Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Imbunatatire punct de lucru. Monografii contabile

monografii contabilepunct de lucruordinal 3055/2009


Imbunatatire punct de lucru. Monografii contabile
Dana Hristu, valabil la 27-Sep-2010

Intrebare: O societate nu are nici un spatiu pe firma dar la p-ctul de lucru se fac imbunatatiri, care este monografia contabila, mai precis pe ce cont se baga imbunatatirile si daca trebuie deviz sau nu. Daca s-au bagat pe contul 3028 pana in prezent, este corect, si s-au dat in consum pana in prezent?

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Raspuns: In conformitate cu Ordinul 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, Subsectiunea 8.2.3, pct.105 :

(1) O imobilizare corporala recunoscuta ca activ trebuie evaluata initial la costul sau determinat potrivit regulilor de evaluare din prezentele reglementari, in functie de modalitatea de intrare in entitate.

(2) Exemple de costuri care se efectueaza in legatura cu constructia unei imobilizari corporale, direct atribuibile acesteia, sunt:

a)costurile reprezentand salariile angajatilor, contributiile legale si alte cheltuieli legate de acestea, care rezulta direct din constructia imobilizarii corporale;

b)cheltuieli materiale;

c)costurile de amenajare a amplasamentului;

d)costurile initiale de livrare si manipulare;

e)costurile de instalare si asamblare;

f)cheltuieli de proiectare si pentru obtinerea autorizatiilor;

g)costurile de testare a functionarii corecte a activului, dupa deducerea incasarilor nete provenite din vanzarea elementelor produse in timpul aducerii activului la amplasamentul si conditia de functionare (cum ar fi esantioanele produse la testarea echipamentului);

h)onorariile profesionale platite avocatilor si expertilor etc.

3)in cazul in care o cladire este demolata pentru a fi construita o alta, cheltuielile cu demolarea sunt recunoscute dupa natura lor, fara a fi considerate costuri de amenajare a amplasamentului. Acelasi tratament contabil se aplica si cheltuielilor reprezentand valoarea neamortizata a cladirii demolate.

(4)in costul unei imobilizari corporale sunt incluse si costurile estimate initial cu demontarea si mutarea acesteia la scoaterea din functiune, precum si cu restaurarea amplasamentului pe care este pozitionata imobilizarea, atunci cand aceste sume pot fi estimate credibil si entitatea are o obligatie legata de demontare, mutare a imobilizarii corporale si de refacere a amplasamentului.

(5)Costurile estimate cu demontarea si mutarea imobilizarii corporale, precum si cele cu restaurarea amplasamentului se recunosc in valoarea acesteia, in corespondenta cu un cont de provizioane (contul 1513 "Provizioane pentru dezafectare imobilizari corporale si alte actiuni similare legate de acestea").

Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale.

Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.( Subsectiunea 8.2.3 pct.107 alin 2 din OMFP 3055/2009)

A) Daca lucrarile de amenajare sunt executate in regie proprie v-a trebui sa alocati constructiei respective si costurile manoperei , intocmind un stat de salarii separat.

Desigur va trebui sa intocmiti un deviz de cheltuieli si pe baza acestuia sa faceti inregistrarile in contabilitate.

Va prezint o scurta monografie privind aceasta situatie:

1) Aprovizionarea cu materiale:

                         %                                                   401 Furnizori

                     231 Imobilizari corporale in curs de executie

                    4426 Tva deductibila

2) Executia lucrarilor cu salariatii proprii (se va intocmi un stat de plata separat):

          231 Imobilizari corporale in curs de executie      %

                                                                     421 Personal remuneratii datorate
                                                                     431 Asigurari sociale
                                                                     447 Cheltuieli cu impozite si taxe

3) La finalizarea lucrarilor :

             212 Constructii:       =             231 Imobilizari corporale in curs de executie

Dupa receptia lucrarilor si inregistrarea lor in contabilitate prin marirea valorii de inventar a cladirii, aveti obligatia ca in termen de 30 de zile de la receptie sa declarati noua valoarea de inventar la directia de impozite si taxe locale, in vederea recalcularii impozitului pe cladiri datorat, conform art. 254 alin. 4 din Codul fiscal si pct. 67 lit. b din Normele metodologice la Codul fiscal, in cazul in care sunteti proprietarul cladirii respective, amortizarea cheltuielilor suplimentare se va face, in acest caz , pe durata ramasa neamortizata a cladirii respective.

In cazul in care punctul de lucru respectiv face obiectul unui contract de inchiriere sau concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea, amortizarea se va stabili in functie de durata contactului.

In acest caz amortizarea fiscala este duductibila la calculul impozitului pe profit.(art. 24 alin. 3 lit.a din Codul fiscal).

B) Daca respectivele lucrari de amenajare a punctului de lucru, sunt efectuate de catre un tert autorizat, trebuie sa aveti un contract de executie lucrari incheiat cu acesta, iar la facturile emise sa existe anexate situatii de lucrari/devize de constructii cat mai detaliate si care sa corespunda cu sumele facturate si mentionate in contracte/acte aditionale.

In cazul in care care materialele sunt procurate de societate, iar executia este realizata de o societate de constructii specializata, trebuie sa procedati la intocmirea bonurilor de consum in momentul predarii lor catre acea societate, a unor procese-verbale de predare-primire, iar la facturarea manoperei, societatea constructoare trebuie sa cuprinda in deviz, la rubrica separata (fara facturare) materiale clientului, care trebuie sa corespunda cu iesirile din bonurile de consum.

Monografia contabila este similara cu cea descrisa la pct. A, cu exceptia inregistrarilor privind salariile.

In acest caz cheltuielile cu manopera vor fi inregistrate pe seama contului 231 Imobilizari corporale in curs de executie iar dupa finalizarea lucrarilor se vor urma aceeasi pasi descrisi la pct.A.

Consideram necesara stornarea cheltuielilor inregistrate si alocarea lor corespunzatoare aplicand tratamentul contabil si fiscal descris mai sus.

Numai in cazul in care cheltuielile nu sunt semnificative, acestea pot fi recunoscute in contul de profit si pierderi ca reparatii efectuate la imobilizari corporale, in scopul asigurarii continue a acestora. (pct. 107 alin. 1 din OMFP 3055/2009).

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografii contabilepunct de lucruordinal 3055/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 Septembrie 2010


Votati articolul "Imbunatatire punct de lucru. Monografii contabile":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 28 Septembrie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X