email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un nou Regulament de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari

auditori financiar

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica Hotarare pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania.

Avand in vedere necesitatea alinierii prevederilor Regulamentului de Organizare si Functionare a Camerei la prevederile actelor normative in vigoare in domeniul auditului si tinand seama de numarul mare al modificarilor necesare a fi aduse Regulamentului existent, s-a elaborat un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea unui nou Regulament de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania.

Ministerul preconizeaza ca se vor intampla urmatoarele schimbari:

- elaborarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania pentru a se asigura conformitatea cu prevederile legislatiei in domeniul auditului;

In regulamentul de organizare si functionare s-au introdus prevederi noi, fata de regulamentul in vigoare, in corelare cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:

- s-a introdus precizarea ca activitatea Camerei Auditorilor Financiari din Romania se desfasoara sub supravegherea Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar;

- s-a prevazut ca perioada pentru care pot fi alese organele de conducere ale Camerei precum si Comisia de auditori statutari este de trei ani, cu posibilitatea innoirii mandatului;

- au fost introduse noi atributii pentru Consiliul Camerei in sensul ca reglementarile cu incidenta asupra activitatii de audit statutar, precum si raportul anual cu privire la activitatea Camerei trebuie prezentate spre analiza Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar in vederea avizarii sau aprobarii acestora;

- s-a modificat numarul membrilor Consiliului Camerei la 11, iar numarul vicepresedintilor Consiliului s-a redus de la 5 la 3;

- s-au completat atributiile Biroului permanent cu atributii privind adoptarea si transmiterea spre informare Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar a planului anual de inspectie in ceea ce priveste controlul de calitate in domeniul auditului statutar;

- s-a prevazut in mod expres, in cadrul conditiilor de atribuire a calitatii de auditor financiar pentru persoana juridica, ca o majoritate a membrilor organelor de administrare sau de conducere a persoanei juridice, dar nu mai mult de 75 %, trebuie sa fie reprezentata de persoane fizice care sunt membri activi ai Camerei, ori de auditori persoane juridice autorizate de Camera;

- s-a introdus obligativitatea publicarii trimestriale a modificarilor efectuate in Registrul public;

- au fost cuprinse prevederi referitoare la competenta Consiliului Camerei de a adopta norme pentru aprobarea auditorilor financiari care au fost inregistrati in alte state membre UE si in terte tari;

- s-a prevazut ca termenul in care membrii Camerei, atat persoanele fizice cat si cele juridice, au obligatia sa notifice producerea unor evenimente sau situatii care aduc modificari fata de situatia actuala a acestora este de 10 zile lucratoare;

- s-a introdus posibilitatea suspendarii activitatii auditorilor financiari membri ai Camerei pe o perioada intre 1 - 3 ani la solicitarea acestora, in cazuri justificate;

- s-a prevazut acordarea, in vederea recunoasterii contributiei profesionale aduse la dezvoltarea profesiei, a titlului onorific de presedinte de onoare acordat prin hotarare a Consiliului Camerei;

- s-a prevazut infiintarea Comitetului de excelenta format din membrii Consiliului Camerei care si-au incheiat mandatul si a comitetelor de lucru pe domenii specifice in vederea asigurarii unei inalte calitati a dezvoltarii profesiei de auditor financiar.

Click aici pentru a citi integral textul Hotararii >>>

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditori financiar


Data aparitiei: 14 Decembrie 2010

Votati articolul "Un nou Regulament de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X