email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice

certificat atestare fiscala

 

Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii in vederea atestarii modului de indeplinire a obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri.

Certificatul de atestare fiscala se elibereaza in urmatoarele situatii:
- la solicitarea contribuabililor persoane juridice, care vor completa si vor depune cererea de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice;
- in situatia in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal, conform procedurii prevazute de Hotararea Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.

Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice cuprinde trei sectiuni, respectiv: sectiunea A „Obligatii de plata”, sectiunea B „Alte mentiuni”, sectiunea C „Informatii pentru verificarea eligibilitatii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile”.

Sectiunea A cuprinde obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare si obligatii fiscale accesorii.

Prin obligatii de plata restante se intelege obligatiile de plata exigibile existente in sold in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

Certificatele de atestare fiscala pentru persoane juridice eliberate in primele 5 zile lucratoare ale lunii mentioneaza creantele fiscale exigibile, existente in sold la sfarsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.

Sectiunea B cuprinde mentiuni privind:
- actul prin care s-au acordat inlesniri la plata, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
- planul de reorganizare judiciara aprobat de catre judecatorul sindic, precum si cuantumul obligatiilor cu termene de plata viitoare stabilite prin acest plan de reorganizare judiciara;


- cerere de restituire si/sau compensare in curs de solutionare si cuantumul sumelor ce fac obiectul acesteia;
- decontul de TVA cu sume negative si optiune de rambursare, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
- cereri de compensare atipice, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora; - alte mentiuni.

La sectiunea C se vor mentiona diferenta dintre obligatiile de plata cuprinse la sectiunea A si sumele mentionate la sectiunea B si totalul obligatiilor bugetare de plata in ultimele 12 luni.

Atentie! Informatiile din sectiunea C se vor completa doar daca solicitantul certificatului de atestare fiscala mentioneaza expres acest lucru in cererea sa.

Nu se inscriu in certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice sumele reprezentand creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a caror executare este suspendata in conditiile art. 14-15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare, precum si sumele reprezentand amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plangeri in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice se vor solutiona in maximum 5 zile lucratoare de la inregistrare, cu exceptia celor formulate de contribuabilii care au sedii secundare inregistrate la alte organe fiscale, care se vor solutiona in maximum 10 zile lucratoare de la inregistrare.

Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se intocmeste in 3 exemplare, din care:
- doua exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor imputernicite de acesta, in baza cererii depuse la organul fiscal;
- al treilea exemplar original se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice poate fi utilizat pe o perioada de 30 de zile de la data eliberarii acestuia. In perioada de utilizare contribuabilii pot folosi certificatul de atestare fiscala ori de cate ori este nevoie, in copii legalizate, in conditiile legii.

Eliberarea certificatului de atestare fiscala este supusa taxelor de timbru, conform reglementarilor legale in vigoare (2 lei ).

Important! Certificatul de atestare fiscala se utilizeaza si in cazul entitatilor fara personalitate juridica prevazute la art. 72 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

*

Baza legala: Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 355/27.05.2009.

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificat atestare fiscala


Data aparitiei: 10 Septembrie 2010

Votati articolul "Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X