email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG-ul care prevede majorarea alocatiei pentru copii a fost publicata in Monitor. Cati bani se dau in plus?

OUG-ul care prevede majorarea alocatiei pentru copii a fost publicata in Monitor. Cati bani se dau in plus?
alocatieconcediumonitorul oficial

OUG-ul care prevede dublarea alocatiilor etapizat a fost publicat in Monitorul Oficial. Copiii vor lua alocatia majorata in luna septembrie 2020 pentru luna august.

Dublarea alocatiei va fi posibila abia din luna iulie 2022, cand sumele de la stat pentru copii vor fi de 300 de lei, respectiv de 600 de lei.

 Incepand cu drepturile aferente lunii ianuarie 2023, cuantumul alocatiei de stat pentru copii se indexeaza anual, din oficiu, cu rata medie anuala a inflatiei, potrivit noului OUG.

Ordonanta de urgenta nr. 123/2020 pentru modificarea art. 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 688 din 31 iulie 2020. Actul normativ a intrat in vigoare de la 31 iulie 2020.
 

Consulta si INFOGRAFICUL care prezinta cum vor creste treptat alocatiile copiilor.
 

Ordonanta de urgenta nr. 123/2020: textul actului normativ

Avand in vedere necesitatea incadrarii in limita de deficit bugetar, instituita prin reglementari europene (Sistemul european de conturi - deficit ESA),

 

tinand cont de cheltuielile suplimentare de aproximativ 6,6 miliarde lei rezultate din aplicarea prevederilor Legii nr. 14/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile ulterioare,

in vederea asigurarii acestui drept constitutional ca forma de ocrotire a statului acordata tuturor copiilor, fara discriminare, precum si pentru a asigura sustenabilitatea platii sumelor in cuantumul majorat al alocatiei de stat pentru copii conform Legii nr. 14/2020, cu modificarile ulterioare,

luand in considerare faptul ca s-a respins de catre Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 593/2020, cu unanimitate de voturi, obiectia de neconstitutionalitate referitoare la Legea privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 2/2020 pentru prorogarea intrarii in vigoare a art. I pct. 1 din Legea nr. 14/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap,

intrucat Legea nr. 14/2020, cu modificarile ulterioare, prin care majorarea cuantumului alocatiei de stat pentru copii, respectiv dublarea cuantumului acesteia acordat in anul 2019, si in conditiile Deciziei Curtii Constitutionale nr. 593/2020, va produce efecte juridice incepand cu data de 1 august 2020,

avand in vedere faptul ca de la bugetul de stat au fost sustinute o serie de cheltuieli neprevazute pentru combaterea raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, fapt pentru care resursele financiare sunt insuficiente,

tinand cont de faptul ca din bugetul anului 2020 trebuie sa fie acoperite atat cheltuielile pentru sustinerea masurilor de redresare economica si de protectie sociala pentru combaterea efectelor raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, cat si cheltuielile generate de majorarea unor drepturi sociale, inclusiv a alocatiei de stat pentru copii,

in acest context, majorarea alocatiei de stat pentru copii din luna august 2020, cu un impact bugetar de aproximativ 2,3 miliarde lei care nu poate fi sustinut, si avand in vedere Decizia Curtii Constitutionale nr. 593/2020, in absenta unor prevederi care sa asigure o majorare sustenabila a cuantumului alocatiei de stat pentru copii, vor fi afectati negativ indicatorii bugetari.

Aceste aspecte vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
 

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
 

Articol unic. -

Articolul 3 din Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 14 noiembrie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 3. -

(1) Alocatia de stat pentru copii se stabileste in cuantum de:

a) 600 lei pentru copiii cu varsta de pana la 2 ani sau de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap;

b) 300 lei pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 2 ani si 18 ani, precum si pentru tinerii prevazuti la art. 1 alin. (3);

c) 600 lei pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 ani si 18 ani, in cazul copilului cu handicap.

(2) Cuantumul prevazut la alin. (1) se aplica incepand cu drepturile aferente lunii iulie 2022.

(3) Incepand cu drepturile banesti aferente lunii august 2020, cuantumul alocatiei de stat se majoreaza cu 20 de puncte procentuale, aplicate sumei rezultate din diferenta dintre cuantumul prevazut la alin. (1) si cuantumul acordat anterior, in luna iulie 2020.

(4) In perioada 1 ianuarie 2021-1 iulie 2022, majorarea prevazuta la alin. (3) se aplica de doua ori pe an, respectiv incepand cu drepturile aferente lunii ianuarie si drepturile aferente lunii iulie a fiecarui an.
 

(5) Incepand cu drepturile aferente lunii ianuarie 2023, cuantumul alocatiei de stat pentru copii se indexeaza anual, din oficiu, cu rata medie anuala a inflatiei.

(6) In conditiile in care bugetul de stat poate sustine un cuantum mai mare al alocatiei de stat pentru copii, prin hotarare a Guvernului se poate stabili un nivel mai ridicat decat cel prevazut la alin. (5).

(7) Titular al dreptului la alocatia de stat pentru copii este copilul.

(8) Alocatia de stat pentru copii prevazuta la alin. (1) lit. a) se cumuleaza cu indemnizatia lunara, stimulentul lunar sau stimulentul de insertie, prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

(9) Daca din calculul cuantumului alocatiei de stat pentru copii prevazut la alin. (3)-(5) rezulta fractiuni in bani, cuantumul se rotunjeste la leu in favoarea beneficiarului."

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
alocatieconcediumonitorul oficial


Data aparitiei: 03 August 2020

Votati articolul "OUG-ul care prevede majorarea alocatiei pentru copii a fost publicata in Monitor. Cati bani se dau in plus?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X