email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportarea aranjamentelor transfrontaliere. Legea 123/2021 aduce noi modificari

Raportarea aranjamentelor transfrontaliere. Legea 123/2021 aduce noi modificari
aranjamente transfrontalierecod de procedura fiscala

In Monitorul Oficial nr. 476 din 7 mai 2021 a fost publicata Legea 123/2021 care introduce cateva noutati interesante in sfera aranjamentelor transfrontaliere. 


Potrivit actului normativ, sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta dincolo de orice dubiu ca informatiile mentionate la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt contribuabil relevant.

Citeste in continuare continutul Legii nr. 123 din 6 mai 2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. 
 

Legea 123/2021 - aranjamente transfrontaliere: textul actului normativ

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC

Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 5 din 28 ianuarie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 262/2019 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 68 din 31 ianuarie 2020, cu modificarile ulterioare, cu urmatoarele modificari:
1. La articolul I punctul 12, alineatele (13) si (15) ale articolului 291^4 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:



(13) In cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19) catre A.N.A.F. daca detine dovezi concludente, din care sa rezulte dincolo de orice dubiu ca informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt intermediar.
..................................................................................................
(15) Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta dincolo de orice dubiu ca informatiile mentionate la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt contribuabil relevant.

2. La articolul I punctul 18, anexa (anexa nr. 4 la Legea nr. 207/2015) se modifica dupa cum urmeaza:

– La partea a II-a categoria A, punctele 1 si 3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

1. Un aranjament transfrontalier in cazul caruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta sa respecte o clauza de confidentialitate care ii poate impune sa nu comunice modul in care aranjamentul respectiv ar putea duce la obtinerea unui avantaj fiscal catre alti intermediari sau catre autoritatile fiscale
..................................................................................................
3. Un aranjament transfrontalier care contine o documentatie si/sau o structura puternic standardizata si care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fara a fi necesara personalizarea substantiala a acestuia pentru implementare
– La partea a II-a, categoria B se modifica si va avea urmatorul cuprins:

1. Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia masuri artificiale care constau in achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi, intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi catre o alta jurisdictie sau prin accelerarea utilizarii acestor pierderi

2. Un aranjament transfrontalier care are ca efect conversia veniturilor in capital, donatii sau alte categorii de venituri care sunt impozitate la un nivel mai redus sau sunt scutite de la plata impozitelor

3. Un aranjament transfrontalier care include tranzactii circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds), anume prin implicarea unor entitati interpuse fara alt scop comercial primar sau prin tranzactii care se compenseaza ori se anuleaza reciproc sau care au alte caracteristici similare

– La partea a II-a categoria C, litera b) a punctului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

b) cu toate ca destinatarul este rezident fiscal intr-o jurisdictie, acea jurisdictie:

(i) nu impune un impozit pe profit sau impune un impozit pe profit la o cota egala cu zero ori mai mica de 1%; sau
(ii) este inclusa intr-o lista de jurisdictii ale unor tari terte care au fost evaluate de statele membre, in mod colectiv sau in cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, si au fost calificate ca fiind necooperante;

– La partea a II-a categoria E, punctul 1, partea introductiva a punctului 2 si punctul 3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

1. Un aranjament transfrontalier care implica utilizarea unor reglementari unilaterale privind «zona de siguranta», potrivit intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare

2. Un aranjament transfrontalier care implica transferul de active necorporale greu de evaluat, potrivit intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare. Notiunea «active necorporale greu de evaluat» vizeaza activele necorporale sau drepturile asupra acestora pentru care, la momentul transferului lor intre intreprinderi asociate:
..................................................................................................
3. Un aranjament transfrontalier care implica un transfer transfrontalier de functii si/sau riscuri si/sau de active in interiorul unui grup, daca profiturile anuale preconizate, determinate inainte de a calcula impactul dobanzilor si a impozitelor asupra acestora (EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioara transferului, de catre entitatea/entitatile care efectueaza transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de catre aceasta entitate/aceste entitati care efectueaza transferul, daca transferul nu ar fi avut loc.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aranjamente transfrontalierecod de procedura fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Mai 2021


Votati articolul "Raportarea aranjamentelor transfrontaliere. Legea 123/2021 aduce noi modificari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Componenta comisie de inventariere si de predarea-primirea unei gestiuni

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- daca la predarea-primirea unei gestiuni de catre un salariat
din comisia respectiva trebuie sa faca parte si
o persoana cu pregatire economica din cadrul compartimentului financiar-contabilitate al institutiei publice ?

- acest lucru este obligatoriu sau facultativ ?
- aceasta persoana trebuie sa aiba calitatea de membru
in comisia de inventariere si de predare-primire a unei gestiuni
unui salariat ?

Raspuns: Da, este adevarat, nu s-a dorit inventarierea intregului patrimoniu. Dar pentru bunurile cuprinse in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Mai 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X