Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat pe pagina oficiala, in categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF privind procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente.
Prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, au fost aduse modificari alin. (7^1) al art. 8 "Definitia sediului permanent" din Codul Fiscal, in ceea ce priveste contribuabilii beneficiari ai unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, care sunt obligati sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri, la organele fiscale competente.
Potrivit noilor prevederi, s-a instituit si obligatia persoanelor fizice rezidente, precum si a sediilor permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, de a inregistra contractele incheiate cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, prestatoare de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, la organele fiscale competente. Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.310/2007, a fost aprobata procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente.
Proiectul de ordin propune ca, in vederea inregistrarii contractelor incheiate cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, prestatoare de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, atat persoanele juridice romane, cat si persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, sa furnizeze organului fiscal competent date privind contractul/ documentul care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiat cu persoana fizica sau juridica nerezidenta, cum ar fi: partile contractante, obiectul contractului/ documentului care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, data inceperii activitatii, perioada pentru care se desfasoara activitatea, data incheierii contractelor sau data emiterii oricaror documente intre parti, precum si unele date suplimentare necesare pentru identificarea potentialelor sedii permanente, referitoare la locul unde se desfasoara activitatea.
De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
*
Sugestiile, propunerile sau opiniile referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.