Ministerul de Finante a publicat un proiect de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020.
Asadar, proiectul contine prevederi cu privire la:
- extinderea ariei de cuprindere a obligatiilor pentru care se poate acorda restructurarea obligatiilor bugetare, de la 31 decembrie 2020 la 31 decembrie 2021, inclusiv, precum si modificarea termenelor care au legatura cu termenul de depunere a notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare si cu termenul de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare;
- extinderea ariei de cuprindere a obligatiilor pentru care se poate acorda restructurarea obligatiilor bugetare si cu obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat;
- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere de la doua la una intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic.
In plus, se propune modificarea termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, emis de catre expertul independent, in cadrul procedurii de restructurare a obligatiilor bugetare reglementata de OG nr. 6/2019, in sensul ca acesta urmeaza sa se transmita, atat debitorului, cat si organului fiscal competent pana in ultima zi, inclusiv, a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.
Mentionam ca, in prezent, raportul trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare se transmite atat debitorului, cat si organului fiscal competent, in primele 10 zile ale primei luni din trimestrul urmator celui de raportare.
Propunerea de modificare a termenului de depunere a raportului trimestrial privind stadiul implementarii masurilor din planul de restructurare, a fost formulata de mediul de afaceri in cadrul sedintei extraordinare a Comisiei de dialog social desfasurata in data de 14.06.2022, unde a figurat pe ordinea de zi Proiectul de Ordonanta de urgenta privind modificarea unor acte normative [devenita Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative din domeniul fiscal si vamal], raportat la dispozitiile referitoare la modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019.
Proiectul poate fi consultat aici >>
Anexe la Proiectul de Ordin - formulare de interes pentru contabili
Registrul de Evidenta Fiscala PFA SAF-T pentru Contribuabili Mici Cartea verde a contabilitatii Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Referat >>
Decizie de respingere a cererii >>
Decizie de constatare a pierderii valabilitatii inlesnirilor la plata >>
Cerere privind aplicarea dispozitiilor referitoare la restructurarea obligatiilor bugetare >>
Foto: pixabay.com