email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 1 - 5 iunie

contabilitatefiscalitate


Particularitati privind organizarea contabilitatii la o firma de catering

Ca afacere, cateringul poate fi definit ca fiind activitatea de furnizare a mancarurilor (meniurilor de tip catering) si a altor servicii auxiliare comandate de catre client si menite sa satisfaca o gama variata de preferinte ale consumatorilor.

Afacerile de tip catering se pot dezvolta:

  • fie prin extinderea activitatilor de alimentatie publica deja existente cu functiuni de distributie a unor meniuri la domiciliul clientului,
  • fie doar prin dezvoltarea unitatii de preparare (a bucatariei) si a sistemului de distributie la domiciliul clientului cu sau fara implicarea in organizarea unor evenimente.

Ca urmare, in contabilizarea operatiilor la o astfel de firma putem regasi fluxuri contabile aferente tuturor celor 3 tipuri de activitati: productie, comert si prestari de servicii. Pentru a inregistra corect aceste fluxuri, primul pas este sa identificam in care din aceste categorii se incadreaza operatiile derulate, pentru a putea folosi structurile contabile corespunzatoare...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Prezentarea si contabilizarea subventiilor

In categoria subventiilor sunt cuprinse atat subventiile aferente activelor, cat si subventiile aferente veniturilor. Acestea pot fi primite de la guvern (de la stat), agentii guvernamentale sau alte institutii similare nationale si internationale.

Specific subventiilor este faptul ca, datorita caracterului lor nerambursabil, trebuie recunoscute ca si venituri. Atasarea acestor venituri diverselor perioade de gestiune depinde de natura subventiilor.

Astfel, in cazul subventiilor destinate imobilizarilor, deoarece cheltuielile cu imobilizarile apar sub forma amortizarilor, acestea se trec pe venituri o data cu inregistrarea cheltuielilor cu amortizarile. Celelalte subventii vor fi recunoscute ca si venituri in momentul primirii lor, deoarece si cheltuielile pe care le acopera sunt cheltuieli ale perioadei.

Subventiile aferente activelor reprezinta subventii pentru acordarea carora principala conditie este ca entitatea beneficiara sa cumpere, sa construiasca sau sa achizitioneze active imobilizate...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Sprijinul financiar si acordarea de bonuri valorice

In fiecare exercitiu financiar, guvernul aproba scheme de plati directe sii plati nationale directe complementare pentru persoane juridice din diferite sectoare de activitate, dar sii pentru persoane fizice.

Aceste ajutoare financiare se acorda sii sub forma bonurilor valorice, astfel:
atribuirea gratuita a bonurilor valorice cu finantare de la bugetul de stat;

  • bonuri valorice distribuite producatorilor agricoli, necesare infiintarii culturilor de toamna;
  • bonuri valorice pentru carburant.

De exemplu, fermierii (societatile agricole) care doresc sa beneficieze de sprijinul financiar pentru infiintarea culturilor de toamna acordat sub forma bonurilor valorice trebuie sa depuna o cerere la Agentia de Plati sii Interventie pentru Agricultura (APIA). Entitatea va primi bonuri valorice nominale in valoare proportionala cu suprafata de teren pe care se infiinteaza culturile agricole, dar sii in functie de cultura respectiva...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Corectarea erorilor contabile

In cursul activitatilor comerciale desfasurate de societatile comerciale, din diverse motive, pot exista situatii in care anumite evenimente si operatiuni nu au fost inregistrate in contabilitate la momentul efectuarii lor sau au fost inregistrate eronat, conducand la inregistrarea si raportarea unui rezultat gresit.

Corectarea erorilor contabile se efectueaza in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, conform pct. 63 din Reglementarile contabile conforme cu Directivele europene aprobate prin ordinul mentionat, corectarea erorilor constatate in contabilitate se efectueaza pe seama rezultatului reportat.

In cazul corectarii de erori care genereaza pierdere contabila reportata, aceasta trebuie acoperita inainte de efectuarea oricarei repartizari de profit...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate


Data aparitiei: 05 Iunie 2009

Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 1 - 5 iunie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X