Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Livrare intracomunitara. Documente necesare. Inregistrari contabile

Legea 571/2003ivrare intracomunitaraOMFP 2421/2007TVAOANAF 77/2010OANAF 76/2010

 

Irina Dumitrescu, valabil la 12-Feb-2010


Intrebare: In cazul unei livrari intracomunitare de bunuri, va rog sa imi spuneti ce documente trebuie sa am atasate la factura. Beneficiarul este platitor de TVA. Care sunt obligatiile de declarare si inregistrare in contabilitate din punct de vedere al TVA?

Raspuns: Potrivit art. 128 alin. (9) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Art. 132 alin. (1) lit. a) stabileste ca, din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, se considera a fi locul livrarii de bunuri locul unde se gasesc bunurile in momentul cand incepe expedierea sau transportul, in cazul bunurilor care sunt expediate sau transportate de furnizor, de cumparator sau de un tert.

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (2), sunt scutite de taxa livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru, cu exceptia:
   1. livrarilor intracomunitare efectuate de o intreprindere mica, altele decat livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi;
   2. livrarilor intracomunitare care au fost supuse regimului special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, conform prevederilor art. 1522;

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Pentru aplicarea acestei scutiri au fost emise Instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Codul fiscal aprobate prin OMFP 2421/2007. Potrivit art. 10 alin. (1) al acestor instructiuni, scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, se justifica pe baza urmatoarelor documente:

   a) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;
   b) documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru si, dupa caz,
   c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.

Astfel, scutirea prevazuta la art. 143 alin.(2) se aplica doar daca sunt indeplinite aceste conditii.

In aceasta situatie, livrarea marfurilor se inregistreaza in contabilitate prin urmatoarea formula:

4111           =                    707
Clienti              Venituri din vanzarea marfurilor

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Livrarile intracomunitare se vor raporta prin formularul 300 "Decont de TVA", aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 1, si prin formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r  aprobat prin OANAF 76/2010.

In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile pentru aplicarea scutirii prevazuta la art. 143 alin. (2) lit. a) se va colecta TVA prin factura emisa.

Livrarea marfurilor se va inregistra in contabilitate prin urmatoarea formula:

4111           =                   %        
Clienti                          707
                              Venituri din vanzarea marfurilor
                                      4427
                               TVA colectata

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

In aceasta situatie, livrarea se va raporta prin formularul 300 "Decont de TVA", aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 9.
Opeatiunea nu se va raporta prin formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r  aprobat prin OANAF 76/2010, nefiind considerata o livrare intracomunitara.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 571/2003ivrare intracomunitaraOMFP 2421/2007TVAOANAF 77/2010OANAF 76/2010

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 12 Februarie 2010


Votati articolul "Livrare intracomunitara. Documente necesare. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cod fiscal

Intrebare: Buna ziua!Daca am sediul unei firme intr-un apartament și are activitatea suspendata mai trebuie sa depun declarație ca sa nu platesc impozit majorat pe cladire? Va mulțumesc!

Raspuns: Pentru a nu avea calculul majorat trebuie sa depuneti declaratie cu formularul de suspendare a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Februarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: an*****
Buna ziua! Am si eu urmatoarea nelamurire: am luat de la o firma din germania doua bunuri pentru a le vinde unui client din Slovacia. Clientul din Slovacia ne-a solicitat sa le livram unui beneficiar din Romania. Pe CMR-ul transportatorului la expeditor apare firma din Germania furnizorul meu iar la destinatar apare beneficiarul direct din Romania. Intrebarea mea este: eu cum facturez firmei din Slovacia in acest caz? CU sau FARA TVA, tinand cont ca marfa a ajuns la un beneficiar din RO. Apreciez un raspuns rapid
Data adaugarii: 04-Mai-2012

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016