email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente fondurilor nerambursabile din proiectele implementate in parteneriat

fonduri nerambursabileinregistrari contabileOUG 64/2009

Valabil la 2.09.2011

Intocmirea unor inregistrari contabile aferente fondurilor nerambursabile va fi ilustrata printr-un ONG care implementeaza proiecte cu finantare nerambursabila. Pentru impartirea bugetului exista un acord de parteneriat (cand ONG-ul are statut de leader de proiect), iar in buget se efectueaza, la un moment dat, achizitii de echipamente si consumabile, unele dintre acestea fiind si ale partenerilor. Cum va putea fi recuperata cofinantarea de la partener in cazul acestor materiale achizitionate de leader si folosite de parteneri? Care vor fi inregistrarile contabile aferente?

Evenimentele si operatiunile economico-financiare trebuie evidentiate in contabilitate asa cum acestea se produc, in baza documentelor justificative. Documentele care stau la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, respectiv sa fie in concordanta cu realitatea. De asemenea, contractele incheiate intre parti trebuie sa prevada modul de derulare a operatiunilor si sa respecte cadrul legal existent.
 
Rationamentele contabile utilizate la reflectarea in contabilitate a fondurilor structurale au in vedere atat reglementarile contabile si politicile contabile aplicabile beneficiarilor de fonduri cat si prevederile din contractele de finantare.
 
Potrivit art. 31 din Norma metodologica de aplicare a prevederilor OUG 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, termenii, conditiile si responsabilitatile partilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat incheiat intre lider si parteneri (alin. (1)).
 
Decontarea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului in cadrul parteneriatului se efectueaza pe baza de factura sau orice alt document justificativ prevazut de reglementarile in vigoare (alin. (7)).
 
Prin acordul de parteneriat dintre beneficiar si parteneri partile isi asuma drepturi si obligatii reciproce, echivalentul prestatiei este un folos patrimonial iar rambursarea cheltuielilor efectuate de catre parteneri se efectueaza pe baza de documente justificative trimise de la parteneri la beneficiar.
 
Asadar, tratamentul contabil al operatiunor efectuate se stabileste in funtie de modul de derulare al operatiunilor stabilit prin contractul de finantare si prin acordul de parteneriat incheiat intre lider si parteneri. Operatiunile contabile efectuate au la baza documentele justificative intocmite si clauzele contractuale stabilite intre parti.
 
Pentru situatia prezentata, in baza informatiilor furnizate, consideram corecte urmatoarele inregistrari contabile:
 
1. Inregistrarea contractului de finantare pentru bugetul alocat partenerului:
 
445.proiect = 458.partener
              Subventii              Decontari din operatii
                 in participatie
 
2. Primirea facturii sau cererii de finantare de la partener:
 
628 = 458.partener
   Alte cheltuieli cu serviciile              Decontari din operatii
      executate de terti                    in participatie
 
 
3. Leaderul va inregistra cheltuielile (cu materiale consumabile/amortizarea echipamentelor etc) efectuate in contul partenerului in conturile corespunzatoare de cheltuieli.
 
4. Validarea cererii de rambursare cu cheltuielile validate pentru partener:
 
458.partener = 7416
              Decontari din operatii           Venituri din subventii de exploatare
                in participatie          pentru alte cheltuieli de
                                                                            exploatare
 
132 = 7584 – amortizare
Imprumuturi nerambursabile cu     Venituri din subventii
        caracter de subventii                      pentru investitii
           pentru investitii
 
5. Validarea cererii de rambursare pentru contravaloarea cheltuielilor efectuate de leader in contul partenerului:
 
458.partener = 7416
              Decontari din operatii         Venituri din subventii de exploatare
                  in participatie       pentru alte cheltuieli de
                                                                         exploatare
 
132 = 7584 - amortizare
Imprumuturi nerambursabile cu           Venituri din subventii
      caracter de subventii                            pentru investitii
        pentru investitii
 
6. Incasarea rambursarii:
 
5121 = 445
           Conturi la banci in lei                   Subventii
 
 
7. Plata rambursarii catre partener:
 
458.partener = 5121
                 Decontari din operatii        Conturi la banci in lei
                      in participatie

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

MODIFICARILE pentru PFA in 2022


Stii sa aplici corect legislatia intrate in vigoare?

Iti doresti sa ai:
-> claritate si coerenta in cunoasterea legii
-> pasii concreti de aplicare a legii in vigoare pentru situatii specifice
-> solutii pentru probleme din viata de zi cu zi

Iti prezentam Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale - ghidul care te ajuta sa iesi din impas!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fonduri nerambursabileinregistrari contabileOUG 64/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 01 Septembrie 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente fondurilor nerambursabile din proiectele implementate in parteneriat":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X