Pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali a fost publicata procedura pentru desfasurarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.
Examenul se va desfasura in sistem online in acest an, in data de 20 noiembrie. Examenul poate fi sustinut de candidati de acasa sau din orice alta locatie in care sunt asigurate conexiunea la internet si celelalte conditii tehnice pentru sustinerea examenului.
Examenul online va incepe la ora 11:00 pe platforma online.ase.ro pentru toti canditatii in acelasi timp. Examenul se va inchide automat la ora anuntata pentru toti candidatii.
Rezultatele obtinute la examen se pot contesta o singura data, in termen de doua zile lucratoare (23 si 24 noiembrie) de la data afisarii rezultatelor, sub sanctiunea decaderii.
Procedura pentru desfasurarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, in sistem online
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Cartea Verde a Contabilitatii
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Etapa 1 - Inscrierea candidatilor pe platforma de examen online
1. Candidatii inscrisi la examen, ale caror dosare au fost aprobate, vor fi inscrisi automat (se va crea un cont online) pe platforma de examen online.ase.ro, pe baza datelor din Cererea de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, date preluate de catre Camera Consultantilor Fiscali si confirmate ca fiind exacte, prin e-mail, de catre candidati.
2. Candidatii vor primi, pana pe data de 16 noiembrie, inclusiv, un e-mail de confirmare a efectuarii inscrierii pe platforma de examen online, pe adresa de e-mail indicata in Cererea de inscriere la examen.
Etapa 2 - Pregatirea examenului online
1. Platforma pe care se va sustine examenului online este online.ase.ro
2. Candidatii vor primi pe adresa de e-mail indicata in Cererea de inscriere la examen, in data de 17 noiembrie, un mesaj ce contine datele individuale necesare accesarii platformei online.ase.ro precum si datele de conectare la sesiunea Zoom.
Mesajul va contine:
a) informatii necesare accesarii platformei digitale utilizata pentru examenul online;
b) detaliile contului individual (nume utilizator si parola);
c) date de contact ale administratorului platformei;
d) alte informatii utile.
2. Cu doua zile inainte de sustinerea examenului (18 noiembrie), candidatii pot participa la o sesiune online de instruire privind desfasurarea examenului si utilizarea platformei de examen, prin aplicatia Zoom.us, intr-un interval orar anuntat pe site-ul CCF si pe adresa de e-mail a candidatilor, adresa precizata in Cererea de inscriere la examen. Cu aceasta ocazie, candidatii vor putea testa platforma de examen online.ase.ro prin parcurgerea unei simulari de examen.
Etapa 3 - Sustinerea examenului online
1. La ora 10:00 in ziua examenului, candidatii trebuie sa acceseze sesiunea Zoom, ce va fi folosita pentru realizarea prezentei, validarea identitatii candidatilor, monitorizarea derularii examenului. Datele de conectare la sesiunea Zoom sunt cele comunicate prin e-mail, conform punctului 2 de la etapa 2 din prezenta procedura.
2. In vederea verificarii identitatii, candidatii trebuie sa dispuna de un dispozitiv (telefon mobil, tableta, laptop, calculator personal etc.) care sa permita comunicare video si audio continua prin intermediul aplicatiei Zoom Us (https://zoom.us/). Pentru a avea o conexiune mai stabila este recomandata instalarea aplicatiei ZOOM (click aici https://zoom.us/download, descarcati si instalati aplicatia destinata dispozitivului dvs.). Aplicatia Zoom este disponibila pentru platformele Windows, Linux, Android si iOS. De asemenea, este recomandat ca navigatorul Internet folosit pentru conectarea la platforma de examen (Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari etc.) sa fie actualizat la ultima versiune.
3. Verificarea identitatii se va face prin activarea canalelor video si audio in cadrul sesiunii Zoom. Candidatii vor prezenta documentul de identitate prin utilizarea camerei video si vor furniza informatiile solicitate de membrii Comisiei de examen.
4. Monitorizarea derularii examenului se va efectua atat video, cat si audio, pe tot parcursul examenului. Candidatii trebuie sa mentina deschisa conexiunea video si audio, aferenta sesiunii Zoom, pe tot parcursul examenului. Sesiunea de monitorizare va fi inregistrata de catre Comisia de examen. Inregistrarea va fi arhivata conform prevederilor art. 29 alin. (2) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.
5. Candidatii care pierd conexiunea video si audio pe parcursul derularii examenului vor fi eliminati din cadrul examenului si vor fi declarati respinsi. In vederea evitarii pierderii conexiunii video si audio, este recomandata utilizarea unei conexiuni mobile la Internet, precum si utilizarea unui laptop/tableta/telefon care sa poata functiona pe baza acumulatorului intern pentru cel putin 4 ore de la ora conectarii.
6. Pe parcursul derularii examenului comunicarea dintre Comisia de examen si candidati se va efectua prin intermediul sesiunii Zoom.
7. Examenul online va incepe la ora 11:00 pe platforma online.ase.ro. Examenul este disponibil in acelasi timp pentru toti candidatii.
8. Examenul se va inchide automat la ora anuntata pentru toti candidatii. In situatia in care un candidat nu a finalizat examenul pana la ora terminarii acestuia, sesiunea de examinare se va inchide automat si vor fi evaluate toate intrebarile pentru care candidatul a bifat un raspuns pana la acel moment.
9. Dupa expirarea termenului de desfasurare al examenului, candidatii pot vedea in pagina examenului: punctajul final obtinut, intrebarile primite, raspunsurile corecte si raspunsurile date la aceste intrebari.
Etapa 4 - Contestatii
1. Rezultatele obtinute la examen se pot contesta o singura data, in termen de doua zile lucratoare (23 si 24 noiembrie) de la data afisarii rezultatelor, sub sanctiunea decaderii.
2. Contestatia se depune, optional, la sediul Camerei Consultantilor Fiscali direct, prin servicii postale cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin e-mail, la adresa examen@ccfiscali.ro. Recomandam sa optati pentru transmiterea acesteia prin e-mail.
Camera Consultantilor Fiscali aduce precizari privind sanctiunile posibile:
Daca in timpul examenului sau ulterior desfasurarii acestuia, in termenul prevazut la art. 29 alin. (2) din Regulamentul de examen, pe baza inregistrarilor audio-video sau in alt mod, se constata incalcarea regulilor prevazute in prezenta procedura sau fraudarea examenului sub orice forma, inclusiv prin substituirea de persoana, se aplica prevederile art. 35 din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscali sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 11/2020, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 843 din 15 septembrie 2020.