email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legislatia privind asociatiile de proprietari - exemple de abateri si amenzi

Legislatia privind asociatiile de proprietari - exemple de abateri si amenzi
asociatii de proprietariamenzicontabil

Legea nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019 sunt doua acte normative care au introdus modificari majore in legislatia privind asociatiile de proprietari. Schimbarile sunt radicale, iar amenzile dure.

 Lucrarea Asociatiile de proprietari. Obligatii fiscal-contabile va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor aduse de Legea nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.

Trebuie sa fiti mereu informat daca:

- Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari;

 - Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii;

- Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari;

- Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.

 

Va prezentam in continuare cateva exemple de abateri si amenzile ce pot fi aplicate in aceste cazuri.

 1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari
 
Pentru a putea presta aceasta activitate aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei! De asemenea, termenul pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala pentru administratorii care au fost atestati conform Legii nr. 230/2007 a fost prelungit.
 
2) Ca administrator vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
 
Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei.
 
3) Sunteti obligat sa intocmiti un statutul asociatiei de proprietari si regulamentul condominiului
 
Este vorba despre “statutul asociatiei de proprietari” ce reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari si “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Detalii in lucrarea Asociatiile de proprietari.
 
 
4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont
 
Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont intr-o perioada limitata de timp, nu oricand. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei.
 
5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment!
 
Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei.
 
Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018 si de Ordinul nr. 1.058/2019, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti in lucrarea Asociatiile de proprietari.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU: Verde la Contabilitate de excelenta!


REDUCERE 30% valabila ASTAZI la Cartea Verde a Contabilitatii + Cartea Verde a TVA

Lansam aceasta provocare tuturor contabililor! Este valabila doar 48 de ore!

Venite la pachet, cele doua lucrari iti asigura:
• cunoasterea profesionista a legislatiei fiscal-contabile;
• eficienta sporita in munca de zi cu zi, solutiile de care ai nevoie, pe loc;
• siguranta aplicarii corecte a legislatiei specifice, solutii verificate agreate de ANAF;
• protectie maxima impotriva amenzilor ANAF;
• economie de timp, bani si efort.

ATENTIE! Stocul numara doar 500 de pachete! Cererile sunt onorate in ordinea primirii si in limita posibilitatilor! Actioneaza ACUM!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatii de proprietariamenzicontabil


Data aparitiei: 20 Ianuarie 2022

Votati articolul "Legislatia privind asociatiile de proprietari - exemple de abateri si amenzi":
Rating:

Nota: 4.28 din 5 din 23 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici