Intrebare:
In ce mod se poate realiza:
-corecta inventariere
-prelungirea termenului de prescriptie
prin transmiterea cererii cu confirmare de primire (chiar daca nu primim raspuns)-in noile conditii 3055.
Raspuns:
In scopul intocmirii situatiilor financiare anuale, entitatile trebuie sa procedeze la inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
In situatiile financiare anuale elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se reflecta si se evalueaza la valoarea contabila, pusa de acord cu rezultatele inventarierii. Dispozitiile Ordinului 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conform cu directivele europene, se aplica inclusiv in cazul bunurilor care au fost aduse drept aport la capital si al activelor in curs de executie.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
In acest sens valoarea contabila a unui activ este valoarea la care acesta este recunoscut dupa ce se deduc amortizarea acumulata, pentru activele amortizabile si ajustarile accumulate din depreciere sau pierdere de valoare.
In scopul efectuarii inventarierii, conducerea entitatii trebuie sa stabileasca proceduri proprii, cu respectarea prevederilor legale.
In vederea desfasurarii in bune conditii a operatiunilor de inventariere si evaluare, in comisiile de inventariere vor fi numite persoane cu pregatire corespunzatoare, tehnica si economica, cunoscatoare a domeniului de activitate.
La stabilirea valorii de inventar a bunurilor se va aplica principiul prudentei, potrivit caruia se va tine seama de toate ajustarile de valoare datorate deprecierilor sau pierderilor de valoare.
Pentru elementele de natura activelor inregistrate la cost, diferentele constatate in minus intre valoarea de inventar si valoarea contabila se evidentiaza distinct in contabilitate, in conturi de ajustari, aceste elemente mentinandu-se la valoarea lor de intrare.
Regulile de evaluare sunt precizate in Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, Sectiunea a 8-a, aprobata prin Ordinul 3055/2009 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 766 din 10 noiembrie 2009.
Nu intelegem la ce faceti referire cand vorbiti de prelungirea termenului de prescriptie. Prescriptia este reglementata prin Decretul 167/1958 iar termenul general de prescriptie este de 3 ani. In anumite situatii termenul de prescriptie este reglementat prin acte speciale (de exemplu in asigurari) sau nu se prescrie niciodata (dreptul la mostenire).
Daca insa faceti referire la respectarea termenelor de depune a anumitor documente la administratia financiara (de exemplu: declaratiile care se depun pana la data de 25 ale lunii) nu vorbim despre prescriptie ci de respectarea termenului de depunere. In aceasta situatie respectati termenul de depunere pentru a nu ajunge in situatia unei contraventii si in momentul in care sunteti gata cu documentele retrimiteti documentele cu titlu de rectificare facand referire la numarul initial de inregistrare si data inregistrarii acestora.