Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

MFP aduce modificari procedurii de poprire electronica a conturilor

Data aparitiei: 15 Octombrie 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
MFP aduce modificari procedurii de poprire electronica a conturilor
mfppoprire electronicaanaf

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a intocmit un proiect de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora.

Documentul a luat nastere ca urmare a necesitatii crearii mecanismului privind automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor bancare de catre organele de executare silita din subordinea ANAF in limita sumelor inscrise in actele de executare silita. Scopul este ca disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor sa nu fie afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare, si sa nu produca sincope in activitatea desfasurata de acestia, iar ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara sa se realizeze cu operativitate.

Reamintim ca prin OMFP nr. 1665/2020 s-au stabilit mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, reglementandu-se cadrul legal pentru o noua procedura de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin incarcarea acestora in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F.
 

Prezentam in continuare continutul proiectului de ordin:

ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. – Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 12 martie 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa alineatul (2) al articolului 12 se introduce un nou alineat, alin. (3), cu urmatorul cuprins:



„(3) Comunicarea catre institutiile de credit a Deciziilor de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, aferente popririlor infiintate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului ordin, se realizeaza de catre Punctul central prin preluarea informatiilor cuprinse in acestea de la Unitatea de Imprimare Rapida si incarcarea in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., prin intermediul platformei e-Popriri. Dispozitiile art. 1 – 3, 6 – 9 si 11 se aplica in mod corespunzator.”
2. La Anexa nr. 1, punctul 2.5, litera c2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„c2) societate aflata in procedura insolventei;”

3. La Anexa nr. 1, punctul 5.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„5.2. Dupa actualizarea informatiilor conform pct. 5.1 si, dupa caz, pct. 6.2, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor sau Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti, pentru poprirea infiintata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dupa caz, si o incarca pe platforma e-Popriri, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile pct. 2.3 - 2.5 si 2.7. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala.”

4. La Anexa nr. 1, punctul 6.3. se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„6.3. Dupa actualizarea sumelor efectuata conform pct. 4.6 si 6.2, se transmite Adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta, institutiilor de credit carora li s-au comunicat adresele de infiintare a popririi, indiferent daca acestea au incheiat sau nu cu A.N.A.F., Conventia-cadru prevazuta in anexa nr. 2 la ordin. Prevederile pct. 2.3 – 2.5 se aplica in mod corespunzator. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala.”

5. La Anexa nr. 1, punctul 7.2. se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„7.2. In baza informatiilor prevazute la pct. 7.1, precum si in cazul in care in urma actualizarii sumei ramase de recuperat potrivit pct. 4.6 aceasta este "zero" lei, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Decizia de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, pentru poprirea infiintata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, si o incarca pe platforma e-Popriri, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile pct. 2.3 - 2.5 si 2.7. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5., institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala.”

6. La Anexa nr. 1, punctul 8.4. se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„8.4. Pana la data semnarii Conventiei-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, institutiile de credit aplica prevederile prezentei proceduri, cu exceptia dispozitiilor cap. III. Pana la data semnarii conventiei-cadru, pentru popririle infiintate potrivit prezentei proceduri, informatiile prevazute la pct. 2.5 pot fi comunicate la Punctul central de catre institutiile de credit, prin posta electronica.”

Art. II. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X