Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Vanzari intracomunitare: ce documente justificative trebuie sa intocmiti

Data actualizarii: 23 Octombrie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vanzari intracomunitare: ce documente justificative trebuie sa intocmiti
livrare intracomunitarascrisoare de trasuradocumente justificativescutire de tva

Livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri, care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora.

Livrarea intracomunitara de bunuri reprezinta o operatiune scutita de TVA daca livrarea este efectuata catre o persoana care ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA,
Pentru a beneficia de scutirea de TVA prevazuta este necesara dovada realizarii unei livrari intracomunitare.

Documentele justificative de intocmit sunt:

- factura in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;
- documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru;
- contractul/comanda de vanzare/cumparare;
- documentele de asigurare.


Documentul de transport este Scrisoarea de trasura.

Scrisoarea de trasura se intocmeste in 3 exemplare, toate avand aceeasi valoare.
Toate exemplarele sunt semnate de catre expeditor si de transportator.

Exemplarele scrisorii de trasura circula astfel:
- primul exemplar revine expeditorului,
- al doilea exemplar insoteste marfa pe toata durata transportului,
- al treilea exemplar revine transportatorului.

Vreti sa scapati de bataia de cap privind orice document justificativ pe care il aveti de intocmit? Comandati acum lucrarea dvs. Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate! Raspunde oricarei intrebari pe care o formulati legat de acestea si va ajuta sa le aveti gata completate si tiparite!

Informatiile obligatorii ale unei scrisori de trasura sunt urmatoarele:
- locul si data intocmirii sale;
- numele si adresa expeditorului;
- numele si adresa transportatorului;
- locul si data primirii marfii si locul prevazut pentru eliberarea acesteia;
- numele si adresa destinatarului;
- denumirea curenta a naturii marfii si felul ambalajului, iar pentru marfurile periculoase, denumirea lor general recunoscuta;
- numarul coletelor, marcajele speciale si numerele lor;
- greutatea bruta sau cantitatea astfel exprimata a marfii;
- cheltuielile aferente transportului (pret de transport, cheltuieli accesorii, taxe de vama si alte cheltuieli survenite de la incheierea contractului si pana la eliberare);
- instructiunile necesare pentru formalitatile de vama si altele.

Proba contractului de transport de face prin Scrisoarea de trasura.
Aceasta face dovada conditiilor contractului si a primirii marfii de catre transportator.

Foto: pixabay.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X