si a celor din domeniul legislatiei fiscale, a fost necesara adaptarea corespunzatoare a modelului si continutului formularului 112 -  ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si a instructiunilor de completare a acestuia.
 

Iata ce trebuie sa stie contribuabilii despre completarea declaratiei 112!

    •      introducerea posibilitatii deducerii din creanta fiscala “Contributia de asigurari sociale, datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit legii“ (poz.2 din Nomenclatorul “Creante fiscale”), a sumelor reprezentand ajutor de deces care se platesc de catre institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in contul asigurarilor sociale;

    •       introducerea scutirii din caseta ”Creanta fiscala” a sumelor reprezentand impozit pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate scutite de la plata in perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. De asemenea, pentru a se aplica o prevedere unitara tuturor salariatilor care beneficiaza de facilitati fiscale in baza art. 60 din Codul fiscal, in caseta se vor inscrie si alte sume scutite de la plata impozitului in perioada de raportare, potrivit legii;

    •      introducerea unor noi casete pentru inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora;


    •      introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi pozitii pentru categoriile de salariati pentru care salariul minim brut pe tara este diferentiat, in vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS si CAM, pentru identificarea salariatilor care isi desfasoara activitatea in  domeniul constructiilor si beneficiaza de facilitati fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

    •       introducerea unei noi casete pentru Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;

    • introducerea in sectiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexa asigurat a unor noi pozitii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal si a altor legi speciale;

    • actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei.


Consulta documentele atasate mai jos:

Proiect de ordin declaratia 112 >>

Referat de aprobare declaratia 112 >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112cifra de afaceriimpozit pe venit


Data aparitiei: 01 Februarie 2019

Votati articolul "Proiect de ordin privind declaratia 112. Au fost schimbate instructiunile de completare!":
Rating:

Nota: 3.77 din 5 din 24 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X