email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 457/2020. Documentele pentru subventia de 41,5% au fost publicate in Monitorul Oficial

Ordinul 457/2020. Documentele pentru subventia de 41,5% au fost publicate in Monitorul Oficial
OUG 92/2020monitorul oficialsubventie

In Monitorul Oficial nr. 481 din 5 iunie 2020 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANOFM 457/2020 prin care au fost aprobate documentele necesare pentru solicitarea sprijinului de 41,5% din salariu pentru cei care au fost in somaj tehnic si revin in activitate. 

Aceasta facilitate, cuprinsa in OUG 92/2020, se aplica in cazul angajatilor care au stat in somaj tehnic cel putin 15 zile calendaristice in perioada starii de urgenta sau de alerta si dupa data de 1 iunie li se reactiveaza contractele de munca. 

Prin Ordinul nr. 457/2020 se aproba urmatoarele documente: 

- cererea angajatorului;

- declaratia pe propria raspundere a angajatorului; 

- lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma unde trebuie informatii legate de numarul de zile de suspendare a CIM si de numarul de ore efectiv lucrate din luna pentru care se solicita decontarea sumei.
 

ATENTIE!
Aceste documente vor fi utilizate de angajatori incepand din luna iulie pentru solicitarea sprijinului de 41,5% in cazul contractelor reactivate in iunie. 

Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a acestor sume se efectueaza in cel mult 10 zile de la data indeplinirii de catre angajatori a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
 

Citeste si: Cum pot accesa angajatorii sprijinul de la stat de 41.5% in 5 pasi
 

Ordinul 457/2020: textul actului normativ

Denumirea completa a actului normativ - Ordinul nr. 457/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute de art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative

Avand in vedere prevederile art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative,

in temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
 

presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca emite urmatorul ordin:
 

Art. 1. -

Se aproba modelul documentelor prevazute de art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, respectiv al cererii, al declaratiei pe propria raspundere si al listei persoanelor care beneficiaza de prevederile art. I alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020, prevazut in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.
 

Art. 2. -

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare incepand cu data publicarii.


                                                                                                                                                                              ANEXA Nr. 1

CERERE
 

Angajator . . . . . . . . . .

CUI/CIF . . . . . . . . . .

Cod CAEN . . . . . . . . . .

Adresa . . . . . . . . . .

Cont IBAN . . . . . . . . . .

Deschis la . . . . . . . . . .

Telefon/Fax . . . . . . . . . .

E-mail . . . . . . . . . .
 

Catre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana . . . . . . . . . ./Municipiului Bucuresti
 

Subsemnatul/Subsemnata,.........., in calitate de reprezentant legal al angajatorului.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., in temeiul art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, va solicit decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de.......... lei, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare, aferent:

- lunii . . . . . . . . . . pentru un numar de . . . . . . . . . . persoane, conform listei pe care o atasez prezentei*);

*) Se completeaza de catre contribuabilii care declara lunar obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor.

- lunii . . . . . . . . . . din cadrul trimestrului . . . . . . . . . . pentru un numar de . . . . . . . . . . persoane, conform listei pe care o atasez prezentei**).

**) Se completeaza cate un rand pentru fiecare luna din cadrul trimestrului pentru care se solicita decontarea de catre contribuabilii care declara trimestrial obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor (spre exemplu, in cazul in care se solicita decontarea pentru lunile iulie si august din cadrul trimestrului III, se completeaza o singura cerere cu cate un rand pentru fiecare luna in parte).

Mentionez ca am depus la Agentia Nationala de Administrare Fiscala declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii/trimestrului pentru perioada pentru care solicit decontarea.

Anexez copia documentului din care rezulta dovada platii (ordin de plata/extras de cont etc.) obligatiilor fiscale aferente lunii/trimestrului . . . . . . . . . . respectiv(e).
 

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

 

                                                                                                                                                        ANEXA Nr. 2

DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
conform art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative


Subsemnatul/Subsemnata, . . . . . . . . . ., legitimat/legitimata cu CI/BI seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., eliberata/eliberat de . . . . . . . . . . la data de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., in calitate de reprezentant legal al angajatorului . . . . . . . . . ., avand CUI . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cu sediul social in localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ./municipiul . . . . . . . . . ., sectorul . . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . . . ., fax . . . . . . . . . ., e-mail . . . . . . . . . ., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 - Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:

1. persoanele pentru care se solicita decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare*):
*) Se va bifa in mod corespunzator de catre declarant.

□ au avut o durata a suspendarii contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;

□ au avut o durata a suspendarii contractului individual de munca in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat de prevederile art. 53 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

□ au avut o durata a suspendarii conventiei individuale de munca incheiate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat de prevederile art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;

2. angajatorul a indeplinit obligatiile declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea;

3. angajatorul nu a optat pentru aplicarea prevederilor art. X din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative;

4. angajatorul nu se afla in situatiile prevazute de art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020.

 

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

 

ANEXA Nr. 3
 

Angajator . . . . . . . . . .

CUI/CIF . . . . . . . . . .

LISTA*)
persoanelor pentru care se solicita decontarea sumei prevazute de art. I alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative

Luna . . . . . . . . . ./anul . . . . . . . . . .


*) Angajatorul isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in prezentul document. Lista se completeaza pentru fiecare luna in parte in cazul contribuabililor care declara trimestrial obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor (spre exemplu, in cazul in care se solicita decontarea pentru lunile iulie si august din cadrul trimestrului III, se completeaza cate o lista pentru fiecare luna).



**) Conform Registrului general de evidenta a salariatilor in situatia contractelor individuale de munca sau conform Registrului de evidenta a membrilor cooperatori, intocmit si pastrat de societatea cooperativa potrivit Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, in situatia conventiilor individuale de munca.

***) Se completeaza cu numarul de ore efectiv lucrate in luna pentru care se solicita decontarea sumei prevazute de art. I alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020, inclusiv orele aferente concediului de odihna efectuat.

****) 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 92/2020monitorul oficialsubventie


Data aparitiei: 09 Iunie 2020

Votati articolul "Ordinul 457/2020. Documentele pentru subventia de 41,5% au fost publicate in Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 4.12 din 5 din 25 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X