email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum va poate ajuta o firma de servicii funerare sa obtineti ajutorul de deces?

Cum va poate ajuta o firma de servicii funerare sa obtineti ajutorul de deces?
servicii funeraredecesajutor decesfunerarii bucuresti

Statul roman garanteaza un ajutor de 5.429 de lei pentru inmormantarea unui pensionar sau asigurat trecut in nefiinta si de 2.715 lei pentru un membru al familiei acestuia, conform Legii 263/2010, articolul 121. Acest ajutor este platit de Casa teritoriala de pensii sau de Casa de pensii sectoriala, in cazul in care persoana respectiva locuia in Bucuresti.

 

Inainte de a vedea cine poate beneficia de acesti bani si cum trebuie sa procedeze pentru a-i obtine, trebuie precizat ca firmele de servicii funerare va pun la dispozitie pachete de inhumare gratuite, in baza talonului de pensie, in cazul in care treceti printr-o asemenea tragedie in familie.

 

Spre exemplu, Funerarii Bucuresti, firma de servicii funerare care deserveste atat sectoarele Capitalei, cat si judetul Ilfov, ofera gratuit un pachet de inhumare care contine urmatoarele:

 

- produse funerare (sicriu complet echipat, perna, saltea, capitonaj capac, lenjerie sicriu/respeta, orar mare+orar mic, voal, manere - 4 bucati, suruburi capac - 8 bucati, crucifix, cruce din lemn inscriptionata, 12 batiste, 12 lumanari mici, 12 banuti, 12 dolii de piept, 1 iconita sfintita, 2 prosoape mari, 2 lumanari mici, 6 prosoape mici, 2 platouri coliva, 3 colaci - cap, arhanghel, prescure, 12 pachete cu produse de dulce sau de post, 1 sticla de vin, 1 sticla de vin+ulei, set de pahare din plastic, set de lingurite din plastic, 15 lumanari);

 

- servicii funerare (constatare deces, imbalsamare decedat, toaletare - spalat/imbracat, transport sicriu la domiciliu, asezarea decedatului in sicriu, manipulare decedat/sicriu, transport funerar biserica/cimitir, acte necesare inhumarii - certificat constatator, certificat imbalsamare, certificat deces, adeverinta inhumare, autorizatie Sanepid, aviz procuratura, acte aduse la domiciliu, intocmire dosar ajutor inmormantare).

 

Prin urmare, casa de servicii funerare va va ajuta sa depuneti dosarul pentru obtinerea ajutorului de deces/inmormantare la Casa de pensii unde figureaza ultimul domiciliu al persoanei trecute in nefiinta. Documentele necesare pentru obtinerea ajutorului sunt urmatoarele:

 

- talonul de pensie al persoanei trecute in nefiinta (in original);

- certificatul de deces (in original);

- actul de identitate al solicitantului;

- cerere tip pentru obtinerea ajutorului;

- dovada ca au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces (se va face prin facturile doveditoare sau prin declaratie notariala pe propria raspundere).

 

Este important de precizat ca, in cazul in care decesul survine inaintea incasarii drepturilor banesti provenite din pensia pe luna respectiva, familia celui trecut in nefiinta va beneficia de suma integrala, printr-o adeverinta obtinuta de la Casa de pensii, cu ajutorul firmei de servicii funerare.

 

Iata, in continuare, care sunt persoanele care pot beneficia de ajutorul de inmormantare/deces pentru pensionari: sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul sau orice persoana care dovedeste, cu acte, ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces, atat timp cat nu exista o alta cerere din partea persoanelor mentionate mai sus.

 

 

Iata, in continuare, ce se intelege, conform legii, prin "membru de familie", pentru care un asigurat poate primi ajutorul de inmormantare/deces: sotul/sotia, copiii (proprii, adoptati, aflati in plasament familial, cei incredintati spre crestere si educare familiei, pana la 18 ani sau pana la maximum 26 de ani, in cazul in care isi continua studiile), parintii si bunicii oricaruia dintre soti. Ajutorul de deces se achita in termen de 3 zile lucratoare de la momentul depunerii solicitarii.

 

Articol realizat de iAgency.ro


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
servicii funeraredecesajutor decesfunerarii bucuresti


Data aparitiei: 25 Septembrie 2020

Votati articolul "Cum va poate ajuta o firma de servicii funerare sa obtineti ajutorul de deces?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X