email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Digitalizarea ONRC. Nu va mai fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati

Digitalizarea ONRC. Nu va mai fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati
onrcregistrul comertuluiinfiintare firma

Ministerul Justitiei a publicat in dezbarere publica un proiect cu privire la procesul de digitalizare al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).

Prin acesta se propune eliminarea anumitor formalitati, ceea ce inseamna ca vor fi mai putine drumuri la ghiseul institutiei. Una dintre modificari anunta ca in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati nu va fi necesara prezenta la ghiseu, totul realizandu-se pe cale electronica.

Va prezentam in continuare mai multe informatii prezentate in proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinului ministrului justitiei nr. 2594/C/2008.

Inregistrarea in registrul comertului a operatorilor economici, persoane fizice si juridice,  este o veriga esentiala in functionarea mediului de afaceri. 

Ca prima etapa, ce preceda si pregateste reforma legislativa a reglementarii primare prin care se va transpune, in legea romana, Directiva Digitalizare si care va permite constituirea si inregistrarea, in integralitate pe cale electronica, fara a fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati, prezentul proiect de ordin al ministrului justitiei revizuieste normele metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor din registrul comertului. 

Proiectul propune eliminarea din procesul de inregistrare in registrul comertului a unor formalitati care nu mai prezinta utilitate, in conditiile in care datele pot fi obtinute din baza de date a registrului comertului sau prin mecanisme de colaborare interinstitutionala, unele dintre acestea putand constitui si impedimente in transpunerea Directivei Digitalizare.  

NU vor mai fi astfel necesar a fi prezentate la inregistrare: 

  • dovada rezervarii denumirii - obligatia de prezentare a dovezii rezervarii firmei/emblemei este indeplinita prin grija personalului personalului oficiului registrul comertului, in cazurile in care solicitantul indica, in orice modalitate, numarul de inregistrare a acesteia;
     
  • actele de inregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/auditorilor persoane juridice, pentru persoanele juridice romane, pentru care datele pot fi verificate in sistemul informatic integrat al ONRC;
     
  • documentele care atesta efectuarea varsamintelor sau calitatea de proprietar, in cazul declararii patrimoniului de afectatiune, pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si familiale;
     
  • hotararea organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice – informatie disponibila deja in registrul comertului si care poate fi preluata, la momentul verificarii dosarului de inregistrare, prin grija personalului oficiului registrul comertului;
     
  • certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participa la constituirea unei societati, emis de o banca sau de camera de comert competenta din tara de nationalitate;
     
  • orice documente care au fost anterior depuse si mentionate in registrul comertului, pentru care s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege;
     
  • documente emise anterior de ORCT, solicitate a fi depuse in sustinerea unor cereri de inregistrare (certificate de inregistrare, certificate constatatoare privind autorizarea functionarii);
     
  • copii certificate de pe certificatele de inregistrare a persoanelor juridice care dobandesc calitatea de asociati pentru persoanele juridice romane;
     
  • actul de inregistrare a persoanelor juridice romane care detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului;
     
  • dovada acordului creditorilor privind stingerea pasivului sau regularizarea lui, la dizolvarea si lichidarea simultana a unei societati;
     
  • certificatul de deces, in cazul dobandirii de parti sociale prin succesiune, in situatia in care s-a prevazut clauza continuarii societatii cu mostenitorii.

In al doilea rand, in proiectul de Ordin este vizata si o asanare a legislatiei prin actualizarea normei tertiare, inclusiv sub aspect terminologic, in raport cu modificarile intervenite la nivelul reglementarilor de nivel primar, prin diferite acte normative, care direct sau incidental, au impactat si asupra procedurii de inregistrare in registrul comertului (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.116/2009, prin care competenta de solutionare a cererilor de inregistrare in registrul comertului si, dupa caz, a altor cereri aflate in competenta judecatorului delegate s-a prevazut ca apartine, pana la reglementarea activitatii de inregistrare in registrul comertului efectuata de registratori comerciali, directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei ori persoanelor desemnate de catre directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului, Codul civil, Codul de procedura civila, Codul de procedura penala, actele modificatoare ale Legii societatilor, Legii registrului comertului, reglementarii persoanelor juridice autorizate, intreprinderilor individuale si familiale s.a.).
 

Consulta documentele atasate mai jos:

Proiectul de ordin

Referatul de aprobare

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
onrcregistrul comertuluiinfiintare firma

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 21 August 2020


Votati articolul "Digitalizarea ONRC. Nu va mai fi necesara prezenta la ghiseu in nicio etapa a procesului de infiintare a unei societati":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Regim TVA

Intrebare: Buna ziua.
O societate A din Romania, achizitioneaza produse de la Furnizorul B din Austria, bunuri pe care le vinde unei societati C tot din Austria. Produsele vor fi livrate de catre furnizorul B direct clientului C in Austria. Produsele nu vor ajunge pe teritoriul Romaniei. Toate cele 3 societati sunt inregistrate in scopuri de TVA in tarile unde isi au sediul. Va rog sa imi spuneti care este regimul TVA pentru:

-achizitia de la Furnizorul B;
-livrare produselor de catre societatea A din Romania catre clientul C din Austria.

Va multumesc

Raspuns: NU este ok daca le cumparati din Austria si le vindeti tot in Austria, pt ca va trebui sa va...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 August 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 3 + 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Multumim frumos!
Data adaugarii: 21-Aug-2020


Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X