email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Societate in insolventa sau faliment: situatii financiare sau raportari contabile?

Legea 85/2006Ordinul 52/2012Legea 82/1991insolventa





In cele ce urmeaza, vom preciza in ce masura societatile aflate in faliment sau insolventa depun raportari contabile ca si societatile aflate in lichidare sau situatii financiare ca orice alta societate comerciala.

La art. 36 alin. (3) din Legea contabilitatii 82/1991 - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare se precizeaza ca "Pe perioada lichidarii, persoanele juridice aflate in lichidare, potrivit legii, depun, in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o raportare contabila anuala, al carei continut se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice."
 
Ordinul 52/2012 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice prevede in Anexa 2, la punctul 1.2
ca "Sistemul de raportare anuala se aplica si persoanelor juridice aflate In lichidare, potrivit legii, precum si subunittilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinind Spatiului Economic European."
 
Din cele citate, nu rezulta explicit la ce se refera legiuitorul cind face referire la societatile aflate in lichidare, insa putem face urmatorul rationament:
 
Din punct de vedere juridic, lichidarea este reglementata de Legea societatilor comerciale 31/1990 - republicata - cu modificarile si completarile ulterioare, la titlul VII Lichidarea societatilor comerciale, unde procedurile de lichidare sint tratate  defalcat pe tipuri de societati: pentru societatile in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata la art. 262 si 263 si pentru societatile pe actiuni si in comandita pe actiuni la art. 264 - 270^2.
 
De asemenea, tot din punct de vedere juridic, insolventa (falimentul) este reglementata de Legea 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Ca urmare, avind in vedere ca lichidarea este tratata in mod diferit fata de procedura insolventei, consider ca perioada lichidarii mentionata de Legea 82/1991 si de Ordinul 52/2012 se refera la acea perioada care este reglementata de Legea 31/1990.
 
Fata de cele prezentate mai sus, personal opinez ca societatile aflate in insolventa (faliment) depun situatii financiare si nu raprtari contabile.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 85/2006Ordinul 52/2012Legea 82/1991insolventa


Data aparitiei: 13 Martie 2012

Votati articolul "Societate in insolventa sau faliment: situatii financiare sau raportari contabile?":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X