email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Presedintele Consiliului Concurentei: Populatia platea la creditele netransparente cat credea banca de cuviinta!

OUG nr. 50/2010creditecontracte
Populatia platea pentru creditele la care dobanda nu era transparenta cat credea banca de cuviinta, iar acest gen de contracte nu au fost corecte si nici nu ar fi trebuit sa existe, a declarat, joi, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

"Cuiul lui Pepelea este la creditele vechi, unde avem fie comisioane care nu se regasesc in noua lista, fie unde dobanda nu era transparenta, adica era un pic la bunul plac al bancii, lucru care economic cel putin nu este corect - primesc 100.000 de euro si platesc cat crezi tu de cuvinta -, este un dezchilibru mare de forte", a spus Chiritoiu intr-o conferinta de presa.

El considera ca OUG 50/2010 va corecta aceasta situatie.

"Modificarea OU ar reduce foarte mult impactul economic si am pierde o sansa de a corecta niste greseli din trecut. Parerea mea este ca nu ar fi trebuit sa lasam genul acesta de credite sa existe", a continuat Chiritoiu.

El a mai aratat ca ideal ar fi ca la creditele vechi sa existe conditii similare cu cele la imprumuturile nou acordate.

"Plateai o dobanda de 10% la un credit ipotecar vechi si puteai lua unul nou cu 6%. Acesta este un semn de ineficienta al pietei bancare, ca nu functioneaza concurenta. Dorim reducerea sau eliminarea diferentelor intre conditiile la creditele vechi si cele noi", a afirmat Chiritoiu.

In luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia locala Directiva Europeana 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobanda variabila si calcularea dobanzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.

Aplicarea OUG nr. 50/2010 a declansat ample dispute la nivelul sistemului bancar, atat din cauza nemultumirilor bancherilor si clientilor, cat si a anumitor puncte neclare din legislatie.

Bancherii sustin ca, in cazul inlocuirii ratelor de referinta practicate de banci cu indicii EURIBOR/ LIBOR/EURIBOR fara posibilitatea de a modifica marjele fixe, ARB a calculat pierderi la nivel de sistem de pana la 900 de milioane de euro.

Mediafax

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG nr. 50/2010creditecontracte


Data aparitiei: 16 Septembrie 2010

Votati articolul "Presedintele Consiliului Concurentei: Populatia platea la creditele netransparente cat credea banca de cuviinta!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X