email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un nou Regulament de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari

auditori financiar

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica Hotarare pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania.

Avand in vedere necesitatea alinierii prevederilor Regulamentului de Organizare si Functionare a Camerei la prevederile actelor normative in vigoare in domeniul auditului si tinand seama de numarul mare al modificarilor necesare a fi aduse Regulamentului existent, s-a elaborat un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea unui nou Regulament de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania.

Ministerul preconizeaza ca se vor intampla urmatoarele schimbari:

- elaborarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania pentru a se asigura conformitatea cu prevederile legislatiei in domeniul auditului;

In regulamentul de organizare si functionare s-au introdus prevederi noi, fata de regulamentul in vigoare, in corelare cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:

- s-a introdus precizarea ca activitatea Camerei Auditorilor Financiari din Romania se desfasoara sub supravegherea Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar;

- s-a prevazut ca perioada pentru care pot fi alese organele de conducere ale Camerei precum si Comisia de auditori statutari este de trei ani, cu posibilitatea innoirii mandatului;

- au fost introduse noi atributii pentru Consiliul Camerei in sensul ca reglementarile cu incidenta asupra activitatii de audit statutar, precum si raportul anual cu privire la activitatea Camerei trebuie prezentate spre analiza Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar in vederea avizarii sau aprobarii acestora;

- s-a modificat numarul membrilor Consiliului Camerei la 11, iar numarul vicepresedintilor Consiliului s-a redus de la 5 la 3;

- s-au completat atributiile Biroului permanent cu atributii privind adoptarea si transmiterea spre informare Consiliului pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar a planului anual de inspectie in ceea ce priveste controlul de calitate in domeniul auditului statutar;

- s-a prevazut in mod expres, in cadrul conditiilor de atribuire a calitatii de auditor financiar pentru persoana juridica, ca o majoritate a membrilor organelor de administrare sau de conducere a persoanei juridice, dar nu mai mult de 75 %, trebuie sa fie reprezentata de persoane fizice care sunt membri activi ai Camerei, ori de auditori persoane juridice autorizate de Camera;

- s-a introdus obligativitatea publicarii trimestriale a modificarilor efectuate in Registrul public;

- au fost cuprinse prevederi referitoare la competenta Consiliului Camerei de a adopta norme pentru aprobarea auditorilor financiari care au fost inregistrati in alte state membre UE si in terte tari;

- s-a prevazut ca termenul in care membrii Camerei, atat persoanele fizice cat si cele juridice, au obligatia sa notifice producerea unor evenimente sau situatii care aduc modificari fata de situatia actuala a acestora este de 10 zile lucratoare;

- s-a introdus posibilitatea suspendarii activitatii auditorilor financiari membri ai Camerei pe o perioada intre 1 - 3 ani la solicitarea acestora, in cazuri justificate;

- s-a prevazut acordarea, in vederea recunoasterii contributiei profesionale aduse la dezvoltarea profesiei, a titlului onorific de presedinte de onoare acordat prin hotarare a Consiliului Camerei;

- s-a prevazut infiintarea Comitetului de excelenta format din membrii Consiliului Camerei care si-au incheiat mandatul si a comitetelor de lucru pe domenii specifice in vederea asigurarii unei inalte calitati a dezvoltarii profesiei de auditor financiar.

Click aici pentru a citi integral textul Hotararii >>>

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
auditori financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 14 Decembrie 2010


Votati articolul "Un nou Regulament de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X