email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In ce situatii se declara aranjamentele transfrontaliere? Raspunsul specialistului

In ce situatii se declara aranjamentele transfrontaliere? Raspunsul specialistului
OG 5/2020aranjamente transfrontaliere

Subiectul de astazi este o societate comerciala care face achizitii intracomunitare si livrari intracomunitare (UE) si importuri de bunuri din afara UE.


Ce obligatii are firma si in ce situatii se declara aranjamentele transfrontaliere, ne raspunde specialistul nostru in continuare. 
 

Situatii in care se declara aranjamentele transfrontaliere: raspunsul specialistului

V-ati putea incadra in categoria contribuabililor relevanti doar daca ati procedat sau veti proceda la organizarea si punerea in aplicare a unor aranjamente transfrontaliere ( tranzactii transfrontaliere de planificare fiscala potential agresiva), care se identificata cu unul din criteriile specifice din legislatia in domeniu, caz in care sunteti obligat sa depuneti raportarea.
 
Aranjamentul transfrontalier este definit la punctul 11 din OG 5/2020 pentru modificarea si completarea Codului de procedura fiscala:
 
t) aranjament transfrontalier - un aranjament care implica fie mai mult de un stat membru, fie un stat membru si o tara terta, daca este indeplinita cel putin una din urmatoarele conditii: 

1. nu toti participantii la aranjament sunt rezidenti in scopuri fiscale in aceeasi jurisdictie; 
2. unul sau mai multi participanti la aranjament au in acelasi timp rezidenta fiscala in mai mult de o jurisdictie;


3. unul sau mai multi participanti la aranjament desfasoara o activitate economica in alta jurisdictie prin intermediul unui sediu permanent situat in jurisdictia respectiva, iar aranjamentul constituie totalitatea sau o parte a activitatii acelui sediu permanent;
4. unul sau mai multi participanti la aranjament desfasoara o activitate economica intr-o alta jurisdictie fara a avea rezidenta fiscala sau fara a institui un sediu permanent in acea jurisdictie;
5. un astfel de aranjament are un posibil impact asupra schimbului automat de informatii sau asupra identificarii beneficiarilor reali.                                                                                                                                                          
Citeste si: OPANAF nr. 1029/2020. Formularul de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere este in Monitor


In sensul lit. t)-y), al art. 291^4 si al anexei nr. 4, un aranjament transfrontalier include de asemenea o serie de aranjamente. Un aranjament transfrontalier poate cuprinde mai multe etape sau mai multe parti;
 
t) aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii - orice aranjament transfrontalier care cuprinde cel putin unul dintre semnele distinctive stabilite in anexa nr. 4;
 
Din aceasta prevedere rezulta faptul ca nu toate aranjamentele transfrontaliere se raporteaza.

De aceea va recomand sa studiati cu atentie anexa 4 preluata integral din Directiva 822/2018 de modificare a Directivei 16/2011 in ceea ce primeste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal cu privire la modalitatile transfrontaliere care fac obiectul raportarii.

Si doar daca va incadrati intr-unul din semnele distinctive din aceasta anexa sunti obligat sa raportati aranjamentul tranfrontalier in calitate de contribuabil relevant, asa cum este acesta definit la punctul 11 din OG 5/2020:

w) contribuabil relevant - orice persoana careia i se pune la dispozitie un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii in vederea implementarii sau care este pregatita sa implementeze un aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii sau care a implementat prima etapa a unui astfel de aranjament;

Dumneavostra sunteti cel care cunoasteti toate detaliile legate de operatiunile dvs. transfrontaliere, respectiv achizitii sau livrari intracomunitare sau operatiuni de comert exterior.

Chiar daca societatea dvs. face achizitii intracomunitare de la diversi furnizori din UE si livrari intracomunitare(la firme afiliate din Bulgaria) si importuri de bunuri din afara UE nu inseamna obligatoriu ca trebuie sa le raportati daca nu va incadrati la semenele distinctive din Anexa IV.

De exemplu, daca in Bulgaria impozitul pe profit este de 10%, iar in Romania de 16% si transferati mare parte a veniturilor realizate din tranzactiile cu afiliatii din Bulgaria prin preturile practicate-preturile de transfer ( daca nu sunt la nivelul preturile de piata ) trebuie sa raportati un asemenea aranjament transfrontalier si doar in situatia in care intermediarul nu face aceasta raportare.

Regula este ca obligatia de raportare revine intermediarului, insa daca intermediarul este obligat sa pastreze secretul profesional, cum ar fi de ex. avocatul, cel obligat la raportare este transfrontalier.

Daca nu este implicat nici un intermediar care sa poata sa raporteze, obligatia ii revine contribuabilului relevant.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra - Lector Universitar dr.


de Redactia Contabilul


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 5/2020aranjamente transfrontaliere


Data aparitiei: 25 Mai 2020

Votati articolul "In ce situatii se declara aranjamentele transfrontaliere? Raspunsul specialistului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X