email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Totul despre raportarea DAC 6. Criterii si indicii privind stabilirea tranzactiei tranfrontaliere

Totul despre raportarea DAC 6. Criterii si indicii privind stabilirea tranzactiei tranfrontaliere
dac 6aranjament transfrontaliercod fiscal

Raportarea prin DAC6 nu este conditionata de obiectul de activitate desfasurat de societate, ci de existenta unor tranzactii tranfrontaliere care sunt realizate in scopul obtinerii unui beneficiu fiscal, in sensul ca se are in vedere plata unor obligatii fiscale (taxe si impozite) mult mai mici.

Tranzactiile transfrontaliere sunt operatiunile economice desfasurate pe teritoriul mai multor state, dintre care cel putin unul este stat membru UE. Astfel, orice tranzactie trebuie raportata numai daca exista indicii ca tranzactia respectiva se incadreaza in categoria tranzactiilor transfrontaliere si are drept scop diminuarea obligatiilor fiscale.

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

In functie de clauzele contractelor incheiate intre partenerii de afaceri (vanzator cumparator sau prestator-beneficiar), si in functie de circuitul documentelor pe parcursul derularii contractelor, numai dvs. sunteti in masura sa apreciati daca una sau mai multe tranzactii efectuate prezinta unul sau mai multe din semnele distinctive definite la lit. u) a art. 268 din Codul de procedura fiscala care ar conduce la obligatia raportarii "semn distinctiv = o caracteristica sau insusire a unui aranjament transfrontalier care prezinta un indiciu al unui potential risc de evitare a obligatiilor fiscale, astfel cum este prevazut in anexa nr. 4;"

Astfel, in lipsa unor indici, valoarea operatiunilor efectuate cu bunuri si/sau servicii nu trebuie raportata prin declaratia DAC6 al carui formular este reglementat prin O.P.A.N.A.F. nr. 1029 din 11 mai 2020 privind aprobarea formularului utilizat de intermediarii sau contribuabilii relevanti, dupa caz, in vederea raportarii informatiilor cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii.

Amenda pentru neraportarea tranzactiilor de optimizare fiscala ori transmiterea lor cu intarziere este absolut doboratoare:
20.000 - 100.000 lei, conform OG 5/2020! Mai multe detalii AICI.

Pot fi indicii, respectiv semne distinctive ca tranzactia se incadreaza intr-un aranjament transfrontalier, daca:

- un contribuabil relevant sau un participant la aranjamentul transfrontalier accepta sa respecte o clauza de confidentialitate care ii impune sa nu raporteze modul de obtinere a unui avantaj fiscal catre intermediari;

- intermediarul primeste un comision, o dobanda sau o remuneratie aferenta costurilor financiare ale aranjamentului respectiv;



- exista un flux standardizat al documentelor;

- au loc tranzactii transfrontaliere artificiale asa cum sunt definite prin art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal drept tranzactii care nu au un continut economic si care nu pot fi utilizate in cadrul unei practici comerciale obisnuite. Practic, tranzactiile artificiale au drept scop, fie evitarea impozitarii, fie obtinerea unor avantaje fiscale. Astfel de tranzactii artificiale pot fi:

1. achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi;
2. intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale;
3. transferul pierderilor catre o alta jurisdictie.

In acest context, de retinut este faptul ca situatia prezentata de dvs. este rezultatul unei tranzactii comerciale obisnuite de livrare/achizitie de bunuri si/sau prestare de servicii/primire de servicii pentru care societatea din Romania este remunerata si/sau remunereaza furnizorul/prestatorul in baza pretului/tarifului negociat pentru astfel de operatiuni. Astfel, consider ca nu exista indicii ca operatiunea s-ar incadra in tranzactie transfrontaliera daca:

- este efectuata in cadrul unei operatiuni bilaterale, fara a fi o componenta a unui aranjament transfrontalier astfel incat sa prezinte un risc fiscal;
- nu este rezultatul unor tranzactii circulare care au drept scop spalarea banilor prin implicarea unor parti interpuse;
- este stabilita la valoarea de piata, pretul/tariful practicat fiind usor de evaluat si comparat cu tarife similare;
- este facturata si raportata la autoritatea fiscala din Romania, atat d.p.d.v. fiscal prin decontul de TVA cod 300, cat si informativ, prin declaratia recapitulativa cod 390 VIES in cazul tranzactiilor cu state membre sau prin declaratia informativa cod 394 (daca operatiunea este taxabila in Romania);
- este incasata/platita prin transfer bancar, fara a fi rezultatul unei compensari cu valoarea altei tranzactii de natura unei livrari de bunuri/prestari de servicii, a unui comision pentru intermediere in diverse operatiuni, etc. astfel incat obligatiile de plata sa fie anulate reciproc.
- este transparenta, fara a ascunde functii si/sau riscuri.

Un alt criteriu pentru pentru incadrarea unei operatiuni in tranzactii transfrontaliere ar fi incadrarea partenerilor de afaceri (beneficiari ai serviciilor prestate sau furnizori ai fortei de munca recrutabile) in cadrul unei jurisdictii cooperante pentru schimbul reciproc de informatii sau in cadrul unei juridictii necooperante.

Citeste si: Cum se completeaza formularul DAC6 pentru raportarea aranjamentelor transfrontaliere

Lista statelor necooperante se regaseste in anexa nr. 1 reglementata initial prin O.P.A.N.A.F. nr. 3.626/2016 privind stabilirea listei jurisdictiilor raportoare, cu care Romania va colabora in baza Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturile financiare, a listei institutiilor financiare nonraportoare si a listei conturilor excluse, prevazute in instrumentele juridice de drept international la care Romania s-a angajat din perspectiva schimbului automat de informatii financiare, lista modificata recent prin O.P.A.N.A.F. nr. 3 din 5 ianuarie 2021 publicat in M. Of. nr. 33 din 12 ianuarie 2021.

In baza acestor indicii si criterii, consider ca numai dvs., respectiv administratorul societatii pe care o reprezentati sunteti in masura sa apreciati, daca raportarea trebuie efectuata conform cerintelor de la art. 291 4 "Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii" din Codul fiscal

La analizarea operatiunilor efectuate de societatea pe care o reprezentati, pentru a stabili daca trebuie sau daca nu trebuie sa efectuati raportarea, va recomand sa consultati si Ghidul privind interpretarea Directivei Europene nr. 822/2018 (DAC6) cu un continut de 36 pagini, publicat pe site-ul ANAF in data de 13 ianuarie 2021. In acest ghid se regasesc si cateva exemple pentru incadrarea corecta a operatiunilor economice in categoria aranjamentelor transfrontaliere.

In concluzie, in lipsa unui aranjament transfrontalier intre vanzator/prestator si cumparator/beneficiar nu exista obligatia raportarii tranzactiilor respective prin DAC6.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Cunoasteti modificarile legate de TVA? Amenzile sunt uriase!


Spune “Adio!” incertitudinilor tale privind Taxa pe Valoarea Adaugata!
A aparut Cartea Verde a TVA, editia pe 2022!

Cartea Verde a TVA acopera absolut orice operatiune din sfera de aplicare a TVA si, foarte important, ofera intotdeauna informatie actualizata. Toate modificarile Codului fiscal cu referire la TVA sunt prezentate, explicate si comentate cu promptitudine. Lucrarea iti arata cat se poate de clar, simplu si pe scurt, cum se aplica regulile TVA pentru toate tipurile de operatiuni existente in practica.

Afla totul despre noile reguli TVA care se aplica in 2022!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dac 6aranjament transfrontaliercod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 04 Mai 2021


Votati articolul "Totul despre raportarea DAC 6. Criterii si indicii privind stabilirea tranzactiei tranfrontaliere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • 25 de intrebari si raspunsuri ANAF despre e-Factura. Situatii intalnite in practica

    • ANAF a publicat recent o colectie de intrebari si raspunsuri oferite de reprezentantii institutiei despre e-Factura, care cuprinde mai multe situatii intalnite in practica de contribuabili.  e-Factura este unul dintre instrumentele implementate de Fisc pentru eliminarea evaziunii fiscale. Legea este inca proaspata, iar contabilii si antreprenorii intampina numeroase obstacole in respectarea regimului legislativ.  ...» citeste mai departe aici

  • Trecerea optionala la impozitul pe profit. Care sunt conditiile pentru o microintreprindere din 2023

    • Tinand cont de modificarile recente aduse Codului fiscal, trecerea optionala la impozitul pe profit are conditii noi.  Asadar, in cazul unei microintreprinderi, in ce conditii se poate opta ca de la inceputul anului 2023 sa devina platititoare de impozit pe profit Trecerea optionala la impozitul pe profit: raspunsul specialistului In baza modificarilor aduse art. 48 alin. 1 din Codul fiscal prin OG 16/2022 si care vor intra in vigo...» citeste mai departe aici

  • Guvernul plafoneaza pretul pentru lemnele de foc la 400 lei pe metrul cub

    • Guvernul impune plafonarea pretului pentru lemnele de foc la 400 lei pe metrul cub, la 1.500 de lei pe tona pentru brichetele de lemn si la 2.000 de lei pentru peleti, potrivit OUG 143/2022 (M.O. 970 din 5 octombrie 2022).  Decizia a fost luata in contextul crizei energetice pe care o traverseaza Europa, precum si al perspectivelor pe termen scurt si mediu. Se constata o serie de cresteri artificiale ale preturilor la lemnul de foc si la produsele der...» citeste mai departe aici

  • Ultimele precizari ANAF facute pentru stabilirea rezidentei fiscale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza contribuabilii persoane fizice care sosesc /pleaca, in/din Romania pentru o perioada ce depaseste in total 183 de zile ca, in vederea stabilirii rezidentei fiscale, au obligatia depunerii la ANAF a Chestionarului pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania sau, dupa caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania. Chestion...» citeste mai departe aici

  • Ce s-a schimbat in legislatia privind concediile. Ghid practic

    • Au fost introduse noi prevederi in legislatia privind concediile carora trebuie sa le acorzi atentie. Noutatile vizeaza concediul paternal (Legea nr. 117/2022), cuantumul indemnizatiei de concediu de crestere a copilului (Legea nr. 225/2021) si concediul medical pentru ingrijirea pacientilor cu afectiuni oncologice (Legea nr. 24/2022).  Orice modificare legislativa genereaza intotdeauna o sumedenie de neclaritati si favorizeaza, in consecinta, controalele de la...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X