email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC

Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC
ajutor de statmonitorul oficiallegea societatilor

In Monitorul Oficial nr. 908 din 7 octombrie 2020 a fost publicat Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC (Tehnologia informatiei si comunicatiilor).

Acest ordin modifica articolului 11 din Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea dezvoltarii de produse si servicii TIC inovative create de IMM-uri, in cadrul axei prioritare 2, prioritatea de investitie 2b - Dezvoltarea produselor si serviciilor TIC, a comertului electronic si a cererii de TIC, actiunea 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", apelul 3, din Programul operational Competitivitate 2014-2020. 
 

Iata care sunt categoriile de beneficiari de ajutor de stat in baza scheme de ajutor de stat:

a) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, centrate pe domeniul TIC;

b) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, in cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC;

sau

c) consortii formate din:

- entitatile definite mai sus (oricare dintre cele doua);

si

- intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania,

cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
 

1. sunt inregistrate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

2. se incadreaza in una dintre categoriile: microintreprindere, intreprindere mica, intreprindere mijlocie, la data depunerii cererii de finantare si la data semnarii contractului de finantare;

3. nu inregistreaza obligatii bugetare nete (diferenta dintre obligatiile de plata restante la buget si sumele de recuperat de la buget):
a) mai mari de 1/12 din obligatiile datorate in ultimele 12 luni - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

b) mai mari de 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de catre autoritatile publice locale;

4. nu se afla in una dintre situatiile incompatibile cu acordarea finantarii din fonduri publice;

5. nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, in ultimii 5 ani, sau nu deruleaza proiecte finantate in prezent, partial sau in totalitate, din alte surse publice, pentru aceleasi activitati, in cadrul unor proiecte similare cu cel ce constituie obiectul cererii de finantare; nu au mai obtinut finantare nici pentru alte proiecte implementate, avand acelasi obiectiv, dar care din diverse motive nu si-au atins indicatorii;

6. sunt direct responsabile de pregatirea, realizarea si managementul proiectului, nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat si sunt responsabile pentru asigurarea sustenabilitatii rezultatelor proiectului;

7. nu intra in categoria de «IMM aflata in dificultate», asa cum aceasta este definita la art. 7 pct. 20;

8. nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;

9. asigura din surse proprii valoarea cheltuielilor neeligibile si a celor conexe. Contributia proprie a beneficiarului, intr-o forma libera de ajutor de minimis/ajutor de stat, poate proveni din surse proprii, credite bancare negarantate de stat, aport al actionarilor, altii decat organisme ale statului, sau din alte surse private;

10. nu fac obiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a organelor competente privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;

11. reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale comunitatilor europene;
12. reprezentantul legal nu a comis in conduita sa profesionala greseli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractanta le poate justifica;

13. reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;

14. reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea grava in eroare a OIPSI prin furnizarea de informatii incorecte in cursul participarii la cererea de propuneri de proiecte;

15. fac dovada apartenentei la un cluster centrat pe domeniul TIC, daca este cazul;

16. fac dovada cofinantarii eligibile aferente proiectului si a cheltuielilor neeligibile asociate acestuia, exclusiv TVA, prin prezentarea unui extras de cont sau linie/contract de credit emise de banca/institutie financiar bancara/nebancara, in etapa de contractare;

17. sunt infiintate pana in anul 2019 inclusiv;

18. au obtinut profit din exploatare pe ultimul exercitiu financiar incheiat;

19. indeplinesc orice alte conditii/cerinte specifice, care nu aduc atingere prevederilor in materie de ajutor de stat care rezulta din dispozitiile legale aplicabile si ghidul solicitantului."


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ajutor de statmonitorul oficiallegea societatilor


Data aparitiei: 12 Octombrie 2020

Votati articolul "Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020 stabileste categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X