Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | TVA

Inregistrarea in sistemul One Stop Shop de la 1 iulie, obligatorie sau nu?

Ultima actualizare: 15 Iulie 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inregistrarea in sistemul One Stop Shop de la 1 iulie, obligatorie sau nu?
one stop shoptvaimpozit pe profit

Incepand cu 1 iulie 2021, intregul sistem OSS (One Stop Shop) va deveni operational, facilitand companiilor declararea electronica si plata TVA aferenta anumitor categorii de bunuri si servicii B2C (Business-to-Consumer).

Dezbatem in continuare daca vanzarile la distanta inregistrare in sistemul special de TVA OSS vor deveni obligatorii incepand cu luna iulie. 

Spre exemplu, in cazul in care o SC platitoare de TVA si impozit pe profit efectueaza vanzari la distanta in tarile vecine, unde este inregistrata in scop de TVA si detine coduri cu prefixul lor, trebuie sa anuleze codurile respective? 

Citeste si: ANAF a elaborat un Ghid de utilizare a aplicatiei One Stop Shop
 

Inregistrarea in sistemul One Stop Shop de la 1 iulie: raspunsul specialistului

Prin comunicatul ANAF 515/05.04.2021, se mentioneaza ca in conformitate cu prevederile din Directiva de TVA 112/2006 referitoare la implementarea pachetului TVA privind comertul eletronic de la data de 01.07.2021 intregul sistem OSS va deveni operational , facilitand companiilor declararea electronica si plata taxei pe valoarea adaugata aferenta anumitor categorii de bunuri si servicici B2C.

Utilizarea sistemului este optionala, simplificarea constand in faptul ca sistemul ofera oportunitatea ca respectivele companii sa nu se mai inregistreze si sa declare TVA in fiecare din statele membre in care datoreaza TVA, dar sa beneficiaza de servicii electronice pentru indeplinirea acestor obligatii prin Statul Membru de identificare.

Asadar, aplicarea sistemului respectiv este optionala, societatea neavand obligatia sa anuleze codurile de TVA, urmand in continuarea procedura respectiva de declarare, plata a TVA in statele respective.


 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.  






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X