email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari aduse Codului de procedura fiscala de Legea 123/2021 - aranjamentele transfrontaliere

Modificari aduse Codului de procedura fiscala de Legea 123/2021 - aranjamentele transfrontaliere
codul de procedura fiscalaaranjamente transfrontaliere

In Monitorul Oficial nr. 476 din 7 mai 2021 a aparut Legea 123/2021 care vine cu noutati referitoare la aranjamentele transfrontaliere. 


Noul act normativ a adus modificari Codului de procedura fiscala, iar reprezentantii DGRFP Brasov au facut o analiza a acestora.

Consulta in randurile urmatoare modificarile introduse prin Legea 123/2021.
 

TITLUL X Aspecte internationale

Codul de procedura fiscala INAINTE de Legea 123/2021

Art. 291^4 „Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii” alin.(13) si (15):

(13) In cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier


care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii.
Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la
obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19) catre A.N.A.F., daca detine dovezi concludente din care sa rezulte ca
informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. de un alt intermediar.

(15) Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care
rezulta ca informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. de un alt contribuabil relevant.


Codul de procedura fiscala DUPA Legea 123/2021

La art.I pct. 12, alin.(13) si (15) ale art. 291^4 se modifica:

(13) In cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier
care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii.
Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la
obligatia de raportare a informatiilor prevazute la alin. (19) catre A.N.A.F. daca detine dovezi concludente, din care sa rezulte dincolo de orice dubiu ca informatiile prevazute la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt intermediar.

(15) Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta
dincolo de orice dubiu ca informatiile mentionate la alin. (19) au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintrun alt stat membru de un alt contribuabil relevant. 
 

Codul de procedura fiscala INAINTE de Legea 123/2021

Anexa nr. 4 „Semne distinctive” partea a II-a „Categorii de semne distinctive” categoria A „Semne distinctive generice legate de testul beneficiului principal”, pct. 1 si 3

1. Un aranjament transfrontalier in cazul caruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta
sa respecte o clauza de confidentialitate care ii poate impune sa nu comunice modul in care aranjamentul respectiv ar putea duce la obtinerea unui avantaj fiscal catre alti intermediari sau catre autoritatile fiscale

.................................................................

3. Un aranjament transfrontalier care contine o documentatie si/sau o structura puternic standardizata si care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fara a fi necesara personalizarea substantiala a acestuia pentru implementare
Anexa nr. 4 partea a II-a categoria B „Semne distinctive specifice legate de testul beneficiului principal”, pct. 1, 2 si 3

1. Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia masuri artificiale, prin aceasta intelegand
inclusiv tranzactii transfrontaliere artificiale definite conform art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care constau in achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi, intreruperea activitatii
principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui
transfer al acestor pierderi catre o alta jurisdictie sau prin accelerarea utilizarii acestor pierderi

2. Un aranjament transfrontalier care are ca efect conversia veniturilor in capital, donatii sau alte categorii de venituri care sunt
impozitate la un nivel mai redus sau sunt scutite de la plata impozitelor

3. Un aranjament transfrontalier care include tranzactii circulare care au ca rezultat spalarea banilor, anume prin implicarea unor
entitati interpuse fara alt scop comercial primar sau prin tranzactii care se compenseaza ori se anuleaza reciproc sau care au alte
caracteristici similare

Anexa nr. 4 partea a II-a categoria C „Semne distinctive specifice asociate tranzactiilor transfrontaliere”, pct. 1 lit. b)

b) cu toate ca destinatarul este rezident fiscal intr-o jurisdictie, acea jurisdictie nu impune un impozit pe profit, impune un impozit pe
profit la o cota egala cu zero ori mai mica de 1% sau este inclusa intr-o lista de jurisdictii ale unor tari terte care au fost evaluate de
statele membre, in mod colectiv sau in cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, si au fost calificate ca fiind
necooperante;

Anexa nr. 4 partea a II-a categoria E „Semne distinctive specifice privind preturile de transfer”, pct. 1, partea introductiva a pct. 2 si
pct. 3:

1. Un aranjament transfrontalier care implica utilizarea unor reglementari unilaterale privind "zona de siguranta", potrivit
intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare
si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare

2. Un aranjament transfrontalier care implica transferul de active necorporale greu de evaluat. Notiunea "active necorporale greu de evaluat" vizeaza activele necorporale sau drepturile asupra acestora pentru care, la momentul transferului lor intre intreprinderi
asociate: 
........................................

3. Un aranjament transfrontalier care implica un transfer transfrontalier de functii si/sau riscuri si/sau de active in interiorul
unui grup, daca veniturile anuale preconizate, determinate inainte de a calcula impactul dobanzilor si a impozitelor asupra acestora
(EBIT), in perioada de 3 ani ulterioara transferului, de catre entitatea/entitatile intre care se realizeaza transferul, sunt mai mici
de 50% din EBIT anuale preconizate de catre aceasta entitate/aceste entitati care efectueaza transferul daca transferul nu
ar fi avut loc.
 

Codul de procedura fiscala DUPA Legea 123/2021

La art. I pct. 18, anexa (anexa nr. 4 la Legea nr. 207/2015) se modifica:

- La partea a II-a categoria A, pct. 1 si 3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

1. Un aranjament transfrontalier in cazul caruia contribuabilul relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta
sa respecte o clauza de confidentialitate care ii poate impune sa nu comunice modul in care aranjamentul respectiv ar putea duce la obtinerea unui avantaj fiscal catre alti intermediari sau catre autoritatile fiscale
......................................................................................

3. Un aranjament transfrontalier care contine o documentatie si/sau o structura puternic standardizata si care este disponibil pentru mai mult de un contribuabil relevant fara a fi necesara personalizarea substantiala a acestuia pentru implementare – La partea a II-a, categoria B pct. 1, 2 si 3 se modifica:

1. Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia masuri artificiale care constau in
achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi, intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi catre o alta jurisdictie sau prin accelerarea utilizarii acestor pierderi

2. Un aranjament transfrontalier care are ca efect conversia veniturilor in capital, donatii sau alte categorii de venituri care sunt
impozitate la un nivel mai redus sau sunt scutite de la plata impozitelor

3. Un aranjament transfrontalier care include tranzactii circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds),
anume prin implicarea unor entitati interpuse fara alt scop comercial primar sau prin tranzactii care se compenseaza ori se anuleaza reciproc sau care au alte caracteristici similare – La partea a II-a categoria C, litera b) a punctului 1 se modifica:

b) cu toate ca destinatarul este rezident fiscal intr-o jurisdictie, acea jurisdictie:

(i) nu impune un impozit pe profit sau impune un impozit pe profit la o cota egala cu zero ori mai mica de 1%; sau
(ii) este inclusa intr-o lista de jurisdictii ale unor tari terte care au fost evaluate de statele membre, in mod colectiv sau in cadrul
Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, si au fost calificate ca fiind necooperante; – La partea a II-a categoria E, pct. 1, partea introductiva a pct. 2 si pct. 3 se modifica:

1. Un aranjament transfrontalier care implica utilizarea unor reglementari unilaterale privind «zona de siguranta», potrivit
intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si
Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare

2. Un aranjament transfrontalier care implica transferul de active necorporale greu de evaluat, potrivit intelesului atribuit acestei
notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare. Notiunea «active necorporale greu de evaluat» vizeaza activele necorporale sau drepturile asupra acestora pentru care, la momentul transferului lor intre intreprinderi asociate:
..................................................................................................
3. Un aranjament transfrontalier care implica un transfer transfrontalier de functii si/sau riscuri si/sau de active in interiorul unui grup, daca profiturile anuale preconizate, determinate inainte de a calcula impactul dobanzilor si a impozitelor asupra acestora
(EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioara transferului, de catre entitatea/entitatile care efectueaza transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de catre aceasta entitate/aceste entitati care efectueaza transferul, daca transferul nu ar fi avut loc. 

Tabelul comparativ realizat de DGRFP Brasov poate fi consultat AICI

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de procedura fiscalaaranjamente transfrontaliere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Iunie 2021


Votati articolul "Modificari aduse Codului de procedura fiscala de Legea 123/2021 - aranjamentele transfrontaliere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducere cheltuieli si tva la achizitia unui obiect de inventar

Intrebare: Este legal deducerea cheltuielii si a tva la darea in folosinta a unei motocoase, cu valoare de obiect de inventar, achizitionata de o farmacie, platitoare de impozit pe profit ,care are sediul la curte?

Raspuns: Deducerea TVA se face conform prevederilor Codului fiscal la achizitie sau la efectuarea platii, iar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Iunie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X