email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordarea de produse gratuit: cum le inregistram in contabilitate

Acordarea de produse gratuit: cum le inregistram in contabilitate
samplingproduse gratismostrecheltuieli promovare

Samplingul este una din cele mai eficiente metode de promovare a unui produs pentru a fi testat de consumatori. Iata un exemplu practic: o farmacie cu laborator propriu produce pe langa retetele de la medici si diverse preparate, creme, lotiuni etc. Periodic se organizeaza in farmacie sampling pentru aceste produse, pentru a familiariza clientii cu ele. Vom vedea in randurile urmatoare care sunt aspectele contabile si fiscale pentru activitatea de sampling.

Organizarea unei activitati de sampling pentru produse cosmetice implica mai multi pasi esentiali.

In prima faza este necesara decizia administratorului cu privire la organizarea unei astfel de actiuni de marketing - promovare.

De asemenea este necesara elaborarea unui plan initial, ce anume doriti sa obltineti din activitatea de promovare ce urmeaza sa o desfasurati.

Iata o descriere generala a modului in care puteti organiza acest tip de activitate:
 
Stabiliti obiectivele: Definiti clar obiectivele activitatii de sampling. Acestea pot include familiarizarea clientilor cu produsele cosmetice, promovarea noilor lansari sau obtinerea feedback-ului clientilor.
 
Selectati produsele: Alegeti produsele cosmetice pe care doriti sa le includeti in activitatea de sampling. Asigurati-va ca acestea sunt reprezentative pentru gama dvs. de produse si sunt potrivite pentru publicul tinta.
 
Planificati locatia si durata: Alegeti o locatie convenabila pentru desfasurarea activitatii de sampling, cum ar fi in cadrul farmaciei sau intr-un spatiu special amenajat. Stabiliti o perioada de timp in care activitatea va avea loc, de exemplu, o zi sau mai multe zile consecutive.


 
Promovare si invitatii: Comunicati clientilor despre activitatea de sampling prin intermediul diferitelor canale de comunicare disponibile, cum ar fi afise in farmacie, reclame in magazin, site-ul dvs., retelele de socializare sau prin intermediul unei liste de clienti existente. Invitati-i sa participe si sa incerce produsele gratuite.
 
Pregatiti mostrele: Asigurati-va ca aveti suficiente mostre ale produselor cosmetice pe care doriti sa le oferiti clientilor. Etichetati-le corespunzator cu denumirea produsului, instructiuni de utilizare si orice avertismente sau precautii necesare.
 
Asigurati personal calificat: Aveti in vedere sa aveti personal bine instruit si informat cu privire la produsele cosmetice si modalitatea corecta de utilizare. Acestia ar trebui sa fie capabili sa raspunda intrebarilor clientilor si sa ofere asistenta in alegerea produselor potrivite.
 
Efectuati sesiuni de demonstrare: Organizati sesiuni de demonstrare in care personalul dvs. poate aplica produsele pe clienti si le poate oferi instructiuni de utilizare. Asigurati-va ca fiecare participant primeste o fisa de evaluare si feedback pentru a completa.
 
Colectati feedback-ul: Incurajati clientii sa ofere feedback sincer si complet despre produsele testate. Puteti utiliza fisele de evaluare si feedback, discutii informale sau alte metode pentru a obtine informatii valoroase despre experienta lor.
 
Analizati rezultatele: Dupa incheierea activitatii de sampling, analizati feedback-ul si rezultatele obtinute.
 
Pentru organizarea acestui tip de actiune este necesar sa tineti cont si de considerente de ordin contabil, fiscal.
 
Pentru determinarea rezultatului fiscal, potrivit art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile cele efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice. Astfel, sunt cheltuieli realizate in scopul desfasurarii activitatii economice si cele de reclama si publicitate facute in vederea popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
 
Bunurile oferite clientilor finali in cadrul actiunii de sampling, nu constituie livrare de bunuri si nu se colecteaza TVA, astfel cum se prevede la art. 270 alin. 8 lit. b) din Codul fiscal si prevederile pct. 7 alin. 10 lit. a ) din Normele metodologice date in aplicarea art. 270 alin. 8 lit. b din Codul fiscal, dispozitii care prevad ca se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului.
 
Din punct de vedere al cheltuielilor sunt cheltuieli deductibile potrivit prevederilor art. 25 alin. 1 din Codul fiscal si pct. 13 alin. 1 lit. a) din Normele metodologice date in aplicarea art. 25 alin. 1 din Codul fiscal.
 
Produsele acordate gratuit sunt livrate cu aviz de insotire cu mentiunea ca nu se factureaza si se inregistreaza:
623 Cheltuieli de reclama si publicitate = 371 Marfuri
 
Astfel aveti o decizie a aministratorului cu privire la actiunea desfasurata, aveti un plan de desfasurare a activitatii de promovare a produselor, detineti dovada acordarii produselor in scop de reclama la punctele de vanzare, iar produsele acordate sunt de acelasi tip cu produsele comercializate. In acest fel aveti toate premisele incadrarii la cheltuieli deductibile, in scop de reclama a cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in cadrul acestor actiuni de promovare.

 

Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
samplingproduse gratismostrecheltuieli promovare


Data aparitiei: 26 Mai 2023

Votati articolul "Acordarea de produse gratuit: cum le inregistram in contabilitate":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X