Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studiu de caz: Conditiile de utilizare a semnaturii electronice

semnatura electronicaOMEF 858/2008

Valabil la 19.08.2011

Conditiile de obtinere a semnaturii electronice au fost facute publice si transmise in mod repetat catre contribuabili pentru facilitarea procesului de eliberare a certificatului digital si a semnaturii electronice aferente. Un angajat foloseste aceasta semnatura electronica obtinuta pe firma si pentru alte firme la care nu are calitatea de salariat. Semnatura electronica este folosita pentru celelalte firme in baza unei procuri notariale. Este aceasta procedura in conformitate cu legea?

Conform OMEF 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in vederea depunerii declaratiilor fiscale prevazute la art. 1 al acestui ordin prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acestea pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii 455/2001.

Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre aceste persoane in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti, desemnati de catre contribuabili pentru semnarea declaratiilor se vor efectua urmatoarele operatiuni:

a) inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line", prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line";
b) depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".

Astfel, dupa efectuarea acestor operatiuni, persoana fizica detinatoare a certificatului digital calificat poate semna declaratiile fiscale ale societatii, in calitate de imputernicit al acesteia.

In practica exista situatii in care furnizorii de servicii de certificare incheie contracte cu o persoana juridica, dar certificatul este personal. In acest caz in semnatura electronica nu se include denumirea persoanei juridice respective. Persoana fizica pe numele caruia este emis certificatul digital poate utiliza respectivul certificat numai in scopurile declarate in certificat si in concordanta cu ariile de aplicabilitate si restrictiile stabilite prin contractele incheiate intre parti.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicaOMEF 858/2008

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Conditiile de utilizare a semnaturii electronice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 18 August 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X