email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Echipament de lucru suportat de salariati

contabilfiscTVA
Tratamentul fiscal si contabil pentru echipamentul individual de lucru care se suporta 50% de salariat si 50% de angajator. Exemplu practic.

Relevant pentru situatia in cauza sunt reglementarile privind:

  • deducerea cheltuielii cu echipamentul de lucru;
  •  impozitul pe venitul  de natura salariala;
  • TVA.
Din punct de vedere al cheltuielii consideram ca sunt aplicabile prevederile de la art. 21 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, ce stabileste prin efectul legii cheltuieli efectuate in scopul obtinerii de venituri si implicit deductibile la calculul impozitului pe profit: "cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale" .

Cu privire  la impozitului pe venit sunt aplicabile prevederile de la art. 55  alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, ce stabileste ca nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:

"Contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare".

Normele metodologice pentru acest articol definesc mai multe categorii de bunuri pentru care se aplica reglementarea, redate de noi, avnd in vedere unele prevederi cu caracter general dar si cteva reglementari conditionate de cazuri individuale:

  • contravaloarea echipamentelor tehnice primite de angajat sub forma de aparatura, dispozitive, unelte, alte mijloace asemanatoare, necesare in procesul muncii;

  • contravaloarea echipamentului individual de protectie cu care este dotat fiecare participant in procesul muncii pentru a fi protejat impotriva factorilor de risc;

  • contravaloarea echipamentului individual de lucru care cuprinde mijloacele primite de un angajat in vederea utilizarii lor in timpul procesului muncii pentru a-i proteja imbracamintea si incaltamintea;

  • contravaloarea alimentatiei de protectie primite in mod gratuit de persoanele fizice care lucreaza in locuri de munca cu conditii grele si vatamatoare;

  • contravaloarea materialelor igienico-sanitare primite in mod gratuit de persoanele fizice care isi desfasoara activitatea in locuri de munca al caror specific impune o igiena personala deosebita;

  • contravaloarea medicamentelor primite de cadrele militare in activitate, sportivi, personalul navigant si alte categorii de personal, potrivit legii;

  • contravaloarea echipamentului si a materialelor de resortul echipamentului, cum ar fi: materiale de spalat si de igiena, materiale de gospodarie, materiale pentru atelierele de reparatii si intretinere, rechizite si furnituri de birou, primite in mod gratuit de personalul din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, in conditiile legii;

  • altele asemenea.

Din punctul de vedere al TVA sunt aplicabile prevederile de la art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal ce stabileste ca nu sunt considerate livrari (si implicit nu sunt in sfera TVA), urmatoarele situatii:

"Acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, precum si alte destinatii prevazute de lege, in conditiile stabilite prin norme".

Cu privire la echipamentele de protectie norma metodologica stabileste:

c) prin bunuri acordate in mod gratuit potrivit destinatiilor prevazute de lege se intelege bunurile pe care persoana impozabila este obligata prin lege sa le acorde gratuit angajatilor sai si care sunt legate de desfasurarea in conditii optime a activitatii economice, cum sunt, de exemplu: masa calda pentru mineri, echipamentul de protectie, materiale igienico-sanitare in vederea prevenirii imbolnavirilor. Plafonul pna la care nu sunt considerate livrari de bunuri cu plata este cel prevazut prin actele normative care instituie acordarea acestor bunuri, daca este cazul. Nu se incadreaza in prevederile art. 128 alin. (8) lit. f) din Codul fiscal orice gratuitati acordate propriilor angajati sau altor persoane, prin lege sau prin hotarri ale consiliilor locale, daca nu exista nicio legatura cu desfasurarea in conditii optime a activitatii economice, cum sunt: cotele gratuite de energie electrica acordate persoanelor pensionate din sectorul energiei electrice, abonamentele de transport acordate gratuit pentru diverse categorii de persoane si altele de aceeasi natura.

Astfel pentru echipamentele de protectie a muncii acordate in mod gratuit nu se datoreaza TVA. In exemplu la partea suportata de salariat de 50% din costul de achizitie se va colecta TVA.

Exemplu:
O societate achizitioneaza o pereche de cizme pentru salariatii ce lucreaza pe santier. Costul de achizitie este de 200 lei + TVA 24% = 248 lei. Se acorda salariatului ce suporta 100 lei + TVA 24% = 124 lei.

Achizitie de la furnizor:
303 Materiale de natura obiectelor de inventar = 401 Furnizori cu 200 lei
4426 TVA deductibila =  401 Furnizori cu 48 lei

Predare la salariat:
461 Debitori diversi = 7588 Alte venituri din exploatare cu 100 lei
461 Debitori diversi  = 4427 TVA colectata cu 24 lei

si concomitent scaderea din gestiune
603 Cheltuieli cu materiale de natura obiectelor de inventar = 303 Materiale de natura obiectelor de inventar cu 200 lei.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilfiscTVA

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 21 Martie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Echipament de lucru suportat de salariati":
Rating:

Nota: 3.1 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Tipuri de deconturi intr-o intreprindere individuala

Intrebare: Buna ziua,

Am cateva nelamuriri legate de functionarea unei intreprinderi individuale neplatitoare de TVA.

1. Titular intreprinderii se poate angaja la propria intreprindere? Este acest lucru rentabil?
2. Se pot face deconturi pe titularul intreprinderii daca acesta nu este angajat?
3. Se pot face deconturi pe numele altor angajati ai intreprinderii? (pt deplasare sau masa, de ex)
4. Se pot inregistra in contabilitate facturi luate pe numele titalurului, dar nu pe numele intreprinderii?
5. Daca facturile se platesc cu cardul intreprinderii mai este necesar decont sau extrasul atasat la factura este suficient?
6. Daca facturile se platesc cash sau cu alt card, este necesar decont si dispozitie de plata?

Raspuns: Pentru activitatea cu o intreprindere individuala trebuie sa considerati ca exista o persoana...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X