email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC

Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC
ajutor de statmonitorul oficiallegea societatilor

In Monitorul Oficial nr. 908 din 7 octombrie 2020 a fost publicat Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC (Tehnologia informatiei si comunicatiilor).

Acest ordin modifica articolului 11 din Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea dezvoltarii de produse si servicii TIC inovative create de IMM-uri, in cadrul axei prioritare 2, prioritatea de investitie 2b - Dezvoltarea produselor si serviciilor TIC, a comertului electronic si a cererii de TIC, actiunea 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", apelul 3, din Programul operational Competitivitate 2014-2020. 
 

Iata care sunt categoriile de beneficiari de ajutor de stat in baza scheme de ajutor de stat:

a) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, centrate pe domeniul TIC;

b) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, in cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC;

sau

c) consortii formate din:

- entitatile definite mai sus (oricare dintre cele doua);

si

- intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania,

cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
 

1. sunt inregistrate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

2. se incadreaza in una dintre categoriile: microintreprindere, intreprindere mica, intreprindere mijlocie, la data depunerii cererii de finantare si la data semnarii contractului de finantare;

3. nu inregistreaza obligatii bugetare nete (diferenta dintre obligatiile de plata restante la buget si sumele de recuperat de la buget):
a) mai mari de 1/12 din obligatiile datorate in ultimele 12 luni - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

b) mai mari de 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de catre autoritatile publice locale;

4. nu se afla in una dintre situatiile incompatibile cu acordarea finantarii din fonduri publice;

5. nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, in ultimii 5 ani, sau nu deruleaza proiecte finantate in prezent, partial sau in totalitate, din alte surse publice, pentru aceleasi activitati, in cadrul unor proiecte similare cu cel ce constituie obiectul cererii de finantare; nu au mai obtinut finantare nici pentru alte proiecte implementate, avand acelasi obiectiv, dar care din diverse motive nu si-au atins indicatorii;

6. sunt direct responsabile de pregatirea, realizarea si managementul proiectului, nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat si sunt responsabile pentru asigurarea sustenabilitatii rezultatelor proiectului;

7. nu intra in categoria de «IMM aflata in dificultate», asa cum aceasta este definita la art. 7 pct. 20;

8. nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;

9. asigura din surse proprii valoarea cheltuielilor neeligibile si a celor conexe. Contributia proprie a beneficiarului, intr-o forma libera de ajutor de minimis/ajutor de stat, poate proveni din surse proprii, credite bancare negarantate de stat, aport al actionarilor, altii decat organisme ale statului, sau din alte surse private;

10. nu fac obiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a organelor competente privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;

11. reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale comunitatilor europene;
12. reprezentantul legal nu a comis in conduita sa profesionala greseli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractanta le poate justifica;

13. reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;

14. reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea grava in eroare a OIPSI prin furnizarea de informatii incorecte in cursul participarii la cererea de propuneri de proiecte;

15. fac dovada apartenentei la un cluster centrat pe domeniul TIC, daca este cazul;

16. fac dovada cofinantarii eligibile aferente proiectului si a cheltuielilor neeligibile asociate acestuia, exclusiv TVA, prin prezentarea unui extras de cont sau linie/contract de credit emise de banca/institutie financiar bancara/nebancara, in etapa de contractare;

17. sunt infiintate pana in anul 2019 inclusiv;

18. au obtinut profit din exploatare pe ultimul exercitiu financiar incheiat;

19. indeplinesc orice alte conditii/cerinte specifice, care nu aduc atingere prevederilor in materie de ajutor de stat care rezulta din dispozitiile legale aplicabile si ghidul solicitantului."

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor de statmonitorul oficiallegea societatilor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 Octombrie 2020


Votati articolul "Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Revin la Subiectul: problema salariu si spor conditii de munca: de la ce data se va aplica salariatului o Decizie de neconstitutionalitate ?

Intrebare: Avand in vedere ultimele precizari ale dumneavoastra,



revin cu urmatoarele date:

Avem un responsabil SSM in unitate. Acesta are sau nu un rol privind acordarea sau neacordarea sporului de conditii vatamaoare ?

Toate actele privind acest spor le au colegul de la Resurse Umane si colegul - responsabil SSM.

Sporul este trecut la finalul Statului de functii - care este o Anexa la Hotararea Consiliului Judetean ( de aprobare a Organigramei si a Statului de functii ), in rubrica"Alte drepturi".

1. - La noi juristul nu a vizat nici un document privind acest spor. Despre ce act ar putea fi vorba ?

La noi juristul nu are nici o treaba nici cu Organigrama si nici cu Statul de functii pentru ca sunt semnate doar de director si de contabilul sef si apoi arhivate la Biroul Resurse Umane al institutiei. asa ca juristul nu are nici un cuvant de spus in sensul de a hotari sau de a viza ceva....

2. - responsabilul SSM nu ar trebui sa faca un Referat privind sporul - cu problemele pe care le-ati spus ? pentru ca el se ocupa cu acest lucru la noi, cu determinarile DSP, cu medicul de medicina muncii, ...


Raspuns: Responsabilul cu SSM si Resurse umane trebuie sa semnaleze daca are aviz de la DSP pentru acordarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Octombrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X