email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Conditiile de utilizare a semnaturii electronice

semnatura electronicaOMEF 858/2008

Valabil la 19.08.2011

Conditiile de obtinere a semnaturii electronice au fost facute publice si transmise in mod repetat catre contribuabili pentru facilitarea procesului de eliberare a certificatului digital si a semnaturii electronice aferente. Un angajat foloseste aceasta semnatura electronica obtinuta pe firma si pentru alte firme la care nu are calitatea de salariat. Semnatura electronica este folosita pentru celelalte firme in baza unei procuri notariale. Este aceasta procedura in conformitate cu legea?

Conform OMEF 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in vederea depunerii declaratiilor fiscale prevazute la art. 1 al acestui ordin prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acestea pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii 455/2001.

Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre aceste persoane in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti, desemnati de catre contribuabili pentru semnarea declaratiilor se vor efectua urmatoarele operatiuni:

a) inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line", prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line";
b) depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".

Astfel, dupa efectuarea acestor operatiuni, persoana fizica detinatoare a certificatului digital calificat poate semna declaratiile fiscale ale societatii, in calitate de imputernicit al acesteia.

In practica exista situatii in care furnizorii de servicii de certificare incheie contracte cu o persoana juridica, dar certificatul este personal. In acest caz in semnatura electronica nu se include denumirea persoanei juridice respective. Persoana fizica pe numele caruia este emis certificatul digital poate utiliza respectivul certificat numai in scopurile declarate in certificat si in concordanta cu ariile de aplicabilitate si restrictiile stabilite prin contractele incheiate intre parti.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicaOMEF 858/2008


Data aparitiei: 18 August 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Conditiile de utilizare a semnaturii electronice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X