email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Poate o societate comerciala sa fie sponsorizata?

legea 32/1994sponsorizareTVACodul fiscalservicii de publicitate

 

de Adriana Simion, valabil la 03-Aug-2010

Intrebare: O societate comerciala organizeaza cursuri, seminarii, conferinte. In cadrul unei conferinte primeste bani in cont din partea unei societati, drept sponsorizare. In schimbul banilor primiti societatea organizatoare de conferinta ofera publicitate sponsorului, si anume, mentionare ca sponsor in comunicatele de presa, logo pe machete, diverse materiale publicitare etc.

Va rog sa imi spuneti daca d.p.d.v. juridic este corecta sponsorizarea unei societati comerciale. Daca este corect cum platesc TVA la suma incasata, neexistand factura la contractul de sponsorizare (mentionez ca banii au fost primiti in luna iunie 2010). Daca nu este corect ce pot face in contabilitate cu suma respectiva.

Raspuns:

Potrivit art. 4 din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:
a) orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
b) institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute la lit. a);
c) emisiuni ori programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile definite la lit. a);
d) orice persoana fizica cu domiciliul in Romania a carei activitate in unul dintre domeniile prevazute la lit. a) este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza in domeniul pentru care se solicita sponsorizarea.
 


In consecinta, societatile comerciale nu pot beneficia de sponsorizari.
Practic, suma incasata in luna iunie reprezinta contravaloarea serviciilor de publicitate prestate de firma dvs. Deoarece suma a fost incasata in luna iunie, se emite o factura cel tarziu pana la data de 15 iulie, conform art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, reprezentand servicii de publicitate. Este foarte important sa aveti inclus in obiectul de activitate si serviciile de publicitate.
 
Daca societatea dvs. este inregistrata in scopuri de TVA, factura se va emite cu TVA deoarece serviciile de publicitate sunt operatiuni taxabile. Daca incasarea din luna iunie reprezinta un avans, cota de TVA aplicabila va fi cea in vigoare la data exigibilitatii taxei, respectiv la data incasarii avansului, in speta 19% deoarece avansul a fost incasat in luna iunie. Ulterior se va proceda la regularizare pentru a se aplica cota in vigoare de la data prestarii serviciului (art. 140 alin. (3) si (4) din Codul fiscal). Daca incasarea respectiva reprezinta contravaloarea serviciului de publicitate prestat, atunci cota aplicabila va fi cea in vigoare la data faptului generator de taxa, respectiv cota in vigoare la data prestarii serviciului.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea 32/1994sponsorizareTVACodul fiscalservicii de publicitate


Data aparitiei: 03 August 2010

Votati articolul "Poate o societate comerciala sa fie sponsorizata?":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X