email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul de deplasare: trebuie intocmit pentru orice cheltuiala facuta de angajat?

Ordinul de deplasare: trebuie intocmit pentru orice cheltuiala facuta de angajat?
ordin de deplasaredecont cheltuieliordin delegatie

Ordinul de deplasare este documentul utilizat atunci cand un angajat efectueaza o deplasare in interes de serviciu, pentru decontarea cheltuielilor cu transportul, cazarea, diurna sau alte cheltuieli legate de deplasare. Vom stabili in randurile urmatoare daca trebuie intocmit pentru orice cheltuiala facuta de un angajat (de exemplu, achita o factura de piese, etc.).

Conform Normelor specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile prevazute in Anexa nr. 2 la Ordinul 2.634/2015, Ordinul de deplasare (delegatie) - cod 14-5-4 serveste ca:

- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii;
- document pentru decontarea cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.

In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie - cod 14-4-4. In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie - cod 14-4-4.

Pentru decontarea cheltuielilor efectuate de angajati cu achizitii de materiale de birou, consumabile, piese de schimb, etc, societatea stabileste prin proceduri interne cerintele referitoare la aprobarea si inregistrarea acestor cheltuieli, in baza bonurilor fiscale, facturilor si chitantelor, in functie de natura cheltuielii si de politica interna a societatii. Daca aceste cheltuieli nu sunt efectuate cu ocazia unei deplasari, se intocmeste decontul de cheltuieli.

In cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, ordinul de deplasare si decontul de cheltuieli reprezinta documente justificative in vederea inregistrarii in contabilitate a acestor tranzactii.

Prin Ghidul practic privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice, elaborat in 2009 de Ministerul Finantelor Publice in vederea aplicarii unitare a limitarii deducerii TVA pentru anumite achizitii de vehicule si pentru combustibilul necesar functionarii acestora, s-au introdus si unele prevederi referitoare la conditiile in care bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale pot fi inregistrate in contabilitate ca documente justificative, astfel:

(1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale in baza OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt documente care atesta efectuarea platii si se anexeaza la Registrul de casa.

(2) Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, se poate efectua in urmatoarele conditii:
(i) entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
ii) entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
In cazul utilizarii decontului de cheltuieli, documentul utilizat este Decont de cheltuieli cod 14-5-5, care va fi adaptat in mod corespunzator pentru decontari interne.
 

Raspuns oferit in luna iunie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ordin de deplasaredecont cheltuieliordin delegatie


Data aparitiei: 16 Iunie 2023

Votati articolul "Ordinul de deplasare: trebuie intocmit pentru orice cheltuiala facuta de angajat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X