Samplingul este una din cele mai eficiente metode de promovare a unui produs pentru a fi testat de consumatori. Iata un exemplu practic: o farmacie cu laborator propriu produce pe langa retetele de la medici si diverse preparate, creme, lotiuni etc. Periodic se organizeaza in farmacie sampling pentru aceste produse, pentru a familiariza clientii cu ele. Vom vedea in randurile urmatoare care sunt aspectele contabile si fiscale pentru activitatea de sampling.
Organizarea unei activitati de sampling pentru produse cosmetice implica mai multi pasi esentiali.
- Ian 28100 locuri
disponibileWebinarul Concedierea colectiva. Decizie, procedura, consecinte
2025, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Ian 3125 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 151, Poiana Brasov
2025, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 3125 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 76, Poiana Brasov
2025, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Feb 1147 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 49
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Feb 11100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mar 0448 locuri
disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2025, Hotel Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca****Vezi detaliiInscriere - Mar 04101 locuri
disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - CU INTREBARI
2025, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mar 0496 locuri
disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - FARA INTREBARI
2025, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
In prima faza este necesara decizia administratorului cu privire la organizarea unei astfel de actiuni de marketing - promovare.
De asemenea este necesara elaborarea unui plan initial, ce anume doriti sa obltineti din activitatea de promovare ce urmeaza sa o desfasurati.
Iata o descriere generala a modului in care puteti organiza acest tip de activitate:
Stabiliti obiectivele: Definiti clar obiectivele activitatii de sampling. Acestea pot include familiarizarea clientilor cu produsele cosmetice, promovarea noilor lansari sau obtinerea feedback-ului clientilor.
Selectati produsele: Alegeti produsele cosmetice pe care doriti sa le includeti in activitatea de sampling. Asigurati-va ca acestea sunt reprezentative pentru gama dvs. de produse si sunt potrivite pentru publicul tinta.
Planificati locatia si durata: Alegeti o locatie convenabila pentru desfasurarea activitatii de sampling, cum ar fi in cadrul farmaciei sau intr-un spatiu special amenajat. Stabiliti o perioada de timp in care activitatea va avea loc, de exemplu, o zi sau mai multe zile consecutive.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Promovare si invitatii: Comunicati clientilor despre activitatea de sampling prin intermediul diferitelor canale de comunicare disponibile, cum ar fi afise in farmacie, reclame in magazin, site-ul dvs., retelele de socializare sau prin intermediul unei liste de clienti existente. Invitati-i sa participe si sa incerce produsele gratuite.
Pregatiti mostrele: Asigurati-va ca aveti suficiente mostre ale produselor cosmetice pe care doriti sa le oferiti clientilor. Etichetati-le corespunzator cu denumirea produsului, instructiuni de utilizare si orice avertismente sau precautii necesare.
Asigurati personal calificat: Aveti in vedere sa aveti personal bine instruit si informat cu privire la produsele cosmetice si modalitatea corecta de utilizare. Acestia ar trebui sa fie capabili sa raspunda intrebarilor clientilor si sa ofere asistenta in alegerea produselor potrivite.
Efectuati sesiuni de demonstrare: Organizati sesiuni de demonstrare in care personalul dvs. poate aplica produsele pe clienti si le poate oferi instructiuni de utilizare. Asigurati-va ca fiecare participant primeste o fisa de evaluare si feedback pentru a completa.
Colectati feedback-ul: Incurajati clientii sa ofere feedback sincer si complet despre produsele testate. Puteti utiliza fisele de evaluare si feedback, discutii informale sau alte metode pentru a obtine informatii valoroase despre experienta lor.
Analizati rezultatele: Dupa incheierea activitatii de sampling, analizati feedback-ul si rezultatele obtinute.
Pentru organizarea acestui tip de actiune este necesar sa tineti cont si de considerente de ordin contabil, fiscal.
Pentru determinarea rezultatului fiscal, potrivit art. 25 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile cele efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice. Astfel, sunt cheltuieli realizate in scopul desfasurarii activitatii economice si cele de reclama si publicitate facute in vederea popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
Bunurile oferite clientilor finali in cadrul actiunii de sampling, nu constituie livrare de bunuri si nu se colecteaza TVA, astfel cum se prevede la art. 270 alin. 8 lit. b) din Codul fiscal si prevederile pct. 7 alin. 10 lit. a ) din Normele metodologice date in aplicarea art. 270 alin. 8 lit. b din Codul fiscal, dispozitii care prevad ca se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului.
Din punct de vedere al cheltuielilor sunt cheltuieli deductibile potrivit prevederilor art. 25 alin. 1 din Codul fiscal si pct. 13 alin. 1 lit. a) din Normele metodologice date in aplicarea art. 25 alin. 1 din Codul fiscal.
Produsele acordate gratuit sunt livrate cu aviz de insotire cu mentiunea ca nu se factureaza si se inregistreaza:
623 Cheltuieli de reclama si publicitate = 371 Marfuri
Astfel aveti o decizie a aministratorului cu privire la actiunea desfasurata, aveti un plan de desfasurare a activitatii de promovare a produselor, detineti dovada acordarii produselor in scop de reclama la punctele de vanzare, iar produsele acordate sunt de acelasi tip cu produsele comercializate. In acest fel aveti toate premisele incadrarii la cheltuieli deductibile, in scop de reclama a cheltuielilor cu produsele acordate gratuit in cadrul acestor actiuni de promovare.
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com