email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect Ordin pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscal

proiect ordinministerul finantelor publiceformularecreante fiscaledomeniul fiscal

Ministerul de Finante a publicat noul Proiect Ordin pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscal.

In Referatul de aprobare e amintit faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.547 din 23 iulie 2015 a fost publicat noul Cod de procedura fiscala aprobat prin Legea nr.207/2015, care se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2016.

Potrivit art. 342 alin.(1) din acest act normativ, formularele necesare si instructiunile de utilizare a acestora privind administrarea creantelor fiscale de catre organul fiscal central, precum si orice norme sau instructiuni necesare aplicarii unitare a noului Cod de procedura fiscala se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

In baza acestei reglementari, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis ordine ale presedintelui care inlocuiesc ordine ale ministrului finantelor publice emise in baza vechiului Cod de procedura fiscala valabil pana la data de 31 decembrie 2015, mentinand prevederile acestora, dar adaptandu-le noii terminologii din Legea nr.207/2015, conform situatiei anexate.

Prin urmare, pentru evitarea paralelismelor, respectiv instituirea acelorasi reglementari in mai multe acte normative, este necesar ca ordinele ministrului finantelor publice, enumerate in Anexa, sa fie abrogate in mod expres.

Fata de cele de mai sus, s-a intocmit proiectul de ordin alaturat, cu ale carui prevederi, daca sunteti de acord, va propunem sa il semnati.

MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE


MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ORDIN nr ......
pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscal

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,


ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Art. 1- La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga:

a) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.845 din 15 septembrie 2004;

b) Ordinul ministrului finantelor publice nr.2157/2006 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1053 din 29 decembrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 179/2007 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 347 din 22 mai 2007;

d) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 175 din 13 martie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 419/2007 pentru aprobarea procedurii de schimbare a sediului social, precum si pentru aprobarea formularului "Decizie de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 473 din 13 iulie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 131 din 26 februarie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare;

g) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1620/2014 pentru aprobarea Procedurii de depunere la organul fiscal a documentului de certificare intocmit de consultantul fiscal, precum si a Procedurii privind schimbul de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Camera Consultantilor Fiscali, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.881 din 4 decembrie 2014;

h) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2696/2011privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 756 din 27 octombrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

i) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 544/2014, privind aprobarea Cartei drepturilor si obligatiilor persoanei fizice supuse verificarii fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 11 aprilie 2014;

j) Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masiva a unor acte administrative si procedurale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 598 din 21 august 2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 2 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,

Anca Dana Dragu
Emis la Bucuresti, ...............................
Nr. .....................


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cum va asigurati ca declaratia 406 nu contine erori?


Solutia o constituie lucrarea Declaratia 406 SAF-T. Cazuri practice care va prezinta 50 de situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti.

Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp

Nu uitati! Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordinministerul finantelor publiceformularecreante fiscaledomeniul fiscal


Data aparitiei: 06 Iunie 2016

Votati articolul "Proiect Ordin pentru abrogarea unor ordine referitoare la procedura de administrare si formularistica in domeniul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X