Update 13 octombrie 2023: Prin OPANAF nr. 1612/2023, publicat in Monitorul Oficial nr. 919 din 12 octombrie 2023, au fost stabilite documentele pe care organele fiscale le pot solicita in scopul verificarii indeplinirii conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Atribuirea numarului unic de identificare: documentele care pot fi solicitate de organele fiscale
Transport alternativ
In cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, precum si in cazul activitatii de transport in regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de inchiriere a autovehiculului.
In cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, organul fiscal poate solicita Autoritatii Rutiere Romane — A.R.R. informatii care se regasesc in cuprinsul autorizatiei pentru transportul alternativ cu autoturism si conducator auto, precum si in copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ cu autoturism si conducator auto, in baza unui protocol interinstitutional.
Inchiriere camere in scop turistic
In cazul persoanelor fizice care inchiriaza in scop turistic camerele situate in locuinte personale, organul fiscal poate solicita o dovada a detinerii in proprietate a spatiului sau a dreptului de a subinchiria imobilul.
Caz de deces
In cazul in care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar mostenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numarului unic de identificare, organul fiscal solicita acestuia certificatul de mostenitor care atesta includerea in masa succesorala a aparatului de marcat electronic fiscal.
***
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Prin intermediul unui proiect de act normativ, ANAF propune stabilirea documentelor care pot fi solicitate suplimentar de catre organele fiscale, in vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Denumire completa: Proiect de ordin privind documentele care pot fi solicitate conform art. 61 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Conform prevederilor art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/19991, ”operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale”.
Pentru atribuirea numarului unic de identificare al aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii depun o cerere impreuna cu documentele prevazute la art. 61 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 479/20032.
Totodata, avand in vedere dispozitiile art. 61 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003, modificata prin Hotararea Guvernului nr. 355/2023, organul fiscal poate solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale si alte documente necesare verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatelor de marcat.
Foto: pixabay.com